Hvor lang tid kan det tage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. december 2009

Mka

Hej med jer. Har lige oprettet mig her inde, kunne være man kunne få noget hjælp

Jeg smed mine p-piller for 8 mdr siden, de føste 2 mens kom med 28 dage imellem, den næste gik der 56 og de sidste har der gået omkring 35 dage imellem.

Er det meget normalt? man håber hver gang at nu er den der, men så bliver min mens bare væk et par dage mere. tror selvfølgelig at når man tænker for meget over det, så påvirker det.(men man kan jo ikke lade vær )

Hilsen Mka

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

signe117

det lyder faktisk fuldstændig som min cyklus da jeg smed pillerne

jeg havde også et par mdr hvor det var nogenlunde regelmæssigt, derefter et langt "hul" mellem to mens og så stabiliserede den sig på omkr 34 dage - og derefter blev jeg gravid efter tre mdr

p-pillerne kan påvirke hormonbalancen op til et år efter du er stoppet med dem - jeg begyndte at tage ægløsningstests for at finde ud af om der overhovedet var gang i systemet, det kunne du jo prøve?

alt i alt var jeg gravid præcis et år efter pillerne blev lagt på hylden!

god fornøjelse!

Anmeld

2. december 2009

-Milla-

Hej Mka.

Ja det er normalt, for nogen bliver mens. regelmæssig med det samme efter p-pillestop, og for andre tager det lang tid- helt op til et år i nogle tilfælde. 

Jeg har selv smidt p-pillerne i Juli. Den første som var styret af pillerne kom normalt. Herefter gik der 5 uger og nu er jeg oppe på 14 uger, og er selv i tvivl om den er der, eller om det fortsat er eftervirkning fra pillerne.

Har du evt. kontaktet din læge? Hvis du får en henvisning til gynækolog vil denne kunne fortælle om din cyklus m.m. og hjælpe dig på vej.

Knus CKN 

Anmeld

2. december 2009

Mka

Dejligt at høre, for man går og bliver lidt nervøs for om man overhovede for ægløsning.

Prøvede også at tage ægløsningstest i denne her cyklus ( i en uge) og der kom da også 2 næsten tydlige streger, Man må jo bare prøve igen, når altså ens mens gider at komme

Anmeld

2. december 2009

Mka

Har faktis lige snakket med min læge (som er meget kort for hovede) Og hun sagde også jeg kunne blive tjekket, men at hun synes man skulle vente til at man havde prøvet i et år.

Anmeld

2. december 2009

-Milla-

Kender det godt. Derfor jeg skal til gynækolog på mandag.

Synes det er lang tid at gå (nu 14 uger ) uden mens.

Så jeg har også tvivlet på om jeg overhovedet får ægløsning.

Men vi kan konkludere at for vores vedkommende, har de p-piller, virkelig lavet kuk i systemet.

Anmeld

2. december 2009

Josesmor

Hej Mka

Hold da op hvor jeg bare står samme sted som dig.. Vi har snart prøvet i 9 måneder og frustrationerne begynder og stige mig til hovedet..., Kan jeg overhovedet blive gravid..., og 5000 andre tanker flyver igennem mit hovede.. Jeg har så tit hørt at jeg ikke må tænke på det, men det er ligesom meget svært når ens dag starter op med en ægløsningstest og håbet om at den er POSITIV   Jeg har faktisk meget svært ved ikke at tænke på det... Men nå vi skal vel forblive positive og i troen på at vi faktisk godt kan det her Jeg håber bestemt snart der sker noget hos jer!!

Knus fra Sama

Anmeld

2. december 2009

-Milla-

Typisk læger at sige.

Jeg havde en del graviditetssymptomer lige da jeg var stoppet med pillerne, hvilket er normalt.

Men har så efterfølgende også haft en del ondt i underlivet m.m. Så jeg fik kontakt til en gynækolog, som jeg kunne snakke med.

Da jeg fotalte hende om problemet skulle jeg med det samme have taget blodprøve for at tjekke om jeg evt havde graviditet uden for livmoderen, da det kan være farligt, hvis man ikke opdager det i tide.

Heldigvis viste den at der intet var galt, og jeg fik i stedet en tid til undersøgelse hos hende to måneder senere, da de ofte har lang ventetid. Så der får jeg svar på om jeg evt. har PCO, har ægløsning eller måske er blevet gravid nu. vs. hun tjekker om alt er ok og kan fortælle om ens cyklus m.m.

Anmeld

2. december 2009

Mka

Ja typisk læger De skulle være der for at hjælpe en. Hun sagede bare til mig at hun ville tjekke for klemydia ( eller hvordan det staves) Hvor jeg sagde til hende, at det var jeg sikker på jeg ikke havde. Min kæreste og jeg har ikke lavet noget udenom nemlig. Så ved ikke rigtig hvad hun så vil tjekke selv, når hun ikke vil sende en vider.

CKN Jeg håber virkelig for jer at den er der så

Og vi alle med problemer må bare prøve at holde humøret oppe, nu det jo ved at være jul. Men hvad kunne være bedre end 2 streger i julegave

Anmeld

2. december 2009

-Milla-

Tak.

Ja det kunne være skønt.

Men hvem ved måske hen over den søde juletid kan der ske noget, når man måske ikke tænker så meget på projekt baby, men mere på julehyggen.

for Jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.