Sover meget længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. december 2009

moller84

Min lille pige på 3½ måned er de sidste par dage begyndt at sove hele natten. Kommer i seng 9 - halv 10 og sover så ca 11 timer til næste morgen. Er da glad for det, men synes det utroligt hun kan undvære mad så længe. Men er det ok hvis bare hun stadig er glad og aktiv om dagen? Hun tager stadig sine små-lure om dagen, men når hun sover om dagen er det gerne kun 3 kvarter, så hun vågen igen. Så de lange lure om dagen er hun også holdt op med.

kh Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Benjamin kan også sagtens tage 12 timer i træk, og har gjort det i snart 2 mdr. Sp sagde at vi bare skulle være glade for at få vores nattesøvn, og så længe at hun ikke er ked af det om morgenen og skriger på mad, så syntes jeg det er ok. Benjamin er altid et stort smil når jeg henter ham om morgenen. Super dejligt.

Anmeld

2. december 2009

Valle81

moller84 skriver:

Min lille pige på 3½ måned er de sidste par dage begyndt at sove hele natten. Kommer i seng 9 - halv 10 og sover så ca 11 timer til næste morgen. Er da glad for det, men synes det utroligt hun kan undvære mad så længe. Men er det ok hvis bare hun stadig er glad og aktiv om dagen? Hun tager stadig sine små-lure om dagen, men når hun sover om dagen er det gerne kun 3 kvarter, så hun vågen igen. Så de lange lure om dagen er hun også holdt op med.

kh Pernille

Jeg vil helt klart sige ja, det er helt okay, og nyd det:0)

Min datter sov også igennem meget tidligt, og jeg har aldrig vækket hende for at spise.

Hun var en der var meget spinkel og i forvejen meget småt spisende, men sådan var hun vare Hun var altid kvik, aktiv og glad i løbet af dagen mellem hendes lure.

Så var egentlig aldrig bekymret for hende. Idag er hun 6 år, stadig enormt spinkel og småt spisende, men med et aktivitets niveau som ville slå en hver anden ud:0)

Knus

christina

Anmeld

2. december 2009

moller84

Ja hun er glad om morgenen når hun så vækker mig. Jeg vågner ved at hun ligger og gir sig, hun skriger ikke på mad, det først når jeg tager hende op og over i sengen, så ved hun godt hvad der skal ske, og så kan hun godt blive utålmodig.

Men hun er begyndt at gylpe meget igen, det vælter tit ud af hende flere gange og lugter meget af bræk. Tænker om det kan være fordi hun lige skal vende sig til hun ike har spist i lang tid, og så sluger hun måske maden for hurtigt.. mine bryster er jo også helt enormt fyldte, når de nu har været vandt til hun spiste to gange om natten.

Anmeld

2. december 2009

Valle81

moller84 skriver:

Ja hun er glad om morgenen når hun så vækker mig. Jeg vågner ved at hun ligger og gir sig, hun skriger ikke på mad, det først når jeg tager hende op og over i sengen, så ved hun godt hvad der skal ske, og så kan hun godt blive utålmodig.

Men hun er begyndt at gylpe meget igen, det vælter tit ud af hende flere gange og lugter meget af bræk. Tænker om det kan være fordi hun lige skal vende sig til hun ike har spist i lang tid, og så sluger hun måske maden for hurtigt.. mine bryster er jo også helt enormt fyldte, når de nu har været vandt til hun spiste to gange om natten.

Lyder jo bare so om hun stor trives:0)

Det med gylp kan sagtens være fordi at hun sluger maden for hurtigt og så får lidt luft med ned.

Min mælk løb enormt hurigt da jeg ammede og Asta slugte også meget luft. Jeg fik det råd at når hun havde suttet lidt, så skulle jeg lige liste hende fra, få hende til at bøvse og så lægge hende til igen, det hjalp meget og ødelagde på ingen måde amningen:0)

Anmeld

2. december 2009

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Benjamin gylper til tider også meget, og det kan være sådan helt tykt og lugte meget grimt, men sp siger at så længe han tager på som han skal så er det ikke et problem. Tror at lugten kommer af at det har lagt i den varme mave et stykke tid.

Anmeld

2. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Da Idun var lille havde hun også en periode, hvor hun sov rigtig rigtig meget... dog ikke i 11 timer i træk, men i 18-20 timer i døgnet ca. Så var det at jeg gik helt i panik og troede hun havde fået en depression, fordi hun sov hele tiden... Jeg troede ikke hun kunne lide os...

Men så fandt jeg ud af at det er helt normalt hun var simpelthen bare en almindelig baby, der sov meget... og ingen depression.

Jeg tror din baby er normal og du skal nyde at hun sover om natten

Anmeld

2. december 2009

moller84

Dejligt med nogle gode svar - tak skal i have

Anmeld

2. december 2009

Misjelle

Min søn stoppede med mad om natten da han var 1 mdr. gammel. Han sov igennem med 12 timer og gør det stadig . Så mon ikke hun bare gerne vil have en hel nats søvn

Anmeld

2. december 2009

quity

moller84 skriver:

kh Pernille

Min store dreng gjorde akkurat det samme. Hansov igennem fra han var 4 uger. Sov mellem 11-13 timer om natten. Men om dagen blev det kun til max 1½ time. For det meste kun 45 min- 1 time.

Jeg lod ham sove natten igennem, for jeg tror at hvis han blev sulten skulle han nok vågne og gi lyd fra sig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.