Hvordan er det, nu det er...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. december 2009

Mira0911

Når man har et barn der er i dp... Når de har fødselsdag...

Kommer dagplejen hjem til en eller hvordan er det?

Det er vel meget forskelligt fra sted til sted...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

Valle81

MoarJ skriver:

Når man har et barn der er i dp... Når de har fødselsdag...

Kommer dagplejen hjem til en eller hvordan er det?

Det er vel meget forskelligt fra sted til sted...

Det er meget forskelligt.

Jeg har været dagplejer, og jeg ønskede at forældrene kom hjem til os, så synes jeg det var mest afslappende for børnene:0)

Det var meget forskellig hvad forældrene gjorde, nogle tog fri, andre afleverede lækre boller kage eller andet.

Synes begge dele var hyggeligt, og synes man skal huske på at børnene ofte ligger med stor aldersspredelse og dem på 1 år kan klare meget mindre end dem på snart 3 år:0)

Jeg sørgede altid for at der var pyntet med flag osv og at der rigtigt blev hygget at der var en lille pakke osv.

Mit eneste råd, hold det nede på jorden, og gør ikke for meget ud af det. Og ellers god fornøjelse :0)

Men synes du skal spørge din dagplejer hvad hun meget gerne vil:0)

Knus

Christina

Anmeld

2. december 2009

frk Jensen

Da min aøn havde føsdag bagte jeg boller og lavede frugt kurv ham fik med derned. Jeg hentede ham tidligt, og vi hyggede derhjemme.

Næste år skal dagplejen hjem til os hvor vi bestiller noget nemt mad udefra.. jeg gider ikke stresse over det..

Havde forresten et hav af balloner med, med marcus´s navn og et ét tal på.. hold da op folk gloede da jeg gik gennem byen med 10 balloner

Anmeld

2. december 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Jeg har været dagplejer, og jeg ønskede at forældrene kom hjem til os, så synes jeg det var mest afslappende for børnene:0)

Det var meget forskellig hvad forældrene gjorde, nogle tog fri, andre afleverede lækre boller kage eller andet.

Synes begge dele var hyggeligt, og synes man skal huske på at børnene ofte ligger med stor aldersspredelse og dem på 1 år kan klare meget mindre end dem på snart 3 år:0)

Jeg sørgede altid for at der var pyntet med flag osv og at der rigtigt blev hygget at der var en lille pakke osv.

Mit eneste råd, hold det nede på jorden, og gør ikke for meget ud af det. Og ellers god fornøjelse :0)

Men synes du skal spørge din dagplejer hvad hun meget gerne vil:0)

Knus

Christina

Okey... Jeg kan jo høre dagplejeren ad hvad de gør.. Skal til samtale hos hende på Tirsdag...

Anmeld

2. december 2009

Valle81

MoarJ skriver:

Okey... Jeg kan jo høre dagplejeren ad hvad de gør.. Skal til samtale hos hende på Tirsdag...

Det synes jeg du skal, er sikker på hun nok skal sige hvad hun synes er mest optimalt:0)

Fødselsdag er bare altid total hyggeligt:0)

Anmeld

2. december 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Det synes jeg du skal, er sikker på hun nok skal sige hvad hun synes er mest optimalt:0)

Fødselsdag er bare altid total hyggeligt:0)

Er meget spændt på at komme derhen... Bare tanken om, at min barsel slutter om ikke så lang tid... 5/1.... Så jeg nyder dagene nu...

Anmeld

2. december 2009

Valle81

MoarJ skriver:

Er meget spændt på at komme derhen... Bare tanken om, at min barsel slutter om ikke så lang tid... 5/1.... Så jeg nyder dagene nu...

Ja,det kan jeg godt forstå, det er også meget underligt.

Kan huske de første besøg hos min dattres dagplejer. Var så nervøs og spændt på samme tid. Det var en rigtig sød dame som var omkring de 60 år, såden en rigtig bedstemor type. Hun var fantastisk og Asta elskede hende:0)

De første dage hvor hun selv skulle være der, rendte jeg rundt om mig selv og kunne ikke finde ud af noget som helst.

Det var en fed tid, og når man har en dagplejer man virkelig kan lidt og et barn der stortrives, så er det en stor fornøjelse. Det at Asta gik i sådan en skøn dagpleje inspirerede mig selv til at blive det, da jeg bare måtte give andre samme følelse som jeg selv havde fået.0) Så jeg blev ansat, og elskede det. Men som Ata blev større var jeg nødt til at stoppe. Som alene mor og hende i børnehave gik det ikke mere.... det gik for meget ud over hende. Men nåede at passe hende hjmemme i lidt over et år og være dagplerjer i næsten 2 1/2 år. Den fedeste tid.

Når tiden og pladsen byder sig igen, så er jeg dagplejer igen:0)

Christina

Anmeld

2. december 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Ja,det kan jeg godt forstå, det er også meget underligt.

Kan huske de første besøg hos min dattres dagplejer. Var så nervøs og spændt på samme tid. Det var en rigtig sød dame som var omkring de 60 år, såden en rigtig bedstemor type. Hun var fantastisk og Asta elskede hende:0)

De første dage hvor hun selv skulle være der, rendte jeg rundt om mig selv og kunne ikke finde ud af noget som helst.

Det var en fed tid, og når man har en dagplejer man virkelig kan lidt og et barn der stortrives, så er det en stor fornøjelse. Det at Asta gik i sådan en skøn dagpleje inspirerede mig selv til at blive det, da jeg bare måtte give andre samme følelse som jeg selv havde fået.0) Så jeg blev ansat, og elskede det. Men som Ata blev større var jeg nødt til at stoppe. Som alene mor og hende i børnehave gik det ikke mere.... det gik for meget ud over hende. Men nåede at passe hende hjmemme i lidt over et år og være dagplerjer i næsten 2 1/2 år. Den fedeste tid.

Når tiden og pladsen byder sig igen, så er jeg dagplejer igen:0)

Christina

Det kan ikke være bedre, når ens barn er rigtig glad for dagpleje moderen...

Jeg er rigtig spændt på, hvad Julie siger til det... Ja det er jo mest hårdt mor at skal aflevere sit barn det første stykke tid...

Anmeld

2. december 2009

Valle81

MoarJ skriver:

Det kan ikke være bedre, når ens barn er rigtig glad for dagpleje moderen...

Jeg er rigtig spændt på, hvad Julie siger til det... Ja det er jo mest hårdt mor at skal aflevere sit barn det første stykke tid...

Ja det er det bestemt, altså mest hårdt for moderen. Men der er også stor foskel på hvordan barnet reagerer. Men tror igen det kommer meget an på hvordan forældrenes indstilling er og dagplejen.

Er man selv meget angst, anspændt osv over det, så tror jeg bstemt det afspejler sig i barnets reaktion på at starte. Men er man rolig, afklaret positiv osv, så spejler det bestemt også sig i barnets adfær.

Tror heller ikke man generelt kan generelisere på det punkt, da alle børn er forskellige og der er nogen, som virkelig har det meget svært ved at blive paset ude.

Knus

Anmeld

2. december 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Ja det er det bestemt, altså mest hårdt for moderen. Men der er også stor foskel på hvordan barnet reagerer. Men tror igen det kommer meget an på hvordan forældrenes indstilling er og dagplejen.

Er man selv meget angst, anspændt osv over det, så tror jeg bstemt det afspejler sig i barnets reaktion på at starte. Men er man rolig, afklaret positiv osv, så spejler det bestemt også sig i barnets adfær.

Tror heller ikke man generelt kan generelisere på det punkt, da alle børn er forskellige og der er nogen, som virkelig har det meget svært ved at blive paset ude.

Knus

Ja det er jo det...

Der ingen problemer når Julie bliver passet ude... Men det kan der jo komme i dp... Der er jo børn omkring hende, og det er hun ikke vant til...

Håber det kommer til at gå rigtig godt... Jeg kan godt forvente at hun bliver forkølet osv... Og der skal hun vel holdes hjemme indtil det er over?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.