TbCp skriver:
Nu forsøger jeg herinde fordi der er så mange kloge mødre.
Jeg har et dagpleje barn som startede 1/8 i år, de første 14 dage hvor det kun var hende + et andet barn gik det fint, men da der kom to mere til gik det galt. Hun har siden da haft 2 uger hvor det gik ok her, men ellers skriger (det er ikke grå men skrig) hun hele dagen.
Når jeg kigger på dagen ser det ud til at hun er ekstremt jaloux. Hun kan simpelthen ikke tåle at jeg beskæftiger mig med de andre børn. Jeg må ikke skifte dem, putte dem, hente dem ind, lege med dem, læse med dem, made dem osv.
Er jeg ved at putte et barn og en af de andre står og kigger ud af glasdøren, så kommer pigen her straks hen og flår... og jeg mener flår... barnet væk så det kun er hende der kan se mig. Det er det samme hvis jeg er i køkkenet og lave mad, eller hvis jeg sidder på en stol på dagpleje værelset. De andre må ikke nærme sig mig.
Jeg synes det hæmmer hende ekstremt meget da hun slet ikke leger. Hun er hele tiden 100% OBS på hvad jeg laver og hvor jeg er. Allerhelst sad hun på mit skød hele dagen.
Det har jeg også ladet hende gøre men det bliver bare ikke bedre af den grund og ind imellem er jeg jo nødt til at rejse mig da der er 3 børn mere jeg skal tage mig af.
Jeg er ved at være kørt godt sur i det og har flere gange haft en snak med forældrene som sagtens kan se problemet.
Jeg er efterhånden nået dertil hvor jeg vil sætte en dato på og sige... er det kke blevet bedre til den tid så må hun ud.
Kom gerne med alle jeres ideer, jeg vil gøre hvad som helst da jeg er ved at være desperat!!!
Hejsa:0)
Først så vil jeg sige PUHA, det er bare til tider hårdt at være dagplejer. HAr selv været det, og puha, man kan blive så ked og frustreret over hvad man skal gøre, da man synes man har prøvet alt.
Jeg tror at jeg ville snakke med forældrene om at indføre, at du altid ordner hende først og så vil jeg sætte hende i fx en højs stol mens du ordner resten, så hun ikke kan genere de andre børn. Hvis hun så brokker sig så sige til hende, du må gerne komme ned, men du skal være ordentlig ved de andre. Hvis hun så kanøfler dem, så op i stol igen.
Derefter tror jeg at jeg vil aftale med forældrene at der indføres timeouts. Hvis i sidder og leger og hun opfører sig upassende, så er det op i stolen.
Det lyder hårdt og meget som afstraffelse, men jeg synes sagtens man kan gøre det kærligt og med omsorg, og hun er nødt til at forstå at der er en grænse.
Det er meget meget svært, og synd, for alle parter.
Håber virkelig du finder en løsning.
De største og varmeste hilsner fra
Christina