Så pinligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. december 2009

Anonym trådstarter

Er lige ano, men i kan nok regne ud hvem jeg. Men shhh med navne hvis i kan for er virkelig pinlig, og ønsker ikke lige at nogle forkerte her inde på siden dømmer forkert eller sådan.

Min dreng går jo i vuggestue og har aldrig været noget med ham, her for en lille måneds tid siden begyndte en anden dreng derover som er somailer(mørk) og nu har han så vist sig fra den grummeste side. Og er virkelig pinlig, min dreng kan ikke lide ham. Han har flere gange haft fat i ham, så sent som i dag da jeg var over og hente ham siger pædagogen at han har gået hen til ham taget ham i håret og så høvet ham i gulvet Ja undskyld, men kan det være fordi han er mørk i huden, men kan ikke forstå for er en anden, han er så godt nok ældre end min. Men er så pinlig kunne han i det mindste ikke gøre det ved nogle af de andre også, ikke fordi han skal slå men ja i ved hvad jeg mener.

Rystede bare på hovedet da hun nævnte hvad han havde gjort i dag vidste virkelig ikke hvad jeg skulle sige ud over at han har fuld knald på herhjemme og der altid skal ske noget. Men regner da med at hvis det er et stort problem at de siger det til mig og ikke bare nævner det sm en side bemærkning. Snakkede med min mor om det i dag og hun sagde at der er mange der gør sådan af børn og i den alder min dreng har det forstår han sig ikke på det, men alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Ida.

Ville du være blevet pinligt berørt på samme måde, hvis det drengen ikke havde været somalier men etnisk dansker?

Bare en tanke...

/Ida

Anmeld

1. december 2009

Fenris

Anonym skriver:

Er lige ano, men i kan nok regne ud hvem jeg. Men shhh med navne hvis i kan for er virkelig pinlig, og ønsker ikke lige at nogle forkerte her inde på siden dømmer forkert eller sådan.

Min dreng går jo i vuggestue og har aldrig været noget med ham, her for en lille måneds tid siden begyndte en anden dreng derover som er somailer(mørk) og nu har han så vist sig fra den grummeste side. Og er virkelig pinlig, min dreng kan ikke lide ham. Han har flere gange haft fat i ham, så sent som i dag da jeg var over og hente ham siger pædagogen at han har gået hen til ham taget ham i håret og så høvet ham i gulvet Ja undskyld, men kan det være fordi han er mørk i huden, men kan ikke forstå for er en anden, han er så godt nok ældre end min. Men er så pinlig kunne han i det mindste ikke gøre det ved nogle af de andre også, ikke fordi han skal slå men ja i ved hvad jeg mener.

Rystede bare på hovedet da hun nævnte hvad han havde gjort i dag vidste virkelig ikke hvad jeg skulle sige ud over at han har fuld knald på herhjemme og der altid skal ske noget. Men regner da med at hvis det er et stort problem at de siger det til mig og ikke bare nævner det sm en side bemærkning. Snakkede med min mor om det i dag og hun sagde at der er mange der gør sådan af børn og i den alder min dreng har det forstår han sig ikke på det, men alligevel

Altså hvis det var mig var jeg da ikke blevet "pinlig"- og havde sikkert heller ikke bidt mærke i hvad hudfarve drengen havde (og er da sikker på din dreng slet ikke gør)....Så forstår dig egentlig ikke?

-Anita

Anmeld

1. december 2009

Anonym trådstarter

idamaria83 skriver:

Ville du være blevet pinligt berørt på samme måde, hvis det drengen ikke havde været somalier men etnisk dansker?

Bare en tanke...

/Ida

Hmm føler lidt en hentydning til noget i det svar som jeg ikke lige havde forventet herinde.

Anmeld

1. december 2009

Anonym trådstarter

Apples skriver:

Altså hvis det var mig var jeg da ikke blevet "pinlig"- og havde sikkert heller ikke bidt mærke i hvad hudfarve drengen havde (og er da sikker på din dreng slet ikke gør)....Så forstår dig egentlig ikke?

-Anita

Tror ikke meningen i mit indlæg er nået frem

Anmeld

1. december 2009

Anonym trådstarter

Prøvede at forklare noget uden folk så lige skulle forstå det som om jeg nærmest er rasist men oki. Tænkte bare om han måske reakeger sådan fordi han ikke er vantil det, første gang han så en somalier gik han efter øjnene. Er slet ikke ondt ment noget af det. Pointen er at det kun er det barn. Og ja havde også været underligt om det så var en dansker eller what ever, fundere bare over hvad grunden kan være til at det kun er det barn.

Fra en der har været i forhold med en indvandre i over 5 år.

Anmeld

2. december 2009

Karo

Jeg ville ikke være pinligt berørt. Det er små børn og det har helt sikkert ikke noget med hudfarve at gøre.

Marcus er egentligt en stille og rolig dreng, men en af de andre dreng i vuggestuen har da fået et par på hovedet af ham. Det skal lige siges at den anden dreng er meget ældre end Marcus. Den anden dreng er meget kærlig og vil gerne kramme, men nogle gange tager det overhånd og når Marcus så ser sit snit, ja så vapper han ham en

Så det er altså meget normal at børn kan være lidt voldsomme, og pædagoerne har vel valgt at sige det så i er klar over det. Jeg regner ikke med at de har tænkt sig at i kan gøre noget ved det når i jo ikke er der når han slår.

Anmeld

2. december 2009

Ida.

Anonym skriver:

Hmm føler lidt en hentydning til noget i det svar som jeg ikke lige havde forventet herinde.

Det skal du overhovedet ikke!!!! Det jeg mener med det er, at man måske - grundet samfundet - kan komme til at tænke FOR meget over tingene! Man er simpelthen bange for at komme til at fremstå racistisk (og det er naturligt nok!!) og kommer derfor til at pålægge det for meget betydning. Det jeg mener er, at du måske ikke var blevet nær så pinligt berørt, hvis det var en etnisk dansker, da det jo er meget naturligt, at børn ind imellem ser sig sure på hinanden, og sådan er det jo! Børn er mennesker ligesom os andre, og der kan derfor være kemi eller mangel på samme mellem disse - derfor kan det jo ganske enkelt være, at din dreng ikke bryder sig om den somaliske dreng ELLER den somaliske dreng har gjort noget ved din søn, som han har sagt fra overfor...og det skal han da have lov til uden, at du bliver pinligt berørt - uanset hvilket barn, det er gået ud over og uanset barnets hudfarve. Selvfølgelig er det ikke okay, at børn slår eller på en anden måde er fysiske overfor andre - men det er NATURLIGT og derfor bestemt ikke noget, du skal være flov over...

Håber jeg fik forklaret, hvad jeg mente

Anmeld

2. december 2009

mama09

Anonym skriver:

ej tror ikke han kan kende "forskel" på sort og hvid ? tror da bare det er uheldigt det lige er den somalisk dreng det går du over..

med mindre han har lært forskellen hjemme fra, hvis du forstår?

Anmeld

2. december 2009

mama09

Anonym skriver:

Prøvede at forklare noget uden folk så lige skulle forstå det som om jeg nærmest er rasist men oki. Tænkte bare om han måske reakeger sådan fordi han ikke er vantil det, første gang han så en somalier gik han efter øjnene. Er slet ikke ondt ment noget af det. Pointen er at det kun er det barn. Og ja havde også været underligt om det så var en dansker eller what ever, fundere bare over hvad grunden kan være til at det kun er det barn.

Fra en der har været i forhold med en indvandre i over 5 år.

jeg læste ikke lige dine andre indlæg i denne debat før jeg skrev.

Tror bare det er tilfældigt din dreng har set sig "sur" på ham.

Han kunne ha været gul, blå eller grøn så har din søn åbenbart set sig sur på ham - aner ikke hvorfor?

men børn er vel børn? der prøver grænser af i den alder. måske han kan mærke ham somalieren måske er svag og ikke siger imod?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.