Baggrunden er at vi ikke har holdt jul med mine forældre de sidste 5 år (dvs. at de aldrig har holdt jul med Mathias) selvom vi bor få hundrede meter fra hinanden. Det skyldes et kæmpe skænderi jeg havde med min lillebror da jeg var gravid, hvor han var truende og ødelagde min datters fødselsdag. Jeg sagde derefter at jeg ikke ville tale med ham mere, før han havde givet min datter en undskyldning, og det har han aldrig gjort. Han er blevet møgforkælet hele livet, og der har ALDRIG været konsekvenser for ham.
Nå, men vi har så vænnet os til at de prioriterer ham højere end os og deres 2 eneste børnebørn, og sidste jul fandt vi så på at de jo kunne kigge ned til os senere på aftenen (min bror går nemlig tidligt, fordi han i bund og grund ikke gider jul, og kun kommer og spiser, pakker gaver ud og går derefter - godt at de prioriterer ham!), og det var så aftalen at de skulle gøre det samme i år.
Nu fortæller min mor så lige at de har inviteret min fars gamle moster (som ingen i familien har kunnet fordrage de sidste 30-40 år - ikke overdrevet!), hendes datter (min fars kusine) og barnebarnet (som er voksen). De fik så ondt af datteren som græd i tlf. pga. hendes forfærdelige mor, og inviterede dem så. Dette betyder jo så at de ikke kommer ned til os, og dermed er vi endnu engang blevet valgt fra, og denne gang til fordel for 1 person man ikke kan fordrage, 1 person man ser 2 gange om året og 1 person man kun ser til familiefester. Tak, siger jeg bare.
Nu skal jeg så forklare mine børn, at de betyder så lidt for mormor og morfar at de hellere vil være sammen med denne gamle moster end dem.
Det eneste lyspunkt er at min lillesøster holder jul hos os, - det besluttede hun for 2 år siden, at hun ville gøre hvert andet år, og det er vi rigtig glade for!
Øv, hvor er jeg skuffet over min mor - for det er helt sikkert hende som har besluttet det. Min mor sagde endda, at nu fik vi jo besked i god tid...hmm...der er så forskellige definitioner af "god tid"....
Jeg er bare så gal lige nu, at jeg slet ikke gider snakke med hende mere, på denne side af jul, så kan hun selv spekulere over hvorfor...
Anmeld