Mobiltelefon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

330 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. december 2009

N1

God aften piger

Efter en tog tur idag, sidder jeg og spekulere på hvornår det er "okay" at børn for en mobiltelefon?! Jeg frygter at min lillebror på 7 år, kommer og spørge om han må få en, efter at jeg idag så en 3. klasse (vil jeg skyde på) i toget, hvor over halvdelen sad og spillede på deres mobiler  Jeg synes på ingen måde at de har "behov" for en mobil i den alder, men det kan også godt være mig der tager fejl?

Hvad synes i?  Hvornår er det fair?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Tvilling

Natter skriver:

God aften piger

Efter en tog tur idag, sidder jeg og spekulere på hvornår det er "okay" at børn for en mobiltelefon?! Jeg frygter at min lillebror på 7 år, kommer og spørge om han må få en, efter at jeg idag så en 3. klasse (vil jeg skyde på) i toget, hvor over halvdelen sad og spillede på deres mobiler  Jeg synes på ingen måde at de har "behov" for en mobil i den alder, men det kan også godt være mig der tager fejl?

Uha hvis du spørg mig er jeg frygtelig gammeldags. Men realistisk er der mange 6-7 årige der idag har mobil telefon. Nogen får dem argument, bedre til at stave via sms. Man kan få fat i dem osv... Så uha tror der er mange holdninger omkring dette emne...

Anmeld

1. december 2009

Honningblomst

Der er mange ting jeg synes er unødvendige men som mine børn er vilde med og hvad ved jeg om hvad der rør sig hos mennesker i den alder.

Min søn fik mobil for nogle månede siden, han er lige blevet 7 år. Det er en del af deres kultur og liv, præcis som computere, ps osv gså er. Jeg ser intet negativt i det, synes det er super de får kendskab og bliver fortrolige med alt det som de skal ud og være en del af. Om behovet for at ringe hjem er der, kan nok diskuteres (mine har dog når de er hos deres far, men det er en anden historie og ikke derfor han fik den)men at spille, tage billeder osv, det behov er der...så jeg har bestemt ingen forskrækkelse over at lade mine børn bruge mobil og pc så tidligt som de ønsker.

Knus Eva

Anmeld

1. december 2009

mor_sabina

Natter skriver:

God aften piger

Det er jo faktisk et socialt redskab og jeg tror det er svært at følge med de andre hvis ikke man får en. Har hørt en børnepsykolog sige at børn ikke bør få mobil senere end 10 år da de simpelthen er udenfor fællesskabet uden. Det er jo en god måde at få fat i ungerne på, og de kan ringe hjem hvis de tager med nogen hjem eller hvad ved jeg. Jeg synes det er fint for de bruger den i den alder nok mest som kamera og spilmaskine. Giv du bare din bror sådan en i julegave

Anmeld

1. december 2009

karina1980

på vores skole har vi fået udleveret en stor tyk bog med en masse gode råd, heri blandt andet om mobiler hvor de anbefaler at de først får dem i 11-12 års aldren,

dog har pt 3 ud af 18 elever i min søns klasse mobil og han går i første klasse(8 år) og jeg gætter på at i løbet af sommeren vil det antal stige.

i 3 klasse vil de fleste nok have en, da pasningsordninger slutter der og forældre derfor har et behov for at vide deres børn er på vej hjem, er kommet hjem osv,

men her i huset kan han pænt vente, bare fordi andre har, får han altså ikke, og jeg ser absolut ikke et behov før han kan læse og skrive og kan forstå hvad det vil sige at have en mobil, hvad den skal bruges til og hvilket ansvar der følger med

bl.a. er det jo ulovligt at tage billeder af andre på skoler og lign. uden forældres godkendelse

Anmeld

1. december 2009

Mumto3

åh, lidt naivt håber jeg på at de på mine børns skole laver en aftale om hvornår man må have mobil, -og så klare det den vej.

For jeg tror vitterlig at man bliver holdt udenfor hvis man ikke har en mobil og de fleste andre har, MEN vores tidligere nabo havde 3 børn hvoraf den ene var født med ørefejl. Derfor har de været ind og ud af hospitaltet med hende og hun er blevet opereret flere gange i øret. De har fået at vide at de under ingen omstændigheder må give deres datter en mobil før hun er fuldt 12 år, fordi øret er ikke færdigdannet før, og man har mistanke om (ved??) strålerne fra mobiltelefoner påvirker færdigdannelsen af øret. Dét bekrymre mig en del!

-og så synes jeg det er sørgeligt at en 3.klasse sidder og spiller spil i toget, istedet for at være 'sammen', som vi var, da vi var små i de gode gamle dage

Anmeld

1. december 2009

N1

Jeg kan godt se hvad i mener  tror også det er forskelligt fra barn til barn. Min bror feks. bliver afleveret og hentet i sfo, og er aldrig alene på noget tidspunkt, så han har ikke det store behov (han har heldigvis heller ikke spurgt efter det endnu)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.