Det der mål....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. december 2009

LauraLW

Som lægen måler på maven... (ved ikke lige hvad det hedder), men er der en "regel" for hvad det skal være afhængig af hvor langt man er henne?

Jeg, eller min mave, blev målt idag og det var 29 eller 30 cm lægen vurderede det til. - Og det undrede ham, da han mente det skulle være 26.... Hvad kan det så betyde? Er det en stor baby?

Laura - i 26. uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

1977

Profilbillede for 1977

At du har masser af plads til bebs

Anmeld

1. december 2009

LauraLW

Jeanne skriver:

At du har masser af plads til bebs

Så det er "bare" en stor livmoder?

Anmeld

1. december 2009

1977

Profilbillede for 1977

Så vidt jeg har forstået - ja.

Anmeld

1. december 2009

N&J

Min jordmoder målte mig på et tidspunkt og der lå jeg bare over nogen kurve, hun sagde at de målte forskelligt på den og jeg ikke kunne bruge deres målinger til en dyt

Anmeld

1. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg blev målt i sidste uge, der var den 27½ cm og der var jeg 29+0

Anmeld

1. december 2009

Ayasmor

Symfyse fundus mål er hvor der bliver målt fra toppen af skambenet og til toppen af lovmoderen.. Altså ja, hvor stor din livmoder er. Det er ikke altid at hver jdm. eller læge måler ens. Derudover har nogen et stort mål og andre et lille (jeg havde et stort).. Jeg fik at vide af min jdm. at det ikke betyder så meget med et par cm. fra eller til gennemsnittet. Der der var vigtigt, og som de ligger vægt på, er bare at målet bliver større og større = baby vokser..

Anmeld

1. december 2009

Mullemus86

Hej.. Min JM siger, at SF-målet skal være "den uge du er i, +/- 3" for at være inde for normen.. Hvis det er i den høje ende, betyder det vist bare, at bebs har god plads at boltre sig på/i..  

Alice 34+3 (som ved JM i sidste uge, havde et SF-mål på 34)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.