hvornår og hvordan...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. december 2009

lotte32

fortalte i familien at i var gravide..?

og til jer med større børn: hvornår fortalte i dem at de sku ha en lillebror/søster?

jeg vil helst vente til jeg er i uge 10-12 stk. med at fortælle det.. men ikke sikker på at det holder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Mussen2

Tillykke!

Vi fortalte det i uge 11 mener jeg. Vi ville helst have ventet til efter nakkefoldsscanningen, men grundet julefrokoster etc. blev det altså lidt før.

Til vores forældre lavede vi en ramme med et digt i:

I kan ikke med det samme
Fyldet få til denne ramme
Men til juni næste år
I et dugfrisk billed får
For storken den vil komme
Inden sommeren er omme

Anmeld

1. december 2009

lulle1985

vi valgte og fortælle det til familien allerede da jeg ved lægen fandt ud af jeg var gravid som har været ca. i uge 7. også mit arbejde fik det af vide med det samme da jeg havde rimlig mange tunge løft. vi tænkte at hvis nu der skulle ske noget inden uge 12, så havde vi altid nogen til og støtte os til og måske også fordi vi var så glade at vi bare ikke kunne vente med og sige noget til nogen

knus louise - 18+6

Anmeld

1. december 2009

lotte32

mos skriver:

Tillykke!

Vi fortalte det i uge 11 mener jeg. Vi ville helst have ventet til efter nakkefoldsscanningen, men grundet julefrokoster etc. blev det altså lidt før.

Til vores forældre lavede vi en ramme med et digt i:

I kan ikke med det samme
Fyldet få til denne ramme
Men til juni næste år
I et dugfrisk billed får
For storken den vil komme
Inden sommeren er omme

Nurh, for et nuser digt  en rigtig god idé..

vi har snakket om evt. at give bedsteforældrene et ´gavekort´ på et stk. barnebarn, med forventet leveringstid omkring august

Anmeld

1. december 2009

vappepigen

Vi sagde det i 10 uge....var på rundtur med farmor krus, mormor og morfar krus.....nøjjj sikken en tude weekend:-)

Anmeld

1. december 2009

frk andreasen

min mor, far, svigermor og min veninde fik fik det af vide med det samme. resten har først fået det afvide da jeg var over 12 uger henne. for sidst sagde jeg det til alle med det samme og den mistede vi desværre. så vi var lidt forsigtige denne gang.

vores datter fik afvide hun skulle være storesøster da maven kom. men hun forstår det ikke rigtig sys jeg hun blir 3 år d 4 marts

har termin d 21 marts.

knus tanja 24+2

Anmeld

1. december 2009

Lise

Første gang fortalte vi det i uge 10 vist nok. Det var juleaften hos min familie, og jeg gav min mor en pakke med en lyserød og en lyseblå garnnøgle og et sæt strikkepinde. Så hylede hun  Svigerfamilien fik det af vide til familien julefrokost d. 26. dec.

Denne gang fik alle det af vide til vores søns to-års fødselsdag. Denne gang havde vi pakket en "jeg skal være storebror" t-shirt ind, som han fik som sidste gave, mens hele familien kiggede på. Så hylede hun igen.. Jeg var i uge 7 denne gang. Valgte at sige det så tidligt da vi ugen efter skulle i sommerhus med min familie i en uge..

Anmeld

1. december 2009

lotte32

uhh, jeg syns det er svært, har en stor dreng på 12, der godt ved at vi har arbejdet på sagen, og han har de sidste dage været noget bekymret fordi jeg kaster rigtigt meget op, har forsøgt at bortforklare det med at det er omgangssyge, men det holder jo ikke i længden...

tror det ender med at vi siger det til familien til jul, og til ungerne et par dag før.. måske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.