Sygesikringsbevis, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.462 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. december 2009

LineD

Ja nu har jeg jo lige modtaget vores papir med posten med Liam's personnummer, og så kom jeg lige til at tænke på, hvornår får de små størrelser egentlig et sygesikringsbevis? Når de er døbt/navngivet, eller hvordan? For der står jo navn på beviset tænker jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Bubbi

Vi fik vores lige efter Vito var blevet døbt

Håber i har det dejligt, og nyder jeres lille familie

Anmeld

1. december 2009

Valle81

LineD skriver:

Ja nu har jeg jo lige modtaget vores papir med posten med Liam's personnummer, og så kom jeg lige til at tænke på, hvornår får de små størrelser egentlig et sygesikringsbevis? Når de er døbt/navngivet, eller hvordan? For der står jo navn på beviset tænker jeg

Hejsa:0)

Ja først når barnet er navngivet eller døbt:0)

Indtil da har du kun personnummer, og jeg mener at ved lægen så bestiller man tid under eget personnummer:0)

Christina, som hurtigt fik sit, da Asta blev navngivet på kirkekontoret en uge efter fødslen:0)

Anmeld

1. december 2009

wamse

Bubbi skriver:

Vi fik vores lige efter Vito var blevet døbt

Håber i har det dejligt, og nyder jeres lille familie

her fik vi den sammen med personnummerbeviset, så længe før hendes dåb, men det er fordi der i Sønderjylland er nogle særlige regler, så Lærke havde faktisk hendes navnofficielt længe før hun blev døbt.

Anmeld

1. december 2009

Sjl-msl-Mkl

LineD skriver:

Jeg fik det 14 dage efter Malou Selma var blevet døbt.

Anmeld

1. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Som de andre skriver kommer det når de er blevet navngivet eller døbt - altså har fået deres officiele navn. Indtil du modtager det gule sygesikringsbevis bruger du dit eget

Anmeld

1. december 2009

LineD

Super Tusind tak for svar alle sammen

Nyyyder vores lille nye familie

Anmeld

1. december 2009

Nanna1985

Kommer når barnet er dåbt

Anmeld

1. december 2009

Ann-

vi modtog det en lille uge efter dåben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.