For lidt mad om natten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. december 2009

Nybagt mor

Ja min snart 4 uger gamle søn har de sidste par dage sovet igennem hele natten.

Har spist ved en 24 tiden, for derefter først at vågne og vil have mad igen ved en 06-06.30 tiden.

I starten spiste han nærmest non stop hele natten - nok også for at stimulere mælkeproduktionen, men alligevel får jeg nu tanken om det er ok at han ikke får noget 6-små 7 timer i træk?

Han spiser godt om dagen, og har på 3 uger taget 1,5 kg på. Men han er alligevel kun knap 4 uger - så er i tvivl om jeg skal vække ham og prøve at få ham til at spise lidt om natten?

Hvad er jeres erfaringer?

Får desværre ikke sundhedsplejerske på besøg før end midt i januar (hun syntes det gik så godt - hvad det jo indtil videre også gør..) - så vægtmæssigt kan jeg jo ikke holde øje med om han får nok lige pt?

Så meget gerne gode erfaringer og råd herinde fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Lone Jakobsen

hold da op...kan kun sige gid det var min søn hvis han ellers virker frisk og veltilpas ville jeg ikke vække ham om natten. han ville vågne hvis han var sulten, og som du selv skriver så har han taget godt på. spiser han ikke lidt oftere om aftenen? tit "fylder de op" om aftenen så de kan klare sig om natten.

Anmeld

1. december 2009

Nybagt mor

Ja - må indrømme at jeg havde heller ikke set det komme. For bare 1-2 uger siden var han en gedigen lille natteravn

Men nyder det da så længe det varer..

Synes han spiser en tand mindre end i starten, men har nu stadig god appetit - og han tog jo også voldsomt på de første 3 uger - er faktisk oppe på 6 kg - hvilket jo er ret meget når han ikke engang er 4 uger endnu

Men ja - ellers synes jeg han spiser godt - både i løbet af dagen og i løbet af aftenen, og han virker også glad og veltilpas.

Frygter bare at jeg enten sover fra at han giver lyd om at han er sulten, eller at han får for lidt

Anmeld

1. december 2009

Mumto3

Jeg var selv super glad da mit 3. barn kunne sove 5 eller 5½ time i træk om natten da hun var omkring din søns alder. Vi havde en rigtig sød og god sundhedsplejeske i opgang, og hun sagde at selvom vores datter var stor og glad, tog på og trives (hun så min datter næsten dagligt, så hun fulgte godt med i hvordan hun havde det), så sagde hun at der ikke mætte være så langt mellem måltiderne om natten. Jeg havde meget svært ved at vægge min datter, men det skete da jeg hvis jeg vågnede i løbet af natten og min datter sov, at så listede jeg forsigtigt brystet i munden på hende, og så lå hun og sov/ammede og fik mad. Men det kan jo kun lade sig gøre hvis man deler seng med sit barn (og iøvrigt ammer).

Ellers ring og spørg din sundhedsplejeske, har du ikke fået et telefonnurmmer?

Anmeld

1. december 2009

Nybagt mor

Jo det har jeg - og ringer bestemt også og hører hende ad. Hun har dog ikke telefon tid før end i morgen - og det har jo indtil videre kun stået på 2 nætter

Men ja - han sover i sengen hos os, så det ville også kunne være en ide at prøve ad!

Anmeld

2. december 2009

Nybagt mor

Så har jeg snakket med sundhedsplejersken i dag, og den glade melding var at vi da bare skulle nyde det så længe det varer.

Han skal slet ikke vækkes for at spise, så længe han spiser godt om dagen og er glad og veltilpas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.