Nu er der jo ingen der kan side og sige hvornår DU skal få børn.
Personligt ville jeg vælge at gøre det i så ung en alder som muligt (med måde naturligvis *ss*) af den simble grund at jeg ønsker at have kræfterne, energien til mine unger og ikke være alt for langt væk fra teenagerårene når de står der (et håb om at jeg ikke glemmer hvordan det var, ikke fordi det gør man jo nok alligevel) men også fordi jeg ønsker at have et liv efter mine unger hvor jeg kan nå nogle af alle de ting man ikke kan med børn i skørterne, jeg ønsker ikke at side som 55-årig og tænke tilbage... det var dog ærgeligt at jeg ikke xxx, og nu er jeg alt for gammel og/eller slit.
Jeg har en lille drøm om at tage til udlandet og stikke en hånd i nødsiturationer, men det kan være dødsens farligt, og kan tage måneder før jeg er hjemme igen, så for at kunne gøre det skal mine unger altså have en hvis alder før jeg kan tillade mig at tage fra dem på den måde, desuden kræver det noget udd.
Jeg er 46 når den yngste bliver 18, jeg har massere af tid til at gå og tage det udd der kræves og lidt til, samt få erfaring inden for det jeg gerne vil, mens jeg venter på at hun bliver så stor at jeg kan tillade mig at sige: "hvis der sker mig noget, kan du klare dig selv" Samtidig er jeg ikke ældre end at jeg stadig har energi til at kunne det jeg skulle kunne fysisk.
Jeg ville sangetns kunne vælge at tonse der ud af nu og så tage af sted om 2-3 år uden at tage hensyn til min familie, men jeg ville skulle bruge ALT for meget tid på at uddanne mig, bruge mange aftner og weekender på det, og samtidig stå med videnen om at jeg kan resikere at dø fra mine børn allerede inden de er fyldt 7 år, og hvor de i det 7 år stort set ikke vil have set deres mor, og så er der lige den med erfaringen, klart vil jeg have mere erfaring på alle måder som 46-årig end jeg har nu, hvilklet klart højner sikkerheden.
Jo for mig passer det bedst med børn i en rimlig ung alder, både for min skyld, men så sandlig også for børnenes, og så tage den med ro på andre områder, dem kan jeg udleve når mine unger er gamle nok til at klare sig selv.
For dit vedkommende er valget nok mere om du vil studere mens du har små børn og tage slidet der så du bedre kan tillade dig at gøre kariere (kravle hurtigere op af rangstigen) når du er fertig med at læse, eller om du helere vil være en "gulvmand" og så få små børn der hvor du ellers ville gøre kariere, der må du tage stilling til hvad der passer bedst ind i dit (jeres) liv og hvad du mener er bedst for dine børn.
Jeg syntes du skal lade fornuften råde, se ud i fremtiden hvad ønsker du for dig selv din familie som helehed og for dine børn, fornuften handler nemlig ikke om hvordan det ser ud lige nu, men hvordan det ser ud fra ungerne er kommet til de flytter hjemmefra. Men på den anden side ved man af gode grunde ikke hvordan livet arter sig der kan ske så meget, men så må vi jo løse den så godt vi nu kan, overordtnet syntes jeg det er godt at have et punkt at gå efter, at vejen der til så ikke altid er så lige til, og punktet måske må vlive flyttet med tiden, må man altså bare tage hen af vejen.
At jeg syntes som jeg gør, skal jeg jo sige, for det er jo det jeg selv har valgt *ss* og det behøver jo ikke være det rigtige for dig, nogle mennesker har det bedst med at gå efter den helt lige snor hele vejen til målet, mens andre gerne tager nogle svinggerninger og andre gentagende gange flytter deres mål til andre ting, hvad man er for et mennesker har naturligvis også en betydning for hvilken taktik der er den rigtige for den enktle.
Anmeld