Eksperthjælp: Hvor meget mos må mit barn få

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.861 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. december 2009

Lisbeth Jess

"Hvor meget mos må mit barn få"

Hej

Min dreng på snart 5 måneder er begyndt på sin første skemad (grøntsagmos) og "guffer" det i sig, som om han altid har spist med ske, så det er dejligt.

Men mit spørgsmål lyder på hvor meget han må få ?? Min egen sundhedsplejeske nævnte på et tidspunkt at jeg skulle starte med en portion på størrelse med et æggebæger. Men hvor længe må han kun få så lidt ?? For jeg tror sagtens han kan spise det dobbelte... Hvor hurtigt skal jeg øge mængden og hvor lang tid skal der gå imellem han får nye grøntsager eller hvornår skal jeg prøve med grød - og igen hvor meget må han så få ??

Jer ser frem til dit svar, da jeg er meget forvirret, og jo helts vil gøre det rigtige.

Hilsen
Susanne

Lisbeths svar

Kære Susanne!

Dejligt at din søn er glad for det nye madtilbud. Hvis han spiser fint og trives med det du giver ham, så øg du trygt til det dobbelte.Du vil sikkert opleve at det  ikke er alt det nye han er lige glad for. Lad ham spise den samme slags nogle dage, så du ser hvordan hans mave klarer de nye madvaner.

Når du starter med grød, som du kan gøre nu, gælder det samme, start i det små, se hvad han siger, og øg til en normal portion.

Du er den, der kender dit barn bedst, hans rytme,appetit og mærker sikkert hurtigt hvis hans mave ikke kaperer det nye. 

Håber dette vil hjælpe dig.

Fortsat held og lykke med sønnen..

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.