Jeg har fået at vide fra forskellige stedder, at hvis de sover 5 timer eller så noget om dagen kunne det være, at de stadig er forvirret mellem dag og nat. Og man kan hjælpe dem med at vække dem. Men jeg fik aldrig prøvet så noget for som sagt, mine børn har aldrig sovet så længe. Jeg ville bare forslå, at du kan prøve at se, om hun kan finde hendes rytme til natten. De udvikler sig, når de sover, men man kan hjælpe lidt med at sige, hvornår de kan sove længest. Jeg har lige nu lagt mærke til, at de siger til dig, at det er helt forkert at vække dem. Men hvis man gøre det for at prøve og hun alligevel har allerede sovet 3 timer, så kan hun ikke tage skade. Man siger, at for eks dem der har flere børn, sover de bedre om natten. En grund er, at der er altid nogle der larmer eller piller med dem, og deres søvn bliver afbrudt. Jeg har kun to og det er ikke så slemt. Men min veninde har 4 børn og nu den mindste bliver vækket meget tit, når de andre tre leger og også vil lege med deres helt egne levende dukke
Og de der babier lærer meget hurtugt, at det er om natten, når de kan sove bedst og med masser af ro. Men self er op til dig. Du er alligevel på barsel og du kan sagtens sove når hun sove om dagen og så går i seng lidt senere end du plejer nu... Der er mange muligheder! :-D
Anmeld