Søvn/drillepind? :p

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. november 2009

Isabeau

Hejsa!

Lige et spørgsmål; hvordan kan det være at min datter godt vil sove 4-5 timer om dagen, men ikke om aftenen? Der blir´ det højst til 3 timer.

Hun sover selvfølgelig i løbet af dagen, har et godt mønster efterhånden, og om aftenen blir´ hun lagt til og sove senest kl. 20.00 - så vækker jeg hende ved 23.00 tiden og giver hende en ordentlig omgang mad, inden hun sover igen (indtil kl. 3.00) Men hvis jeg ikke vækker hende der kl. 23.00, så kan hun sagtens sove indtil kl. 1.00 eller 2.00... Jeg skal måske bare lade hende gøre det? Sove indtil hun selv vågner?

Det kunne bare være rart, hvis hun tog de 5 timer om natten :p

Diana, datter på 10 uger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

Ox.

Puha, min datter sov på samme måde i starten, men til sidst lod jeg hende bare sove til hun vågnede, så fik hun et ordentligt måltid omkring kl 2, og så sov hun indtil kl 6-7 ...

Anmeld

30. november 2009

malou

Jeg vækkede aldrig Victor... han fik lov til at sove det han ville... nogle gange vågnede han ofte om natten men mest af alt har han sovet igennem fra han var ca. 2 md. altså fra kl.20 til 6-7 om morgenen Dejlig udhvilet jeg næsten altid har været...

knus malou

Anmeld

30. november 2009

Isabeau

...så tror jeg bare, jeg lader hende sove nu Jeg vil ikke virke pyldret, men hold op, hvor trænger jeg til at sove nogle timer UDEN afbrydelser!

Tak venner

Anmeld

30. november 2009

Cris

Hold det op! Der er nogle som er gode til at sove!!! Min første søn søv så lidt, kun power naps! Og om natten ikke mere en to timer af gangen. Han sover stadig ikke helt igennem! Og nu den lille sover bedre, men han har aldrig sovet længere en 3 timer! Generelt om natten, men aldrig om dagen. Men hvis jeg er ærlig med dig, ville jeg faktisk vække hende. Det kunne være, at hun skal lige hjælpes lidt til at mærke forskellen mellem dag og nat. Det kunne at hvis du vækker hende efter 2 eller tre timer kan hun sover de der 5 eller 6 timer om natten, som nogle gør. Og hun tager ikke skade af det! Hvis hun ikke kan sove længere om natten efter måske 3 dage som du har prøvet, så kan du lade hende sove som hun vil.

Anmeld

30. november 2009

4xGreve

Jeg vil helt klart lade hende sove, vi har prøvet det der med at vække om natten og det fik vi bestemt ikke noget godt ud af, de har beder af at få deres søvn, selv at sige til eller fra for tro mig det gør de også selvom de sover...

Når de sover mens de er så små er bla. et af de tidspunkter hvor de udvikler sig og vokser...

Tror aldrig der kommer noget godt ud af at vække et barn, og det er kun sundt at barnet ved havd der er dag og nat, og det lære de jo kun på en måde...

Held og lykke

Stina

Anmeld

30. november 2009

Ox.

Det var så lidt, håber du får et par rolige timer

Anmeld

30. november 2009

Cris

Jeg har fået at vide fra forskellige stedder, at hvis de sover 5 timer eller så noget om dagen kunne det være, at de stadig er forvirret mellem dag og nat. Og man kan hjælpe dem med at vække dem. Men jeg fik aldrig prøvet så noget for som sagt, mine børn har aldrig sovet så længe. Jeg ville bare forslå, at du kan prøve at se, om hun kan finde hendes rytme til natten. De udvikler sig, når de sover, men man kan hjælpe lidt med at sige, hvornår de kan sove længest. Jeg har lige nu lagt mærke til, at de siger til dig, at det er helt forkert at vække dem. Men hvis man gøre det for at prøve og hun alligevel har allerede sovet 3 timer, så kan hun ikke tage skade. Man siger, at for eks dem der har flere børn, sover de bedre om natten. En grund er, at der er altid nogle der larmer eller piller med dem, og deres søvn bliver afbrudt. Jeg har kun to og det er ikke så slemt. Men min veninde har 4 børn og nu den mindste bliver vækket meget tit, når de andre tre leger og også vil lege med deres helt egne levende dukke   Og de der babier lærer meget hurtugt, at det er om natten, når de kan sove bedst og med masser af ro. Men self er op til dig. Du er alligevel på barsel og du kan sagtens sove når hun sove om dagen og så går i seng lidt senere end du plejer nu... Der er mange muligheder! :-D

Anmeld

6. december 2009

Isabeau

Hej! Vil lige give en update mht. tøsens sovevaner. Der kan jeg gladeligt fortælle, at vi de sidste par dage har lagt hende til og sove som vi plejer senest kl. 20.00, men vi har ikke vækket hende, som vi plejer, der ved 23.00 tiden. Nu lader vi hende sove og den glædelige update/nyhed er, at hun sover indtil omkring kl. 4.00

Det er bare skønt med 5 timers søvn i træk Kan anbefales... Tusind tak for rådet alle - det virkede

Anmeld

6. december 2009

Cris

Åh hvor er det skønt!!! Og være parat til et eller andet, for de der små ændrer sig hele tiden! Når du tror, at du har forstået hende, så kommer hun med noget nyt! Men det kunne være dejligt, at du har fået en lille sove princesse! yes!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.