Hej.
Jeg havde en veninde, jeg for et par måneder har opgivet et venskab med.
Grunden var, at jeg synes, venskabet kun gik den ene vej på. Vi har kendt hinanden i rigtig mange år og havde børn nogenlunde jævnaldrende. Hun har piger og jeg har drenge. Det var jo så npk der, det hele gik galt...
Mine aktive drenge og deres meget stille og "perfekte" piger. Når vi igennem tiderne self har snakket børn, har hun altid givet udtryk for, at hendes piger nærmest var perfekte. Ja hele familien var perfekte. Hun har også før sagt, at hun ikke ønskede sig drenge. Den gjorde virkelig ondt at høre.
Når vi har besøgt dem, har jeg altid haft følelsen af, at de virkelig ikke brød sig om vores drenge.
Vi har altid besøgt dem... Vel ca hver 3 mdr ca... Men de har nok kun været her højst 4 gange mens vi har boet her i 12 år. Og når de har været her, har de siddet i jakken og været her i højst et par timer, for enten sad den store af pigerne ude i bilen pga hun ikke ville med ind ell også skulle de hurtigt hjem pga de var hjemme.
De sagde de kedede sig pga vi kun havde drengelegetøj osv.
Vi har altid skrevet en del sms'er sammen, men jeg blev så træt af, at besøgene kun gik den ene vej, så jeg prøvede at snakke med hende en dag. Jeg prøvede virkelig pædagogisk at få hende til at forstå, hvad jeg følte og hvorfor.
Men hun kunne slet ikke sætte sig ind i det. Hun kunne kun se, at det var mig, der havde et problem med at det ikke var "nok" det vi havde sammen nu... Altså et venskab på sms.
Jeg sagde så til hende, at det vist ikke var nok for mig, så jeg synes, vi skulle droppe det lidt venskab vi havde også har vi ikke snakket sammen siden. Ikke uvenner, men jeg er skuffet over hendes egoisme og manglende forståelse for mig. Jeg sagde bla at jeg var ked af at de ikke ønskede at komme og besøge os og sagde at jeg virkelig havde et problem med, at venskabet kun var bygget over sms. Hun mente bestemt at det jo netop var mit problem. Hun kunne slet ikke se at "hun" var årsag til problemet og det faktisk var hende, der kunne løse det. Det var hun virkelig ikke interesseret i 
Nu har de så fået pige nr 4 og jeg har så stadig ikke taget kontakt til hende. har alligevel lidt "dårlig" samvittighed.
Men er det hele bare mig, den er gal med ell ????
Venlig hilsen
Kloster