samtale om IVF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. november 2009

oo

nåh, ovenpå den negativ test imorges, kørte vi ind til samtale med vores fertilitetslæge klokken halv ni for, at tale om IVF. Vi havde skrevet en lang seddel med spørgsmål igår aftes, og fik svar på alt, så det var temmelig rart!

Jeg ved godt jeg ikke er den første (eller den sidste) der skal igennem IVF behandling, men jeg er bange, bange så jeg ryster i bukserne også er tankerne selvfølgelig gokgokgok oveni tankerne om, at testen var negativ, så det hele flød ligesom helt ud bagefter og vi endte i et kæmpe skænderi mens vi sad på parkeringspladsen udenfor Toys R Us og ventede på de åbnede. Dvs. jeg skændtes, Søren blev først vred, men så tror jeg han kom i tanker om, at jeg nok bare var fuldkommen ude at skide og så blev han bare ved at sige at han elskede mig og jeg var bare rasende og snakkede om skilsmisse og tudbrølede og ja...det kørte temmelig meget af sporet. Til sidst fik han dog overtalt mig til at gå ind og få købt Carlas julegave og det tvang mig jo ligesom til at tage en dyb indånding og stoppe med tuderiet, så det var nok meget godt.

men hold kæft hvor er Toys R Us stor jeg er glad for jeg havde sat mig virkelig godt ind i præcis hvad hun skulle have!!

nu er vi hjemme, Søren er ved at tømme bilen, for vi skal hente ny en af dagene..imorgen, tror jeg nok, eller noget...det har været Søren der stod for det med ny bil og forsikring og bla bla bla. og så kører vi til Svendborg ved halv tre tiden og hygger os og spiser og ser film osv.

jeg forsøgte at forklare ham, at han ikke kan lade være med at drømme om de børn sammen med mig, selvom han tror han beskytter mig fra at blive ked af det når det ikke lykkedes. Før vi startede behandling talte vi om "vores børn" hele tiden, og nu gør vi det aldrig. Jeg blir pisseked af det uanset hvad, det kan ingen lave om på, men jeg har ikke lyst til ikke at drømme blot for ikke at blive skuffet...

nåh, en anden ting var, at Søren helt af sig selv spurgte lægen hvad disse behandlinger betød for mig i det lange løb, altså når nu jeg får hormoner for at lave så mange æg som muligt på een gang, om det så betød at vi i virkeligheden korter måneder og år af min reele fertile alder i sidste ende. men det betyder det slet ikke, for kvinden har hver måned 6 små dimere på hver æggestok der forsøger at blive det ene store æg der så går igennem systemet, mens de 11 andre bare forgår fordi de aldrig bliver store nok til at blive rigtige æg. I behandlingen blir jeg stimuleret sådan, at så mange af de 12 dimere bliver til store æg, og kan tages ud og gemmes osv., og det er således ikke sådan, at vi bare hiver æg fra fremtiden hertil. gir det mening? jeg var i hvert fald glad for at han spurgte, for jeg har tænkt meget på hvad det hele mon betød. man lærer MEGET om sin krop når man er i behandling!! vi fik også at vide, at vi ville kunne se mine små æg på en storskærm når de tog dem ud og at de ligner grønne spejlæg

undskyld jeg rabler...jeg havde bare lige brug for at læsse af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

Dictes mor

Sikke en morgen I to har haft. Det er stort at have været til samtalen! Det bliver spændende at komme igang, og lige så snart du er igang med det hele, så er det ikke helt så slemt, som man tror, og som du ved, så er de jo så søde og hjælpsomme, og ring til dem, hvis du kommer i tanke om flere spørgsmål. Det må man meget gerne.
Når man er i ivf behandling, så bliver man scannet hele tiden, så du kommer til at se æg og det hele. Jeg kan nu ikke huske at have set dem, for jeg havde fået nogle piller, der som sygeplejersken sagde, gjorde at jeg var lidt ligeglad ned det hele, og det er ikke engang løgn. Per kunne have fået lov til hvad som helst den dag, jeg var bare lalleglad.

Det skal nok gå det hele Trine, du må ikke være bange for det. Det er altså ikke så slemt som det lyder, det lover jeg dig.

Anmeld

30. november 2009

anna-jonas

Sikke en start på dagen..............

Men Trine.............du har en klog mand, for han ved jo at al din vrede, galde og frustration bunder i den store skuffelse, og angsten for alt det nye, der skal ske. Han tacklede det da egentlig ret godt, gjorde han ikke??? Det er så fint at han kan rumme alle dine følelser............en stor tryg favn.

Mænd reagere tit anderledes end os kvinder..........og "thank god for that"..............f.eks har Jan hele tiden været den samme i hele denne sag om Ida............på et tidspunkt, stod jeg og råbte af ham.........om han da overhovedet ikke havde nogle følelser.........og måske følte bare lidt sorg eller ked-af-det-hed i.f.t at vores datter er hjerneskadet. Der svarede han også helt, helt roligt.........at han vel havde lov at sørge på hans måde, og ikke som jeg foreskrev. BAM..........ta' den, Mette............der fik jeg lidt at tænke over.

Jeg håber at i nyder jeres eftermiddag og aften............og at julen trods alt, vil blive skøn. I skal vel være sammen med Carla pigen??

Knus Mette

Anmeld

30. november 2009

Klumpe-dumpe

ja det undre dig nok ikke, at jeg sidder og tuder

Men kærste skønne Trine, jeg tror på at når I kommer igang, så er det ikke så slemt. Så kan du klare det.

-Og Trine, hvor er du heldig at have verdens bedste, dejligste og skønneste Søren ved din side. Søren er virkelig en RIGTIG mand!! -Men samtidig kan Søren også være yderst tilfreds med at ha´den dejligste, skønneste og mest fantastiske kone ved sin side.

Denne unfair rejse I er ude på, vil gøre jer stærke sammen, og derved bliver I de aller bedste forældre til de mest vidunderlige fe-børn.

-Jeg er helt sikker på at 2010 vil blive året, hvor Fe-børnene langt om længe finder hjem til jer.....

Anmeld

30. november 2009

Milka

ok, så ved man at man ikke tager forskud på æg, det er jo meget rart

hvornår går i så i gang med projekt ivf? er det ikke meget rart at der er blevet taget hul på det med det samme?

... og hvordan har du det nu?

knus herfra 

Anmeld

30. november 2009

oo

jeg har det meget bedre nu, men det er jo KLART når man lige har set ham fister Jacob i New Moon praktisk talt uden tøj på i to timer

jeg holder pause på ubestemt tid, dog minimum to måneder. efter eget valg. jeg skal lige blive rigtig i hovedet og kroppen igen og ja...så orker jeg det ærlig talt ikke lige nu. men det er stadig rart at have fået al info'en, så er der tid til at fordøje og acceptere og whatnot.

men jeg kan godt mærke det blir svært at komme igennem december og januar, det hele vælter bare nogle gange op med alt hvad der skete sidste år. men det må vi tage som det kommer, og så må jeg tude når jeg skal og skælde ud når jeg skal det.

jo, vi skal være sammen med Carla juleaften, og jeg GLÆDER mig vi skal sove ved min søster fra den 24. til den 25., så jeg glæder mig især til at vågne op hos Carla det er altid morsomt når det går op for hende, at man stadig er der.

Anmeld

1. december 2009

Karo

Hold da op Trine. Det har været en hård dag for jer begge. Jeg tror at alle kan forstå at du bliver ked af det og skal af med alle de føelser som du går og gemmer på. Og jeg syndes at Søren tager det hele meget pænt.

Jeg kan godt forstå at du vil have en lille pause jule over, og jeg er sikker på at i får en dejlig jul sammen med lille Carla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.