nåh, ovenpå den negativ test imorges, kørte vi ind til samtale med vores fertilitetslæge klokken halv ni for, at tale om IVF. Vi havde skrevet en lang seddel med spørgsmål igår aftes, og fik svar på alt, så det var temmelig rart!
Jeg ved godt jeg ikke er den første (eller den sidste) der skal igennem IVF behandling, men jeg er bange, bange så jeg ryster i bukserne
også er tankerne selvfølgelig gokgokgok oveni tankerne om, at testen var negativ, så det hele flød ligesom helt ud bagefter og vi endte i et kæmpe skænderi mens vi sad på parkeringspladsen udenfor Toys R Us og ventede på de åbnede. Dvs. jeg skændtes, Søren blev først vred, men så tror jeg han kom i tanker om, at jeg nok bare var fuldkommen ude at skide og så blev han bare ved at sige at han elskede mig og jeg var bare rasende og snakkede om skilsmisse og tudbrølede og ja...det kørte temmelig meget af sporet. Til sidst fik han dog overtalt mig til at gå ind og få købt Carlas julegave og det tvang mig jo ligesom til at tage en dyb indånding og stoppe med tuderiet, så det var nok meget godt.
men hold kæft hvor er Toys R Us stor
jeg er glad for jeg havde sat mig virkelig godt ind i præcis hvad hun skulle have!!
nu er vi hjemme, Søren er ved at tømme bilen, for vi skal hente ny en af dagene..imorgen, tror jeg nok, eller noget...det har været Søren der stod for det med ny bil og forsikring og bla bla bla. og så kører vi til Svendborg ved halv tre tiden og hygger os og spiser og ser film osv.
jeg forsøgte at forklare ham, at han ikke kan lade være med at drømme om de børn sammen med mig, selvom han tror han beskytter mig fra at blive ked af det når det ikke lykkedes. Før vi startede behandling talte vi om "vores børn" hele tiden, og nu gør vi det aldrig. Jeg blir pisseked af det uanset hvad, det kan ingen lave om på, men jeg har ikke lyst til ikke at drømme blot for ikke at blive skuffet...
nåh, en anden ting var, at Søren helt af sig selv spurgte lægen hvad disse behandlinger betød for mig i det lange løb, altså når nu jeg får hormoner for at lave så mange æg som muligt på een gang, om det så betød at vi i virkeligheden korter måneder og år af min reele fertile alder i sidste ende. men det betyder det slet ikke, for kvinden har hver måned 6 små dimere på hver æggestok der forsøger at blive det ene store æg der så går igennem systemet, mens de 11 andre bare forgår fordi de aldrig bliver store nok til at blive rigtige æg. I behandlingen blir jeg stimuleret sådan, at så mange af de 12 dimere bliver til store æg, og kan tages ud og gemmes osv., og det er således ikke sådan, at vi bare hiver æg fra fremtiden hertil. gir det mening? jeg var i hvert fald glad for at han spurgte, for jeg har tænkt meget på hvad det hele mon betød. man lærer MEGET om sin krop når man er i behandling!! vi fik også at vide, at vi ville kunne se mine små æg på en storskærm når de tog dem ud og at de ligner grønne spejlæg 
undskyld jeg rabler...jeg havde bare lige brug for at læsse af...