Barsel/Opsigelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.875 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. november 2009

Nordvest

Jeg er gravid og skal gå på barsel til juni. Jeg vil hole alt det barsel der er mulighed for, og derefter afholde det ferie jeg har optjent. (cirka 6 uger) Min plan er at efter afholdt barsel og ferie vil jeg opsige mit arbejde, blive hjemmegående og lade manden forsørge familien.

Mit spørgsmål er så, hvornår skal jeg sige op? Jeg har normalt 1 måneds opsigelse. Jeg har det godt med min chef og vil gerne være ærlig overfor ham, men kan det have konsekvenser for min barsel at allerede nu fortælle ham om mine planer? Er der nogle af jer piger der er kloge på det område?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

malou

DU MÅ IKKE FORTÆLLE DIN ARB.GIVER OM DINE PLANER!!!!! Uanset hvor godt I kommer ud af det med hinanden... så kan du aldrig være sikker på om han/hun vender på en tallerken. jeg havde holdt det for mig selv!!!!

knus malou

Anmeld

30. november 2009

prettybutterfly

Jeg ved ikke hvornår du skal sige op, men jeg ville altså IKKE sige noget til chefen lige nu hvis jeg var dig! Vent i det mindste til du ER gået på barsel. Jeg laver samme nummer som dig da jeg starter på studie lige efter min barsel til september. Men jeg siger ikke noget endnu, venter til efter fødslen(har termin om 2 uger) og trækker den så meget som muligt. Der KAN jo i princeippet ske noget som når at ændre vores mening inden da, og så ville det være rigtig dumt at ødelægge muligheden for at komme tilbage HVIS NU et eller andet - selvom jeg ikke regner med det. Men man ved jo aldrig om man når at skifte mening i sidste sekundt.

Held og lykke fra Mona

Anmeld

30. november 2009

Tulle28

Ja helt klart lad være med at sige noget om dine planer selvom du kommer godt ud af det med din chef. Uanset hvad stiller du ham/hende i en dårlig situation.

Anmeld

30. november 2009

Nordvest

malou skriver:

DU MÅ IKKE FORTÆLLE DIN ARB.GIVER OM DINE PLANER!!!!! Uanset hvor godt I kommer ud af det med hinanden... så kan du aldrig være sikker på om han/hun vender på en tallerken. jeg havde holdt det for mig selv!!!!

knus malou

Men hvornår vil det så være bedst at sige til ham? Vil jo gerne overholde alle love og regler.  Efter reglerne skal man jo senest 8 uger efter fødslen medle arbejdsgiver hvornår man kommer tilbage. Skal jeg så der fortælle ham datoen, og så en måned før jeg egentlig skulle vende tilbage, give ham min opsigelse?

Anmeld

30. november 2009

malou

Nordvest skriver:

Men hvornår vil det så være bedst at sige til ham? Vil jo gerne overholde alle love og regler.  Efter reglerne skal man jo senest 8 uger efter fødslen medle arbejdsgiver hvornår man kommer tilbage. Skal jeg så der fortælle ham datoen, og så en måned før jeg egentlig skulle vende tilbage, give ham min opsigelse?

ja noget i den stil tror jeg... men ellers ring og ta en sludder med din fagforening... de ved det med sikerhed så du ikke brænder nallerne..

knus

Anmeld

30. november 2009

Fenris

Du kan sige op under din barsel og i barslen gøre det med din månedes opsigelse...Dvs gør det en månede før din barsel slutter hvis det er en månedes opsigelse du har Men ja du må ikke fortælle din arb giver hvad du har af planer- bare hold ud indtil din barsel starter

-Anita

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.