Egypten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.933 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. november 2009

DK

Hej

Vi skal på ferie i februar. Sidste gang var vi i Hurghada, Hilton Long Beach Hotel. Vi var slet ikke uden for hotellet da Kirstine fik skoldkopper på vej derned. Jeg ved at Hurghada ikke er det mest smukke sted, når man kommer uden for hotellets fine haver.

Det jeg vil høre er, om nogen af jer har været afsted til Egypten og hvor henne??? (eller evt. andre steder hvor det er minimum 25 grader om vinteren) Jeg synes det er en jungle at kigge gennem alle de hoteller og muligheder der er på nettet, og det jeg synes ser super godt ud, er tit også super dyrt...

Så kom med jeres bedste "sommer i vinterferien" tip!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

sarahb

hej ..
vi har været i egypten 5 gange.. til sharm el sheik og cairo...
Vi bor kun på møvenpick (nu hedder det maritim) Det er det bedste hotel og hvis man har børn med er det PERFEKT, SÅ BØRNEVENLIGT og med aktiviteter ved poolen hverdag.. Der er privat strand med det bedste koral rev og muligheder for mange aktiviteter..
Cairo fløj vi til da vi var på ferie i sharm vi var i cairo i3 dage og det var nok. men sharm kan anbefales
hurgarda har jeg kun hørt dårlig om.. min søs og familie var der for 2 år siden og kommer der aldrig igen.. det tager kun til sharm nu og selvfølgelig maritim hotellet..

Anmeld

30. november 2009

DK

Tak! Det vil jeg lige tjekke ud!

Vi havde en super god ferie til Hurghada sidst, og hotellet var super lækkert. Men, jeg ved godt at Hurghada ikke er super inspirerende, så det er også derfor at vi leder efter et andet sted denne gang. Det eneste "gode" ved Hurghada er at det ligger i kørselsafstand fra Luxor.

Må jeg spørge hvor mange penge i plejer at bruge på mad/drikkevarer osv. mens i er dernede?

Anmeld

30. november 2009

sarahb

DK skriver:

Tak! Det vil jeg lige tjekke ud!

Vi havde en super god ferie til Hurghada sidst, og hotellet var super lækkert. Men, jeg ved godt at Hurghada ikke er super inspirerende, så det er også derfor at vi leder efter et andet sted denne gang. Det eneste "gode" ved Hurghada er at det ligger i kørselsafstand fra Luxor.

Må jeg spørge hvor mange penge i plejer at bruge på mad/drikkevarer osv. mens i er dernede?

puha det ved jeg ikk. for vi tænker ikk over det når vi rejser der bruger vi bare.. ups.. men der er jo morgenmad inkl. så det er lidt frokost og aftensmad... ja max 200-300 om dagen (inkl hygge ved poolen osv).. afhængig af hvor man spiser osv. men mad i sharm er EKSTREMT BILLIGT...

Men det er virkelig til at anbefale, det er såååå fedt og lækkert.. så lækkert at præsidenten har villa på privat stranden..

Anmeld

30. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

da jeg var i Egypten for 2 år siden boede vi i Beduinlejre i Sinaiørkenen, så jeg kan ikke anbefale nogen hoteller Kan til gengæld GODT anbefale at tage til Sinai (eks. Dahab eller Sharm), og udnyt at komme ud og se noget af ørkenen. Der er SÅÅ smukt! Som sagt boede vi ikke på hoteller, men hvis man har mod på at bo et par dage i en sivhytte på stranden er det altså HELT fantastisk. Vi var meget i en lille by, Tarabin, hvor vi boede i en lejr kaldet Blue Bus. Det var super hyggeligt, men man skal ikke være bange for at spise med fingrene osv (til gengæld oplevede ingen af os antydningen af dårlig mave el. lign, mens dem der havde boet på de store fine hoteller i storbyerne allesammen fik et eller andet bøvl )

Men helt klart Sinai halvøen, da det er et land for sig selv! Og hvis I kommer tilpas langt nordpå, kan I evt. tage en tur over grænsen til Israel og besøge Dolphin Reef og deres Hotpools!!!

Knus Caroline

Anmeld

30. november 2009

Mussen2

Vi har været i sharm el sheik -det er den bedste sted vi har været på charterferie og vi har efterhånden været en 10 steder.

Vi boede på hotel Marriot. det er også det eneste sted jeg vil ANBEFALE at købe pension. Jeg har ellers altid synes det er noget "lorte" mad man får når man køber halv eller hel pension.

Men her var det et mad mekka me alverdens lækkerier.

Kan klart anbefales

Åh, jeg får helt lyst til at tage derned igen. Dog skal man vide at det bliver meegt tidlig mørkt på denne årstid, så man skal stå tidlig op og gå tidlig i seng

Anmeld

2. december 2009

DK

Vi var i Egypten i nov. sidste år, og kan godt huske at der var nogen der "slukkede lyset" omkring kl 17.30 he he

Anmeld

2. december 2009

DK

mos skriver:

Vi har været i sharm el sheik -det er den bedste sted vi har været på charterferie og vi har efterhånden været en 10 steder.

Vi boede på hotel Marriot. det er også det eneste sted jeg vil ANBEFALE at købe pension. Jeg har ellers altid synes det er noget "lorte" mad man får når man køber halv eller hel pension.

Men her var det et mad mekka me alverdens lækkerier.

Kan klart anbefales

Åh, jeg får helt lyst til at tage derned igen. Dog skal man vide at det bliver meegt tidlig mørkt på denne årstid, så man skal stå tidlig op og gå tidlig i seng

Var det marriott beach/marriott mountain resort i Naama bay?

Anmeld

2. december 2009

Mussen2

Det var mountain (det billigste af dem) Men de hænger sammen, så man benytter Beachs strand etc.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.