"Får mit barn mælk nok"
Hej Lisbeth
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget mælk min datter skal have i døgnet. Hun vejer 6,2kg og i dag har hun f.eks fået frugtmos til morgenmad kl 7. Så fik hun 160ml klokken 10.30 og 13.30 og så fik hun kartoffelmos til aftensmad og så en lille godnatflaske på 120ml. Og så får hun en flaske på 140 om natten. Er det nok? Grunden til jeg spørger er fordi en i min mødregruppe sagde at ens barn SKULLE have 800ml om dagen og den ene dag kom jeg frem til at hun kun havde spist omkring 650ml.
Lisbeths svar
Hej Michella! Du spørger om din datter får nok mælk.
Jeg tror din datter skal have mere mere mælk. Hun vejer 6,2 kilo.og 650 ml er for lidt i døgnet.
Som jeg læser det mangler hun en flaske om morgenen efter frugtmos, og en flaske om
eftermiddagen. D.V.S 6 flasker på ca 160 ml eller mer`.eller en flaske erstattet med grød.
lavet på MME.
du kan øge hendes indtag ved at lade hende få mere mælk i flaskerne og flere måltider.
Nu ved jeg ikke hvad hun vejede da hun blev født,ved 6 måneder skal fødselsvægten være fordoblet .
Børn er meget forskellige, nogen spiser mer` end andre, nogen er slanke og nogen buttede.
Det vigtigste er, at når du ser på din datter er hun aktiv, glad og bruger sin krop i de vågne perioder.
Håber dette vil hjælpe dig.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld