Rki eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad ville du gøre hvis du var i min situation?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.109 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. november 2009

Anonym trådstarter

vi har mange lån på forbrug og er kommet i knibe nu efter vi har fået barn. vi har altid betalt det vi skal men nu kan vi bare ikke mere fordi jeg tjener ikke lige så mange penge som jeg har. man snakker altid om at det er bedst at undgå rki men hvad skal vi bruge det til??? skal alligevel ikke ud at låne noget i mange år. så tænker på at undlade at betale noget som helst, simpelthen stoppe og skrive et brev til dem om situationen så de ved det. så kan de kalde os i retten hvor vi skal sige at vi ingen penge har og så kommer vi i rki.

hvad ville i andre gøre? har du evt andre forslag ??

kom endelig med råd for vi mangler dem virkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2009

MaleneG

Hvis i vælger at lade jer falde til RKI, skal i huske at i nogle år efterfølgende vil være stemplet som dårlige betalere, selvom i er begyndt at tilbage betale gælden igen.

Anmeld

28. november 2009

BK

Jeg ville så vidt muligt betale hvad jeg skal og have lidt mindre til rådighed, men hvis jeg på nogen måde følte det gik ud over børnene eller mit forhold til min mand, ja så afviste jeg uden tøven regningerne...

Jeg har den holdning at så længe man sørger for at betale husleje, lys, vand, varme og fagforening så kan det ikke gå helt galt...

Anmeld

28. november 2009

Honningblomst

Jeg kunne ikke drømme om ikke at betale hvad jeg skylder, aldrig.

Kommer I, i rki, så kan I ikke engang have en mobil med abonnement. Og så står I der...skubber problemerne frem foran jer og det indhenter jer en dag.

Jeg ville skrive rundt til alle dem I har taget lån hos og høre om I kan få nedsat det i betaler bare indtil du ikke er på barsel, så ville jeg skære alt jeg kunne undvære væk, jeg ville skynde mig at finde et job, prøve t se om gælden kunne samles,...og så ellers leve efter hvad jeg havde. Man låner ikke penge og så bare stopper med at betale.

Så ud og find løsninger... også for jeres selvrespekts skyld.

Knus Eva.

Anmeld

28. november 2009

SHERO

Selvom i ikke betaler og ryger i RKI, vil kreditorene da stadig få pengene hjem, de går da videre til et inkasso selvskab, som så går videre i retten hvis ikke der bliver betalt.

Jeg ville nok ringe til de forskellige kreditorer og forklare situationen, og få sat afdrag ned på dem alle. Bliver dyrere i længden, men kommer lånene først til inkasso, kan det altså blive rigtig dyrt....

Anmeld

28. november 2009

karina1980

Eva skriver:

Jeg kunne ikke drømme om ikke at betale hvad jeg skylder, aldrig.

Kommer I, i rki, så kan I ikke engang have en mobil med abonnement. Og så står I der...skubber problemerne frem foran jer og det indhenter jer en dag.

Jeg ville skrive rundt til alle dem I har taget lån hos og høre om I kan få nedsat det i betaler bare indtil du ikke er på barsel, så ville jeg skære alt jeg kunne undvære væk, jeg ville skynde mig at finde et job, prøve t se om gælden kunne samles,...og så ellers leve efter hvad jeg havde. Man låner ikke penge og så bare stopper med at betale.

Så ud og find løsninger... også for jeres selvrespekts skyld.

Knus Eva.

det ville jeg også gøre,

jwg har været i RKI det tog mig 6 år at komme ud af og i den tid kunne jeg intet, ingen mobil, fastnet, internet, INTET

jeg skal aldrig deri igen, men prøv dog at se om i ikke kan lave en aftale med dem, de fleste plejer at være flinke og forståelige,

desværre var dem jeg røg i med det ikke, før efter 3 år og en enighed om at min eks skulle betale havldelen af vores fælles gæld

Anmeld

28. november 2009

Nemesis

har stemt blankt, idet jeg ville vælge en 3. løsning.

JEg ville kontakte kreditorerne og fortælle dem situationen og sige at jeg stadig gerne vil betale men ikke kan betale det jeg gør pt og så se om jeg ikke kan få sat afdragene ned hver måned.

På den måde betales der stadig af, mens i kan få lidt mere til rådighed uden at i ender hos RKI.

Nu ved jeg ikke hvor mange penge i skylder væk, men nogle gange kan det altså godt betale sig at samle alle lånene i ET  -det sparer renter, omkostninger og adm. gebyrer.

Held og lykke

Sisse

Anmeld

28. november 2009

mama09

MaleneG skriver:

Hvis i vælger at lade jer falde til RKI, skal i huske at i nogle år efterfølgende vil være stemplet som dårlige betalere, selvom i er begyndt at tilbage betale gælden igen.

mener ikke den regel er sådan mere - man blivet slettet med det samme, du har betalt den sidste regning.... og thats it - så er man ikke registret som "dårlig" mere. og kan frit låne igen osv

Anmeld

28. november 2009

mama09

MaleneG skriver:

glem det - læste dit indlæg forkert min fejl sorry

Anmeld

28. november 2009

Ni-ko-li-ne

enten ville jeg aftale med kreditorerne at betale mindre afdrag og ellers ville jeg ta i banken og forhøre mig om mulighederne for at lægge alle lån sammen...

hvis i vælger at være ligeglade er det som at tisse i bukserne, det er dejlig varmt men det bliver hurtigt koldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.