Amning af 8-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2009

Kruse90

det er simpelthen for meget!
Virkelig KLAMT!
Jeg syntes 1 år er MAX.
Der er som en der har sagt at der er en grund til børn får tænder!

Det er virkelig ulækkert. AD!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Ox.

2 af min mosters børn er for tidligt fødte og var ikke særlig store, de blev ammet til de var 2 for det anbefalede de på sygehuset, jeg synes ikke det er klamt når de er 2 ..

Men 8 er grænsen til, som der er skrevet tidligere, ubevidst incest .. Føj ..

Anmeld

7. december 2009

Kløver

JustAnotherName skriver:

Synes grænseoverskridende er et godt ord.

For mig betyder det ingenting om man ammer til barnet er 1 år eller måske næsten 1½ eller om man slet ikke har ammet overhovedet. Det skal stå een selv frit for at vælge.
Men alt over 2 år slår også ridser i pladen for mig ....qqqqqzzzz!!!!
Synes det bliver frastødende og perverst at se på, i stedet for hyggeligt og sødt.

Allerede når et barn selv kan sige til, og/eller bare går hen og hiver mors bluse op og babber løs...... yyyrw! Ej, det er for meget!
En 8-årig kan for filan da nærmest selv gå ud og smøre sig en leverpostejmad, hvis h¤n er sulten.

Der er mere galt med en mor, som finder det hyggeligt og rart, end det er barnet det handler om.
Det kan da sikkert være svært for nogle at skulle sige stop, og "cutte navlestrengen" ....men det er sgu nødvendigt - om ikke for ens egen skyld, så da ihvertfald for barnet!
Det virker så absurd, at et barn i anden klasse, kan gå i SFO og lege. Og så når de kommer hjem, så ligger den store unge ved babsen    .....det passer sgu ikke rigtigt sammen, synes jeg.
Og nu ved jeg godt, at det sikkert er en stund som foregår når de er alene, men prøv lige se for Jer, hvordan kammeraterne ville se ud i hovedet, hvis de kom hjem til deres ven og lege, og pludselig sidder moren med det ene bryst fremme og lader deres kammerat sutte på det.

Aj !!! Jeg er stået af. Forstår slet ikke ideen med at ville amme SÅ længe !?!

Puha fik helt kvalme, ja det var dælme grænseoverskridende, for mig tror jeg ikke kun det kan give børnene stor problemer men at moderen helt sikker også har problemer.

Jeg synes heller ik om amningen når barnet selv kan gå hen og hive blusen op, jeg er helt enig med dit indlæg.

Har lidt svært ved at sige det direkte er perverst at amme 8 årige børn, men det er i mine øjne ihvertfald helt forkert

Anmeld

7. december 2009

Kløver

Ayasmor skriver:

Er jeg den eneste der synes at det er et unaturligt forhold ?

http://www.youtube.com/watch?v=fxv6R9fUO74

Nej, jeg synes også det er helt unaturligt og fik direkte kvalme af at se filmen, hun er jo gammel nok til at gå i 1-2 kl. Nej det er for mig, meget grænseoverskridende

Anmeld

12. december 2009

Alína Hólm

i er virkelig mærkelige det er ikke noget ulækkert at amme, selvom at det er i flere år! det er sundt! og jeg har tænkt mig at amme intil min søn ikke vil ammes mere. bare fordi mange danske kvinder giver deres børn sutteflaske fra fødselen fordi de savner sprut!!

Anmeld

12. december 2009

SHERO

anikaingibjorg skriver:

i er virkelig mærkelige det er ikke noget ulækkert at amme, selvom at det er i flere år! det er sundt! og jeg har tænkt mig at amme intil min søn ikke vil ammes mere. bare fordi mange danske kvinder giver deres børn sutteflaske fra fødselen fordi de savner sprut!!

Det er da unormalt at amme til barnet er 8 år, uanset om det er sundt eller ej.

Hvordan må det ikke være at blive voksen og rent faktisk kan huske man er blevet ammet, sådan i detaljer...

Anmeld

12. december 2009

wamse

anikaingibjorg skriver:

arrrhh mon den holder?? Jeg tror ikke på at mange danske mødre giver børn en sutteflaske fordi de savner sprut Der er da mange grunde til at man starter op med sutteflaske, og har altså første gang til gode at høre at en af grundende skulle have noget med sprut at gøre.

Anmeld

12. december 2009

4xGreve

Vil ikke udtale mig om hvor længe jeg syntes det er okay at amme, men nu da jeg aldrig har prøvet det vil jeg nok mene det er lidt længer tid end mange af jer skriver men daniella er 19 måneder og hvis jeg havde ammet gjorde jeg det nok stadig til natten nu...
Men svært for mig at udtale mig om...
Og syntes bestemt ikke det er berettigt at sige at danske kvinder giver flaske frem for at amme bare fordi de savner sprut, jeg har ikke haft muligheden for at amme men har overhovedte heller ikke rørt alkohol i 2 år så det kan ikke hænge sammen, jeg vil gi alt for at kunne ha ammet min lille pige og få den oplevelse som jeg føler mig så¨snydt for så syntes det er grim bemærkning at komme med!!!!

Jeg ser to ting i dette... Syntes det er stort at hun tør at gøre det, at hun føler for at gøre det og imodsætning til os ser hun jo ikke noget galt i det men vil blot sine børn det godt...

Men en anden side af sagen er jo at det er store børn som burde gå ud i køleskabet og smørre sig en mad i stedet for at ligge og gumle på deres mor...

Men syntes ikke det er frastødende men syntes det er forkert på en eller anden måde, at give så store børn sådan et forhold til bryster og jeg vil nok bekymre mig om hvilkende følger og betydninger det vil få for børene og deres forhold til børn osv.

Anmeld

13. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har haft denneher tråd oppe og vende før, med nøjagtig det samme klip, da det var i tv.

Jeg går ind for langtidsamning - Idun fik en tår i ny og næ, til hun var 3½.

jeg går på ingen måde ind for amning af 8 årig eller noget i den stil, men jeg syntes at man skal have lov til at have et sundt og dejligt amme-forløb og jeg syntes absolut det er smukt også at have lov til at amme en tumling, uden at folk får kvalme.

Og ja - jeg har også måtte høre alle dem som siger: hvad så når hun går i gymnasiet, kalder du hende så hjem i spisefritkvateret eller hvad? - men det er totalt langt ude ting at sige, for naturligvis mister et barn selv interessen for det, hvis man ikke unaturligt holder fast i den. Da Idun blev 3 år, begyndte jeg at sige: Babs eller nathistorie. Flere og flere gange, valgte hun nathistorien, til hun var 3½ og altid valgte babsen fra selv. - så bliver hun opmuntret i valget og får en naturlig afgang på babsen.

Så ja til langtidsamning, nej til unaturlig fastholdelse.

Anmeld

13. december 2009

Alína Hólm

Tullen85 skriver:

Det er da unormalt at amme til barnet er 8 år, uanset om det er sundt eller ej.

Hvordan må det ikke være at blive voksen og rent faktisk kan huske man er blevet ammet, sådan i detaljer...

der er jo ikke noget galt i at man kan huske at man er blevet ammet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.