hvordan slipper i af med flormelis på kagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.482 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. november 2009

mariamiss6

ja, når jeg ruller min MMF ud i henholdsvis flormelis og kartoffelpulver, så synes jeg altid der sidder alt for meget tilbage på kagen bagefter. Og jeg kan ikke få det af, uden brug af vand, hvilket irriterer mig rigtig meget...

så tøser... hvad gør i??? Jeg er super træt af fingeraftryk og små kedelige grimme "klumper" af flormelis på min ellers fint afsluttede kage...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

82Miraklet

mariamiss6 skriver:

ja, når jeg ruller min MMF ud i henholdsvis flormelis og kartoffelpulver, så synes jeg altid der sidder alt for meget tilbage på kagen bagefter. Og jeg kan ikke få det af, uden brug af vand, hvilket irriterer mig rigtig meget...

så tøser... hvad gør i??? Jeg er super træt af fingeraftryk og små kedelige grimme "klumper" af flormelis på min ellers fint afsluttede kage...

Jeg har købt en bred blød pensel som jeg så "børster" kagen med bagefter... Det virker super godt....

Anmeld

27. november 2009

mariamiss6

ja det har jeg også gjort, men det fjerner alligevel aldrig det hele synes jeg......

Anmeld

28. november 2009

82Miraklet

mariamiss6 skriver:

ja det har jeg også gjort, men det fjerner alligevel aldrig det hele synes jeg......

hmmm nu jeg tænker mig ordentlig om... hehe Ja det er jo lidt sent nu... Nå, men først så børster jeg med en lidt grov "stiv" pensel og derefter får den en tur med den bløde.... Så arbjder jeg lidt igen med hænderne på overfladen og så får den en tur igen med den bløde....

Det virker herhjemme !!

Anmeld

28. november 2009

JanneL

Prøv med Maizena i stedet for. Put ca. 1 spiseskefuld i et par engangs vaskeklude, som du binder sammen til en lille pose. Den kan du bruge til sparsomt at duste din arbejdsplads med.

Hvis du bruger meget mørke farver, kan du i stedet bruge en smule fedtstof, f.eks. madolie eller palmin. Hvis du kan få fat på noget Crisco (amerikansk shortening), er det det bedste.

Anmeld

29. november 2009

mariamiss6

JanneL skriver:

Prøv med Maizena i stedet for. Put ca. 1 spiseskefuld i et par engangs vaskeklude, som du binder sammen til en lille pose. Den kan du bruge til sparsomt at duste din arbejdsplads med.

Hvis du bruger meget mørke farver, kan du i stedet bruge en smule fedtstof, f.eks. madolie eller palmin. Hvis du kan få fat på noget Crisco (amerikansk shortening), er det det bedste.

hvis man bruger palmin eller crisco.... bliver det så ikke blank i stedet for?

Anmeld

29. november 2009

evitaperon

Mariamiss, jeg plejer at gøre det, at den side der skal opad / udad på kagen, kommer ikke i berøringen med bordet  når den bliver rullet ud.
Når først jeg har lagt fondant eller marcipan på et dustet bord, så ruller jeg fondanten ud og ind i mellem drejer jeg massen 45 grader så det ikke hænger fast på bordet og evt. duster mere, samtidig undgår jeg at få maizena på oversiden. For mig virker dette, men lykkes det mig evt. alligevel at få maizena på den pæne side så sprayer jeg med en anelse fedtspray og børster væk med en pensel.

Mvh Eva

Anmeld

29. november 2009

mariamiss6

Mariamiss, jeg plejer at gøre det, at den side der skal opad / udad på kagen, kommer ikke i berøringen med bordet  når den bliver rullet ud.
Når først jeg har lagt fondant eller marcipan på et dustet bord, så ruller jeg fondanten ud og ind i mellem drejer jeg massen 45 grader så det ikke hænger fast på bordet og evt. duster mere, samtidig undgår jeg at få maizena på oversiden. For mig virker dette, men lykkes det mig evt. alligevel at få maizena på den pæne side så sprayer jeg med en anelse fedtspray og børster væk med en pensel.

Mvh Eva

fedtspray???? og ellers gør jeg som dig... altså jeg vender ikke op og ned på massen, jeg drejer den kun lidt, netop for at undgå flormelis på toppen så meget som muligt....

ER maizena bedre at rulle på, end flormelis???

jeg synes jo at kartoffelmel er fantastisk at rulle ud på, men ikke just lettere at få af igen, og evt. overskydende MMF er også lige til skraldespanden når det er smadret ind i kartoffelmel....

Anmeld

29. november 2009

82Miraklet

mariamiss6 skriver:

ER maizena bedre at rulle på, end flormelis???

Ja MEGET nemmere, syntes jeg og det er nemt at få af bagefter...

Anmeld

29. november 2009

mariamiss6

Maria82 skriver:

Ja MEGET nemmere, syntes jeg og det er nemt at få af bagefter...

okay, så må jeg prøve det næste gang....

og så bare lige for at være på den helt sikre side..... vu taler om maizena majsstivelse ikke????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.