"Har du overvejet at stramme op"? Blev jeg spurgt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. november 2009

Snuffler25

En kollega stillede mig det spørgsmå idag. Vi har en fælles kollega, som fødte for et år siden som fortalte at man føder med mave-musklerne.... og hun har desuden prædket rigtig meget, at man får en god fødsel hvis man er i god kondi og en dårlig fødsel hvis du ikke er i god kondi... - det lyder logisk nok og jeg gør virkelig hvad jeg kan. Men når jeg bor langt væk, er jeg altid først hjemme mellem 17-18 og får ikke altid taget mig sammen til at gå i svømmehallen. Plejede at gøre det hver uge, men ikke de sidste par uger. Jeg går en tur på 20-30 min. hver dag med hundene og det er en daglig motion jeg dog er sikret..

Mit BMI tal er lidt for højt og jeg var erotisk buttet inden graviditet. Har taget ca. 2 kg på og er i uge 21.

Men min kollega spørger så idag -"har du overvejet at stramme dine mavemuskler op inden du skal føde" ? .... spørfer min super slanke lyshåret smukke kollega, mens jeg sidder og propper frokost i hovedet.. fik det bare SÅ dårligt og blev ked af det.. jeg gør det så godt jeg kan... men jeg kan end ikke forestille mig at lave maveøvelser NU hvor min mave føles som en spændt ballon og jeg stadig oplever mange ligament smerter - men det kunne jeg jo ikke forklare hende, tror ik hun ville forstå...

Jeg får ofte dårlig samvittighed når andre omkring mig taler om alle de ting man SKAL gøre når man er gravid og især alle de ting man IKKE må! Jeg synes det er svært og sidder og er rigtig trist lige nu

Har nogen af jer det nogensinde sådan? - der er så mange regler og ting man skal og ikke skal gøre.. jeg ved ikke om jeg kan leve op til alt det, plus tankerne omkring hvordan det bliver at være mor.
Jeg kommer til at spise slik indimellem.. jeg har også taget et enkelt glas rødvin i ny og næ, hvis vi har fået god mad.. jeg dyrker ikke decideret 30 min. sport hver dag, men får gået ture... Jeg er bange for JEG IKKE GØR DET GODT NOK

Triste hilsner fra Mette, 20+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Kan godt forstå at du bliver ked, men du gør det godt nok. Skid hul i hvad de siger:0)

Jeg vil sige en ting, detkan godt være der er lavet undersøgelser om det med at være i form eller ej til fødsel. Men du skal huske på at ingen fødsel er ens og vi kvinder er ikke ens.

Kan fx fortælle at jeg var overvægtig da jeg ventede min datter og var ikke i form, dyrkede ingen motion da jeg var gravid, men hvade en nem og hurtig fødsel. Ingen smertestillende, ingen komplikationer ingen sprækker og revner osv. Måske bare heldigt.............hvem ved.

Knus

Christina

24+4

Anmeld

27. november 2009

Snuffler25

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Kan godt forstå at du bliver ked, men du gør det godt nok. Skid hul i hvad de siger:0)

Jeg vil sige en ting, detkan godt være der er lavet undersøgelser om det med at være i form eller ej til fødsel. Men du skal huske på at ingen fødsel er ens og vi kvinder er ikke ens.

Kan fx fortælle at jeg var overvægtig da jeg ventede min datter og var ikke i form, dyrkede ingen motion da jeg var gravid, men hvade en nem og hurtig fødsel. Ingen smertestillende, ingen komplikationer ingen sprækker og revner osv. Måske bare heldigt.............hvem ved.

Knus

Christina

24+4

TAK - du er en skat !

Glæder mig at høre at jeg ikke er alene...

Kom også til at tænke på i gamle gamle dage.. - der blev kvinderne ved det konglige ofte langt i seng tidligt i graviditeten, for at den søn hun muligvis bare på, ikke skulle komme noget til. Begrænset hvor meget motion de har fået he..

Anmeld

27. november 2009

DorteQ

Sikke dog en klaphat!

Jeg var/er også overvægtig (10 kg) da jeg fik Alex, og derudover gammel , (42)min form var ok, cyklede hver dag men trænede bestemt ikke mavemuskler  

Men det var altså en supergod fødsel, på 12 timer, deraf 1½ på hospitalet.

Spring du op og fald ned på hende, hvis du kan. Gå dine ture, og se om du kan få svømmet, så er du godt hjulpet.

Anmeld

27. november 2009

Valle81

Snuffler25 skriver:

TAK - du er en skat !

Glæder mig at høre at jeg ikke er alene...

Kom også til at tænke på i gamle gamle dage.. - der blev kvinderne ved det konglige ofte langt i seng tidligt i graviditeten, for at den søn hun muligvis bare på, ikke skulle komme noget til. Begrænset hvor meget motion de har fået he..

He he, nej meget mortion fik de vist ikke:0)

Jeg synes du skal se højt og flot på det, og bare gøre det du kan.

Synes efterhånden der er alt for mange oplysninger og informationer, undersøgelser osv omkring det at være gravid. Vi er alt for oplyste og bliver alt for usikre på os selv.

Vi er kvinder og vi er født til at føde børn, og det er vi gode til. Og ja det kan gå lidt galt osv, men det klarer vi også:0) Når først vi er gravide, så er der ingen vej udenom:0)

Så træk vejret dybt ned i maven og sig: Jeg klarer det fint uden at stramme mine mavemuskler op og være super fit:0)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.