En kollega stillede mig det spørgsmå idag. Vi har en fælles kollega, som fødte for et år siden som fortalte at man føder med mave-musklerne.... og hun har desuden prædket rigtig meget, at man får en god fødsel hvis man er i god kondi og en dårlig fødsel hvis du ikke er i god kondi... - det lyder logisk nok og jeg gør virkelig hvad jeg kan. Men når jeg bor langt væk, er jeg altid først hjemme mellem 17-18 og får ikke altid taget mig sammen til at gå i svømmehallen. Plejede at gøre det hver uge, men ikke de sidste par uger. Jeg går en tur på 20-30 min. hver dag med hundene og det er en daglig motion jeg dog er sikret..
Mit BMI tal er lidt for højt og jeg var erotisk buttet inden graviditet. Har taget ca. 2 kg på og er i uge 21.
Men min kollega spørger så idag -"har du overvejet at stramme dine mavemuskler op inden du skal føde" ? .... spørfer min super slanke lyshåret smukke kollega, mens jeg sidder og propper frokost i hovedet.. fik det bare SÅ dårligt og blev ked af det.. jeg gør det så godt jeg kan... men jeg kan end ikke forestille mig at lave maveøvelser NU hvor min mave føles som en spændt ballon og jeg stadig oplever mange ligament smerter - men det kunne jeg jo ikke forklare hende, tror ik hun ville forstå...
Jeg får ofte dårlig samvittighed når andre omkring mig taler om alle de ting man SKAL gøre når man er gravid og især alle de ting man IKKE må! Jeg synes det er svært og sidder og er rigtig trist lige nu 
Har nogen af jer det nogensinde sådan? - der er så mange regler og ting man skal og ikke skal gøre.. jeg ved ikke om jeg kan leve op til alt det, plus tankerne omkring hvordan det bliver at være mor.
Jeg kommer til at spise slik indimellem.. jeg har også taget et enkelt glas rødvin i ny og næ, hvis vi har fået god mad.. jeg dyrker ikke decideret 30 min. sport hver dag, men får gået ture... Jeg er bange for JEG IKKE GØR DET GODT NOK 
Triste hilsner fra Mette, 20+5
Anmeld