Jeg er vist en meget dårlig søster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. november 2009

1977

Profilbillede for 1977

- og når jeg er færdig med dette indlæg er jeg vist også lidt en sæk  Min lillebror har fået en kæreste  Han er 25 år og det er hans første. Min søster og jeg var indtil i dag super glade på hans vejne, og lykkelige over at han åbenbart godt kan tænke på andet end biler. Han har ikke villet ud med sproget om hvem det er, hvad hun hedder, hvor gammel hun er osv, men sent i går aftens....så kom navnet  Og eftersom  de er venner på FB, ja så måtte der jo lige kigges på billeder.

Og nu kommer det hele.....vi har begge googlet hende. Ikke ret pænt, men der kom da resultater, og alle mine fordomme er væltet frem  Hun er bare ikke en jeg kan se min lillebror med (og det kan søsser heller ikke) og jeg er ked af at sige det, men hun er vist et tabt socialtilfælde. Jeg ved godt at jeg skal have et åbent sind, og at hun sikkert er en sød pige, men for filan da.....jeg kan bare ikke se den type med lillebror. Normalt ville jeg sige at det er folks eget valg hvordan de lever, men ikke når det gælder min lillebror.

Nå men hun skal møde mor i morgen, så jeg regner med at få en masse sladder (ikke at min mor vil sige noget negativt overhovedet - det gør hun bare ikke) men så man måske kan få en pejling om hvordan hun er.

Føler mig som en dårlig søster ikke at bakke 100% op om ham, men hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

memuffin

jeg syndes ikke du er en dårlig søster overhoed...

jeg har to mindre søstre og en lillebror og nogle gange har de partnere de er kommet hjem med også fået det til at vende sig i mig...

det værste du kan gøre at at begynde at kritisere sen skønne udvalgte... det får ham bare til at hænge endnu mere fast ved hende... og håbe på det går over af sig selv...

Hvis det er hans første kæreste er sansynligheden for at det holder nok ikke stor...

som store søster tror jeg altid at man vil gøre alt for at ens mindre søskende har det perfekte liv, men vi nok desværre konstatere at de har deres egen vilje de kære "små" og det kan jo være at hun har kvalliteter i ikke har kendskab til... og at hun i virkeligheden er et sødt og rart menneske der bare har haft en hård start i livet...

fra en anden storesøster

Anmeld

27. november 2009

vatten

Du skal da bare lade være at sige noget til din bror om, at du ikke kan se dem sammen osv og så bare være almindelig høflig overfor pigen.

Og så kan du glæde dig over, alle de ting din bror lærer om at være i et forhold, så når han får sin næste kæreste, så kan han være en god kæreste og vælge en god pige at være kæreste med

Anmeld

27. november 2009

Maise

Jeanne skriver:

- og når jeg er færdig med dette indlæg er jeg vist også lidt en sæk  Min lillebror har fået en kæreste  Han er 25 år og det er hans første. Min søster og jeg var indtil i dag super glade på hans vejne, og lykkelige over at han åbenbart godt kan tænke på andet end biler. Han har ikke villet ud med sproget om hvem det er, hvad hun hedder, hvor gammel hun er osv, men sent i går aftens....så kom navnet  Og eftersom  de er venner på FB, ja så måtte der jo lige kigges på billeder.

Og nu kommer det hele.....vi har begge googlet hende. Ikke ret pænt, men der kom da resultater, og alle mine fordomme er væltet frem  Hun er bare ikke en jeg kan se min lillebror med (og det kan søsser heller ikke) og jeg er ked af at sige det, men hun er vist et tabt socialtilfælde. Jeg ved godt at jeg skal have et åbent sind, og at hun sikkert er en sød pige, men for filan da.....jeg kan bare ikke se den type med lillebror. Normalt ville jeg sige at det er folks eget valg hvordan de lever, men ikke når det gælder min lillebror.

Nå men hun skal møde mor i morgen, så jeg regner med at få en masse sladder (ikke at min mor vil sige noget negativt overhovedet - det gør hun bare ikke) men så man måske kan få en pejling om hvordan hun er.

Føler mig som en dårlig søster ikke at bakke 100% op om ham, men hvad skal jeg gøre?

Din reaktion er helt almindelig. Man vil altid beskytte sine nærmeste. Sagen er jo bare at hvis de er glade for hinanden skal de jo have lov til at være det. Din bror skal jo lære at drage sine egne erfaringer hvad gælder forhold, det kan ingen andre gøre for ham. Jeg tror det vil såre ham rigtig meget hvis han hørte hvad i havde gjort. Jeg vil råde dig og din søster til at bakke ham op, hjælpe og støtte ham og også give pigen en chance indtil modsat er bevist. Men kan sagtens forstå jeres bekymring. Men når det så nu er hans første kæreste ville det være frygtelig synd for ham hvis ikke han fik lov til selv at føle sig frem og lære.

Skulle det så vise sig at der er noget helt galt i forholdet, så er det jo at i søstre skal træde til og hjælpe, støtte og råde ham.

held og lykke

KH Maise

Anmeld

27. november 2009

Tvilling

Hmm dårlig søster vil jeg nu ikke sige du er. Du har de bedste interesse. Du vil din bror det bedste og dejligt det er sådan. Men jeg håber personligt at du vil give din bror en chance og ikke mindst hans nye kærste. Og modtage hende med åben sind og INGEN fordomme, det kan jo være der gemmer sig noget helt andet bag det ydre. Sådan er det ofte.

De bedste hilsner fra både en store og lillesøster, der har stået i lidt samme situation, med lillesøsters kæreste....

Anmeld

27. november 2009

1977

Profilbillede for 1977

Mange tak for jeres svar  Jeg ved godt at vi bare skal flette næbet og blande os uden om, og jeg håber virkelig at det bliver nemmere end vi regner med lige pt  

Anmeld

27. november 2009

memuffin

Jeanne skriver:

Mange tak for jeres svar  Jeg ved godt at vi bare skal flette næbet og blande os uden om, og jeg håber virkelig at det bliver nemmere end vi regner med lige pt  

det gør det... min lillesøster havde en kæreste som jeg ærlig talt ikke kunne udstå først... men han vandt ved nærmere bekendsskab... det kan være hun også gør det

Anmeld

27. november 2009

N&J

Altså jeg vil bestemt heller ikke kalde dig en dårlig søster, men man skal virkelig passe på med at dømme folk udfra hvad der står på nettet om en, altså jeg var sku heller ikke en særlig sød person da jeg var yngre, men det håber jeg da ikke at jeg skal dømmes for den dag i dag.. jeg står lidt i samme situation med min lillesøster, jeg syntes måske ikke altid hendes mand er den bedst mulige for hende, men hvem ved det kan være jeg tager fejl, så indtil hun selv siger noget andet er jeg der bare når hun har brug for mig.. og jeg veksler egentlig også kun høfligheder med ham, mere fordi vi slet ikke er samme typer.. og det tror jeg egentlig også bliver tilfældet når jeg kommer hjem med en kæreste til familien.. men sådan er det, vi skal ikke blande os i hvem vi hver især vælger at være kæreste eller gift med - det er en privatsag, og vi elsker jo vores små søskende og derfor vil det også komme naturligt at forsøge at være glade på deres vejne.. - også for jer..

Knuz fra Jane

Anmeld

27. november 2009

Mikkelmusen

Hvad er et tabt socialtilfælde ?

Anmeld

27. november 2009

Pia.

Mikkelmusen skriver:

Hvad er et tabt socialtilfælde ?

Det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide...

Jeg er job søgende lige nu, da jeg måtte sige mit job op, grundet flytning og skilsmisse, det har bestemt ikke været nemt for mig at finde et job og får derfor dagpenge - ville da være ked af hvis folk tænkte sådan om mig... så er lidt spændt at høre "hvem man er"

Og ud over det syntes jeg bestemt ikke du er en dårlig søster, da du bare bekymre dig om din bror, hvilket jo er ren søskende kærlighed - men viser hun sig nu at være en fantastisk sød pige, så kan man vel kalde dig en dårlig svigerinde He He - hvem ved, måske må du æde alle ordene i dig igen...

Knus Pia...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.