HJÆLP - "aftensjov"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. april 2008

heaven

Jeg bliver bare snart sindsyg.... Lasse vil ikke sove om aftenen, han mosler og mosler og mosler rundt i sengen, rejser sig op, smider med sutten - og vil have den, hiver i lamellerne eller i lampeskærmen på mit sengebord!!!! F-eks er han puttet kl 20.25 efter natflaske idag, og han sover stadig ikk, men er træt....Han virker ikke utryg, græder ikke - mm han mister sutten..... men han vil ikke sove. Og SAMTIDIG VÅGNER HAN TIDLIGERE OG TIDLIGERE om morgenen......
Først troede jeg det var fordi det var for lyst, så vi dækkede vinduerne af med sorte sække... det hjælper NADA!!!!
Men jeg tænker om han sover eftermiddagslur for sent, og måske også for længe? Han sover som regl fra 10-ca 12 og så igen fra 15-17.....
Skal jeg vække ham, så han f.eks kun får en time om eftermiddagen...... han virker jo som om han har brug for det, og jeg er egentlig imod at vække ham, men jeg gider ikke det her aftensjov, hvis i forstår??? Han har altid været så nem at putte, så det er træls det er blevet sådan??? Før kunne vi bare lægge ham ind, sige godnat, og så sov han efter 10 min max... Men ikke mere, nej!!
Hvad gør jeg?

Jannie - der har TOTAL SUR OG OVERTRÆT BARN OG EN KÆMPENDE MAND I SOVEVÆRELSE:-o

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2008

Honningblomst

Måske I kun skal tage en lur om dagen snart eller en kort formiddag og så igen til middag. Det er sådan de gør i dagplejen.
I kan også acceptere at han bare ikke vil sove så tidligt som I synes...held og lykke med det.
Husker tydeligt den tid, lige som man tror man har en rytme, ændres det igen. Min erfaring er at det stabiliseres når barnet er omkring et år.
God nat til jer alle..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.