symfysemål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. november 2009

Susanne79

Hej

Var ved læge i fredags og fik af vide at min livmoder er stor. Jeg er 25+3 og i fredags havde jeg et symfysemål på 26. Jeg kan se på vandrejournalen at det er lidt højt.

Men jeg fik ikke spurgt om det kan have en betydning for størrelsen på barnet eller om det kan betyde at jeg kan føde før termin.

Er der nogen af jer der har erfaring på dette område?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

Mullemus86

Hmm, uden at vide noget rigtigt, men.. Min Jm siger, at SF målet skal være den uge du er i + / - 3, for at være inden for normalen.. Mener ikke det skulle have nogen betydning for hverken barn eller fødsel.. Ellers havde hun vel også selv nævnt det..?

Hvis SF-målet er stort, betyder det vel bare mere plads til baby, i længere tid

/Alice 33+5

Anmeld

26. november 2009

Lærke90

Susanne79 skriver:

Hej

Var ved læge i fredags og fik af vide at min livmoder er stor. Jeg er 25+3 og i fredags havde jeg et symfysemål på 26. Jeg kan se på vandrejournalen at det er lidt højt.

Men jeg fik ikke spurgt om det kan have en betydning for størrelsen på barnet eller om det kan betyde at jeg kan føde før termin.

Er der nogen af jer der har erfaring på dette område?

Jeg ligger også i den høje ende af skalaen.. ligger indenfor den grå kurve, men stadig i den gode ende

Jeg tror ikke du har noget at være bekymret for, min jordemoder har i hvert fald intet negativt sagt, og det har været sådan igennem hele min graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.