Mme til 1 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. november 2009

malou

Min dejlige lille søn er lige blevet 1 år... han har siden sommer kun ønsket at få sin morgenflaske så det har jo længe været et fast morgen ritual og en fantastisk hyggestund mellem mor og søn. Ligeså snart jeg hører ham pudsle rundt i sin seng ved 5-6 tiden så laver jeg fluks ham en flaske på 250 ml - henter ham og tager ham med ind under min dyne og så ligger vi der og putter mens han spiser/drikker sin elskede flaske. Nu er mit ? - hvornår bliver han for gammel til det? Jeg vil så nødig af med den dejlige halve time vi har der sammen... men er jo godt klar over at flasken må væk en dag.... men hvornår??? Og hvad gjorde I for at ændre det ritual så jeres barn ikke blev ked af det??

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

TbCp

Min dejlige lille søn er lige blevet 1 år... han har siden sommer kun ønsket at få sin morgenflaske så det har jo længe været et fast morgen ritual og en fantastisk hyggestund mellem mor og søn. Ligeså snart jeg hører ham pudsle rundt i sin seng ved 5-6 tiden så laver jeg fluks ham en flaske på 250 ml - henter ham og tager ham med ind under min dyne og så ligger vi der og putter mens han spiser/drikker sin elskede flaske. Nu er mit ? - hvornår bliver han for gammel til det? Jeg vil så nødig af med den dejlige halve time vi har der sammen... men er jo godt klar over at flasken må væk en dag.... men hvornår??? Og hvad gjorde I for at ændre det ritual så jeres barn ikke blev ked af det??

knus malou

Jeg kan ikke fortælle dig hvornår det er rigtigt at komme af med den, men kan da fortælle hvad vi gjorde.

Liva fik aftenflaske indtil hun var godt 1 år. Hun elskede den flaske og jeg var meget nervøs for hvordan hun ville tage det når den blev taget fra hende.
Men vi gjorde det at vi tilbød hende en portion havregryn eller lign. inden sengetid i stedet for.

Jeg kan godt se det ikke er helt det samme når han får flasken om morgenen.... jeg vil tro at det mere bare er hygge nu, for i kunne jo egentlig sagtens stå op og spise morgenmad i stedet for

Anmeld

26. november 2009

JustAnotherName

Jeg tror tit at man som forældre tænker meget mere over det, og spekulerer med bekymring om HVORDAN og HVORNÅR man nu kan tage flasken væk.

Ofte synes jeg at man hører, at det er gået over al forventning nemt, når det så endelig er kommet til stykket.

Det handler vel egentlig bare mest om, at det er en beslutning man tager som forældre!?!

Min datter fik flaske. Og vi gav hende den indtil hun var 13-14 måneder gammel ....mest fordi hun også fik aff-middel, og det var nemmest at få hende til at indtage dét, når det var blandet i hendes "godnat-flaske"....

Men da vi en dag ikke gav hende flaske, sov hun alligevel. Og vi mærkede aldrig noget savn eller protest! ...hvilket jeg nok havde forventet.

HVIS din søn kommer til at savne sit morgenritual med at få en flaske, så skift det ud, og giv ham et andet/nyt alternativ.
Det kunne være at han starter morgen med en slurk vand?
Eller at han kom ind og puttede lidt inde i Jeres seng og langsomt fik vågnet op og startet dagen hyggeligt, inden man skal i tøjet ....eller noget helt trejde?!? ......Noget andet som kan gå i stedet for flasken.
Men hvem ved - måske reagerer han overhovedet ikke på, at hans elskede morgenflaske bare forsvinder fra dene ene dag til den anden...

Vi trappede ikke ned. Vi stoppede bare SÅDAN!
- Og det blev som sagt modtaget helt fint....

Anmeld

26. november 2009

Vingummien

Emil stoppede med sin omkring da han blev 1 år, de siger jo er det modermælk må man amme så længe man vil men er det mme skal man helst stoppe når de er 1 år.

Ved Emil var det den om aften vi kom af med sidst, men den om mprgen droppede vi bare og gav ham grød og det sagde han ingenting til, der om aften var også bare fra den ene dag til den anden og så tilbød vi ham bare vand af kop og han sagde intet til det, tog bare en slurk vand og lagde sig til at sove.

Emil får ikke sin flaske mere og vi hygger hver morgen, når han vågner kommer han ind i vores seng og så ligger vi der lidt og så står vi op, så kan også være hygge uden flaske.

Anmeld

26. november 2009

JustAnotherName

suanne85 skriver:

Emil stoppede med sin omkring da han blev 1 år, de siger jo er det modermælk må man amme så længe man vil men er det mme skal man helst stoppe når de er 1 år.

Ved Emil var det den om aften vi kom af med sidst, men den om mprgen droppede vi bare og gav ham grød og det sagde han ingenting til, der om aften var også bare fra den ene dag til den anden og så tilbød vi ham bare vand af kop og han sagde intet til det, tog bare en slurk vand og lagde sig til at sove.

Emil får ikke sin flaske mere og vi hygger hver morgen, når han vågner kommer han ind i vores seng og så ligger vi der lidt og så står vi op, så kan også være hygge uden flaske.

Hvor er vi dog enige om tingene

Anmeld

26. november 2009

malou

suanne85 skriver:

Ja tror bestemt også det bliver hyggeligt selvom han ikke får sin flaske.... ved bare han kommer til at ligge og smaske (smiler, det gør han når han vil have noget at drikke eller spise... smart) og måske ikke kan forstå hvor den flaske bliver af... tit falder han faktisk også i søvn igen efter flasken... bare lige sådan 1 times tid mere... og det er sååååååå hyggeligt synes moar her Bare ligge og holde om sin basse dreng...- nå fir søren... ikke så godt efter de er 1 år... øv.... smiler, måske jeg kommer til at savne det mere end Victor...

knus knus

Anmeld

26. november 2009

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Hvor er vi dog enige om tingene

Ja det så jeg også lige hehe

Anmeld

26. november 2009

Vingummien

malou skriver:

Ja tror bestemt også det bliver hyggeligt selvom han ikke får sin flaske.... ved bare han kommer til at ligge og smaske (smiler, det gør han når han vil have noget at drikke eller spise... smart) og måske ikke kan forstå hvor den flaske bliver af... tit falder han faktisk også i søvn igen efter flasken... bare lige sådan 1 times tid mere... og det er sååååååå hyggeligt synes moar her Bare ligge og holde om sin basse dreng...- nå fir søren... ikke så godt efter de er 1 år... øv.... smiler, måske jeg kommer til at savne det mere end Victor...

knus knus

Ja det tror jeg faktisk du gør. Efter Emil ikke fik flaske osv kunne jeg også mærke en hel anden udvikling ved ham, mere frisk om morgen og sikke en appetit det viser sig de har til noget der er bedre en mælk og det er f.eks havregrød, Emil spiser dobbelt portion havregrød og så kan man rigtig se at han i hvert fald ikke fik nok af sin flaske.

Omkring den flaske tror jeg simpelhen du skal glemem dine egne behov det med at han lige tager sig en times tid mere. I mine øjne hehe så bliver man mere doven af at gøre det. Så emil vågner så er det op.

Vores morgen er sådan her, Emil vågner, jeg henter ham ind i sengen og så gir han tit en masse krammer osv og der ligger/sidder vi så i noget tid, står op får lavet morgenmad i menss han leger, han får sin mad og så tøj på efter det og så hygger man også lidt der.

Anmeld

26. november 2009

Cris

Jeg synes, at I skal blive ved i et styk tid endu, for det lyder rigtigt rigtigt hyggeligt!!!!!! Når de får krudt i røven er ikke altid nemt at finde en mulighed for at sidde/ligge og hygge. Jeg kan næsten kun kramme og kysse min søn, når han sover, for han ikke kan ligge stille i 5min. Han skal hoppe og lege og alt det der... På et eller andet tidspunkt kan du bytte flasken til en tudkop og give måske kun 100 eller 150ml så der er plads til lidt mere grød. Men de der fantastiske stunder kan man beholde lidt længere. Du skal ikke være bekymret, han selv vil bytte tudkoppen for en flaske øl på et eller andet tidspunkt uden at du skal gøre noget ved det hahahaha   Jeg synes også, at vi tænker for meget på hvad er rigtigt og forkert, men vi glemmer hvad er  nemmeste og hyggeligste!! Nogle gange kommer der tingene af sig selv uden at vi gør noget ved det. Han skal få lov til at beholde mælken i et styk tid endu og mor skal få lov til at hygge lidt mere.

Cris (som nogle gange tager hendes søn ud at tremmesengen, når hun selv går i seng og giver ham en kram og mange kys kys og putter ham tilbage igen, for ellers er det umulig at hygge på den måde med en 21måneder dreng med masser af krudt )

Anmeld

26. november 2009

grinbidderen

valdemar stoppede med sin natflaske lige inden han blev 1 år tror han var 11 mdr. men så blev han syg med sine øre og det eneste vi kunne få i ham var de der mme så det begyndte han at få nogen af om dagen men lige pludselig ville han bare ikkke mere så der sagde han selv flasken fra da han var 1 år og 14 dage ca.men nogen dage nu hvis han vågner vild tidligt om morgen og bare græder og græder får han en vand flaske inden i sengen og hvis det ik hjælper får han en lille mælkeflaske også sover han lige 2-2,5 timer mere. han vågner somregl mellem 8-9 og hvis vi ska i dagpleje kl, 07 og der vækker jeg ham tit..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.