Jeg tror tit at man som forældre tænker meget mere over det, og spekulerer med bekymring om HVORDAN og HVORNÅR man nu kan tage flasken væk.
Ofte synes jeg at man hører, at det er gået over al forventning nemt, når det så endelig er kommet til stykket.
Det handler vel egentlig bare mest om, at det er en beslutning man tager som forældre!?!
Min datter fik flaske. Og vi gav hende den indtil hun var 13-14 måneder gammel ....mest fordi hun også fik aff-middel, og det var nemmest at få hende til at indtage dét, når det var blandet i hendes "godnat-flaske"....
Men da vi en dag ikke gav hende flaske, sov hun alligevel. Og vi mærkede aldrig noget savn eller protest! ...hvilket jeg nok havde forventet.
HVIS din søn kommer til at savne sit morgenritual med at få en flaske, så skift det ud, og giv ham et andet/nyt alternativ.
Det kunne være at han starter morgen med en slurk vand?
Eller at han kom ind og puttede lidt inde i Jeres seng og langsomt fik vågnet op og startet dagen hyggeligt, inden man skal i tøjet ....eller noget helt trejde?!? ......Noget andet som kan gå i stedet for flasken.
Men hvem ved - måske reagerer han overhovedet ikke på, at hans elskede morgenflaske bare forsvinder fra dene ene dag til den anden...
Vi trappede ikke ned. Vi stoppede bare SÅDAN!
- Og det blev som sagt modtaget helt fint.... 
Anmeld