Hej
Uhh min fantasi er begrænset, men jeg kan fortælle hvad vi gjorde, selv om du ikke kan bruge alle ideerne. Vi lavede et pige værelse:
Vi satte lister op halvvejs oppe på væggen, og malede så sart sart rosa på den nederste halvdel. Så målte vi det hele op i striber, satte malertape på, og så malede jeg med en særlig lak i hver andet "hul", så det blev stribet, hvis du forstår? Altså så det var rosa mat/blanke striber.
Derudover så havde vi sat en lyskæde op over puslebordet, så når hun skulle pusles om natten, så kunne vi have et dæmpet lys, istedet for skarpt lys. Ideen var at hun så ikke ville vågne så meget. Jeg ved ikke om det hjalp, men det var i alt fald hyggeligt!
Derudover så havde vi en fin kommode fra Ikea i hvid, ovenpå stod der fine bogstøtter, med mine børnebøger i mellem. Der var også bamser m.m.
Hun havde hendes tremmeseng derinde, fint opredt. Det var faktisk rart nok, så jeg kunne lægge hende der, hvis jeg lige skulle hente noget eller lign. (hun sov i vugge i vores sovevær i starten, men tremmesengen hvade vi fået i gave ved fødslen)
Vi havde en super fin uro over puslebordet, og jeg havde købt fine kurve der lige passede ved siden af puslemadrassen, hvor der var bleer i den ene, og alt det andet i den anden. Det var lækkert at have styr på det hele, uden det væltede rundt. Derudover havde jeg købt ens rosa håndklæder som lå i stabler i rummet under puslebordet, og et enkelt lå på puslemadrassen naturligvis.
Jeg havde en fin kurvevasketøjskurv med låg, hvor der var en stofpose inden i, så det var nemt lige at tage hendes vasketøj med ned i kælderen til vaskemaskinen. Derudover super praktisk at den var lige ved hånden efter pusling.
Jeg havde købt den fineste prinsesse, med sådan "klokker" nedenuden, der ringlede mod hinanden. Den hang i vinduet, og ringlede lige så stille når det var åbent. Jeg havde også hængt mørklægningsgardiner op (SÅÅÅ praktisk om sommeren) De er helt hvide og købt billigt i Ikea. Ud over det hængte jeg sådan tynde hvide gardiner, med små "huller" i. (Hedder det Mol??)
Nå. Men som du kan se meget piget... Jeg ved ikke om du kan bruge noget af det, men så kan du da se hvad vi gjorde
Forresten, så fik jeg først indrettet efter jeg havde født, da Kirstine kom 2,5 uge for tidligt. Min mor pakkede ud og satte på plads mens jeg var på barselsgangen, og så rykkede jeg lidt rundt da jeg kom hjem. Så kom bare i gang