"fordomme mod graviditet"
Hej Lisbeth
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hånden på hjertet, om der inden for den profesionelle del af vores graviditeter er folk med fordomme.
Jeg er lyshåret, ung 23 år og så videre.
Næsten lige meget hvor jeg kommer hen, bliver jeg mødt med nderlige bemærkninger. Det kan være alt lige fra uddannelse, bolig, økonomi, partner status osv.
De fleste gange smiler jeg lidt af det, og svare, men nogle gange bliver jeg også stødt!
Jeg er uddannet pædagog, og det har jeg været i et år når baby kommer, jeg er SELVFØLGELIG sammen med faderen, selvom dette oftes kommer bag på jodemødre, og læger, jeg har en fast indtægt på små 22000 før skat, og har bil, lejlighed og alt det i orden.
Vores baby er intet mindre end et ønske barn, som blev lavet i kærlighed, kommer til verden i kærlighed og skal leve i kærlighed. Nu komme mit spørgsmål nr to. HVorfor kommer det bag på folk at jeg er sammen med fadere...?
Hvornår er man ung mor i DK, i følge min mor og min svigermor er jeg faktisk ved at være en sule gammel, og de har drillet mig i nogle år med, hvornår vi skulle have baby!
Puha det var mange spørgsmål. Jeg ser frem til at hører fra dig!
Lisbeths svar
Kære du!
Tillykke med din graviditet, som du er så heldig, selv at have besluttet, er lavet i kærlighed og du venter barn med den mand du elsker. Det er da en gave, som jeg af hjertet ønsker dig alt det bedste for,
Alligvel er der nogen torne læser jeg,. Du oplever at andre mennesker sætter sig til dommer over dine valg. mener du er for ung, for du ser sikkert ung ud, mener du nok er alene , ja der er mange tolkninger.
Desværre er det ofte sådan, at nogle mennesker har svært ved at rumme andres glæde, istedet for at glæde sig med, begynder de at tolke på andres valg og deres eget måske lidt mindre glade liv,, og det kan opleves sårende og nedsættende.
Det er så vigtigt ,at du holder fast i dig selv og din glæde, for du er ansvarlig for dig og dit liv, og skal ikke stå til regnskab for andre end dig selv.
Glæd dig, nyd det, og lev med den vished at du træffer de valg i dit liv som gør dig/jer glade og det skal du ikke undskylde eller forklare overfor nogen.
Løft hovedet, smil og vær i din lykke.
DEr er jo lavet undersøgelser, som viser at den bedste alder at få børn i er inden de 30 år, og når du oplever dig klar, så er jeg helt sikker på at du bliver en vidunderlig mor overfor dit barn.
Når barnet ankommer oplever alle forældre at skulle tilsidesætte egne behov for at tilgode se barnets , du har jo ikke nået at have 10 år med fokus på dig selv og dine behov, så der vil du absolut have en fordel.Du slipper nok ikke for de samme udfordringer og bekymringer som alle andre, men måske er din tilgang lettere fordi du er yngre.
Held og lykke fortsat i din graviditet.
varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk