hey kagetøser, jeg skal spørge om lov til noget....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. november 2009

mariamiss6

Jeg bliver ofte spurgt om jeg vil hjælpe folk med at lære at lave alt det her kageræs.... jeg siger jo gerne ja, og nu er jeg blevet shanghajet til et kage "kursus"....

Mange spørger hvordan gør man det og det, og ja alle de ting vi andre selv har spurgt om her inde en million gange, og der er jo ikke rigtig plads til alle svarene inde i et lille hovede, så man kan jo aldrig huske det hele, og må tjekke de skrevne svar en million gange for at være HELT sikker på man gør tingene rigtigt

Nåh men jeg har derfor tænkt på at lave sådan et lille hæfte, med diverse opskrifter, tips og tricks, og hjemmesider i. Som de kan gemme og bruge igen, dem jeg hjælper.

og i den forbindelse er spørgsmål til jer så:

Er der nogen der har noget imod at jeg stjæler med arme og ben her inde, og videregiver diverse opskrifter og gode råd, i et hæfte, som jeg så vil dele ud, til dem jeg laver kage sammen med?
Hvis nogen af jer ikke vil have jeg bruger de ting i har lagt ind, bedes i så lige skrive en post til mig, eller her i tråden, om det, så jeg er sikker på ikke at få jeres ting med i hæftet.

Tanken er at jeg vil printe det hele ud, og lave et lille hæfte af det, og så kan folk købe det af mig for ganske få penge (ikke lige fastsat endnu). Grunden til at de skal betale for det, er jo selvfølgelig at jeg lægger noget energi, blæk, og papir i at lave hæftet. og det kunne jo være rart lige at få lidt støtte til det, i stedet for kun at forære tingene væk.
Jeg vil selvfølgelig også skrive denne side på, som værende et godt sted at få gode råd, og som værende den side jeg har "stjålet" alle opskrifter på.

Håber i alle synes det er okay....

Og tak for at der altid er hjælp at hente her...

I øvrigt er der et trick jeg skal have prøvet af.
Min MMF er altid meget skrøbelig synes jeg, selvom jeg bruger meget mindre flormelis end de fleste, krakelerer og knækker den for mig næsten hver eneste gang, især når jeg skal betrække en firkantet kage.
Jeg har set en video med en kage, fra USA, hvor der snakkes om manglende elasticitet i MMF'en og hun løste altså problemet ved at udelade vand i MMF'en. Så det skal jeg lige have prøvet af, er der nogen a fjer andre der har prøvet det??? og evt. liiiige kan fortælle mig om det er en super dårlig idé?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

mor_sabina

Du tager bare Tror nu ikke der er så mange gemte guldkorn i mig for det er også herinde fra jeg har lært alt hvad jeg kan

Jeg har fundet nogle skumfiduser som virkelig er elastiske, de var fra kvickly!? Men det lyder da som en virkelig god ide med ekstra olie.

Held og lykke med din kageprojekt og god arbejdslyst ikke mindst

Anmeld

26. november 2009

frk Jensen

Super ide, du må kopiere alt hvad jeg har lagt ind omgående kager

Knus Betina Mørk

Anmeld

26. november 2009

Pia.

Super Idé - Kan man bestille et hæfte

Anmeld

26. november 2009

Ni-ko-li-ne

helt genialt!! jeg køber også gerne et hæfte!

Anmeld

26. november 2009

mariamiss6

hehe ja men i må da gerne få et.....

jeg kan jo maile det til jer, så kan i selv printe det og sætte det sammen...

jeg har efterhånden fået skrevet alt ind nu.. og skal bare flytte lidt rundt og rette til.... så bliver det sådan en A4 folde halløj.... men mand er er jo sgu da meget at skrive ind.... pyyyha...

og tak, jer der har svaret ind til nu

Anmeld

26. november 2009

mek-83

Ej en fantastisk ide

Jeg er meget intresseret i et da jeg rigtig gerne ville lave en flot fødselsdagskage til min Papsøn her d 2/1 når han har fødselsdag

Ville rigtig gerne købe et eller på mail alt efter hvordan det fungere bedst for dig.

Virkelig go ide du har fået der.

Anmeld

26. november 2009

eirene

Hvis jeg har skrevet noget af interesse er du også velkommen til at bruge det.

Med hensyn til MMF, så synes jeg at hvis den er klistret når jeg er færdig med at putte flormelis i, så er der ingen problemer med at den bliver tør og så er det jo kun maizena der hjælper til at den ikke hænger i alle steder. Og jeg har prøvet forskellige slags skumfiduser. Sockargoddis fra Netto i en stor kasse. De blev faktisk mere tørre i det. Men de store barbecue-marshmallows, synes jeg fungerer for mig hver gang. Og jeg bruger 20 stk, 2 spsk vand og 1 spsk olie.

God fornøjelse med projektet.

Kh Irene

Anmeld

26. november 2009

Susan1978

hvis jeg har givet råd....

må du ikke ta dem!

det gas, selvfølgelig må du det.. alt det du vil.

Anmeld

26. november 2009

tb

det lyder utroligt spændende med sådan et hæfte  jeg er helt ny indenfor det her, men kunne utroligt godt tænke mig at prøve og komme i gang med at lave nogle flotte kager.. elsker at bage.. nu er jeg så desværre blevet sygemeldt resten af graviditeten, så det kunne jo måske være en sjov hobby at starte op på  så jeg er os meget interesseret i et hæfte..

knus tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.