spørgsmål ang. ÆL test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Anonym trådstarter

Hejsa er der nogen som ved noget om dem virker de ligesom graviditets testene? for tog en i dag og der er en svag strej efter et stykke tid.. og det burde der ikke? for min mens stoppede i går.... og så tænkte jeg bar ei sjov at jeg vile prøve en..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

MichellaMalou

jeg prøvede og tag en samme dag i fik min mens og der var den os posistiv

Anmeld

25. november 2009

Anonym trådstarter

Chella skriver:

jeg prøvede og tag en samme dag i fik min mens og der var den os posistiv

Mærkeligt..

Anmeld

25. november 2009

Joanna

Det kan jeg sagtens opklare for dig. Du skal læse vejledningen i pakken  

Graviditetsteste registrerer et hormon, der hedder HCG, som kun optræder, når man er gravid. Derfor er selv en svag streg et bevis for graviditet, hvis testen er udført rigtigt.

ÆL-teste registrerer et hormon, som hedder LH, og som er en almindelig og fast bestanddel af den månedlige cyklus. Det betyder, at kvinder altid har en smule LH i kroppen - og en svag streg er lig med en negativ test. En ÆL-test er kun positiv, når test-stregen er ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Det anbefales også, at ÆL-test IKKE udføres med morgenurin, da en større hormonkoncentration i urinen efter søvn kan give en falsk positiv test. Hvornår man iøvrigt tester er op til een selv, det skal bare helst være på samme tidspunkt hver dag. 

God fornøjelse. 

Anmeld

26. november 2009

Anonym trådstarter

Joanna skriver:

Det kan jeg sagtens opklare for dig. Du skal læse vejledningen i pakken  

Graviditetsteste registrerer et hormon, der hedder HCG, som kun optræder, når man er gravid. Derfor er selv en svag streg et bevis for graviditet, hvis testen er udført rigtigt.

ÆL-teste registrerer et hormon, som hedder LH, og som er en almindelig og fast bestanddel af den månedlige cyklus. Det betyder, at kvinder altid har en smule LH i kroppen - og en svag streg er lig med en negativ test. En ÆL-test er kun positiv, når test-stregen er ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Det anbefales også, at ÆL-test IKKE udføres med morgenurin, da en større hormonkoncentration i urinen efter søvn kan give en falsk positiv test. Hvornår man iøvrigt tester er op til een selv, det skal bare helst være på samme tidspunkt hver dag. 

God fornøjelse. 

Hejsa.. nej det sidste kunne jeg godt huske noget om.. men kunne ikke finde vejledningen.. tak for svar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.