Jeg ville da overveje det, hvis det var os, der stod i samme situation. Annika går allerede i en integreret institution, hvor vi også har ønsket plads til Lina - som vi naturligvis regner med at få 
Der er jo det i det, at I i så fald ikke ville skulle køre begge børn ind i en institution meget tæt på hinanden, men vil kunne give dem begge god tid til at vænne sig til det nye. Desuden ville du kunne køre Bianca ind i den nye inst, få hende til at være tryg der, og måske dermed gøre indkøringen af Celina nemmere, da storesøster jo allerede er der og har det godt
ydermere ville det give jer mulighed for at gøre brug af søskendefordel og dermed øge chancen for, at de begge kommer samme sted hen...
Som jeg husker det, så gik overgangen fra dagpleje til vugger jo over al forventning, så mon ikke Bianca igen ville tage det i stiv arm?
Hvorfor har de andre takket nej til pladsen? 
/Ida
Tak for dit svar til mig 
Grunden til de andre takkede nej til pladsen :
Den ene havde haft en masse DP-skift og var derfor også tæt på at takke ja. Men lige op til at de fik tilbudt pladsen, havde de fået tildelt en DP, som virkede stabil og som de var blevet trygge og glade for. Så de valgte at beholde hende, og takke nej til pladsen ....vist nok også lidt pga. at pigens fætter lige var kommet ind derhenne, og de så ville ende på samme stue?!
Den anden takkede nej efter mange overvejelser.
Hun vil hellere have en plads i en anden "Combi" -institution.
Det pudseløjerlige og ironiske ved det er så bare, at VI faktisk har haft tilbudt plads i dén "Combi", og takkede nej, da vi synes den blev FOR integreret.
De var 0-6 år gamle på stuerne, og altså ikke opdelt med andre jævnaldrene som sådan. Kun præ-skolebørnene gik på samme stue. Så dén plads som Bianca kunne få, var der kun ET andet barn på hendes alder. Ellers stod dørene åbne og alle kunne lege på kryds og tværs - Egentligt OK! Men da vi besøgte stedet, følte jeg alligevel, at det blev lidt for "hulter-til-bulter"-agtigt og en smule kaotisk. Så jeg ændrede mit ønske om, at få hende ind dér.
Så vi takkede nej til "Combi", og de andre takkede nej til "Troldhøj" ...... Vi skulle jo bare have haft hinandens tilbud, så havde alle været glade

Jeg har lige haft ringet til pladsanvisningen hér i formiddags...
Det ser ikke ud til at der er mangel på børn i Bianca's alder mere, lige nu....
En skam, for jeg ved jo som sagt, at der var en plads for et par uger siden.
Men nu har jeg Bianca skrevet op med 1.priotet til "Troldhøj" BÅDE som vuggestue og børnehave. Så uanset hvornår, så kan vi få den tilbudt.
Og ja, nemlig som du siger, så vil det også være en fordel ift. Celina.
Både mht. "søskende-fordel". Men også ift. Bianca..... Jeg har jo barsel lige nu, og nememre tid til at give Bianca en god opstart, hvis hun skal flyttes. Og jeg tror nu også at hun vil tackle et skift OK.
Om det skulle ske nu her eller om 9 måneder, kan jo næsten være hip som hap!
Det ville også være bedre, hvis Celina kunne starte op det samme sted - både fordi det er nemmere for os som forældre, men også for at undgå, at Celina, ligesom Bianca, skal til at have flere skift. Det ville jo være rart at undgå, hvis man kan!
Men nu må vi se hvor længe der går, før vi får tilbudt noget.....og hvorhenne det bliver.
Jeg håber dog, at jeg fik gjort opmærksom på os, og de tilgodeser vores ønske.