Vi ved slet ikke, hvad vi skal gøre.... Emma blev jo her for nogle uger siden ikke tilbudt vaccine mod H1N1 (svineinfluenza) selv om hun fik/får ventoline spray. Men nu får hun den tilbudt, da hun nu osse får flexotide astma spray... med mistanke om astma... Hun hoster temmelig meget, når hun skal sove, og lige når hun vågner om morgenen... men hun er osse syg/forkølet, så ved ikke om det er derfor. Men lægen sagde at det kunne være pga. astma at hun blev ved med at blive småsyg...
Men reelt er det jo ikke SIKKERT at hun har astma, men sandsynligvist har hun det...hendes far har det osse...i mild grad.
Er der nogen der har fået deres barn/børn vaccineret og er i trygge ved det, eller omvendt???
Måske har hun allerede haft influenza A....
Der var en forsker i børnesygdomme i Tv2 nyhederne her til aften som sagde, at han mente alle børn under 5 år i Dk burde blive tilbudt vaccination og han understregede, at børn generelt var mere udsatte. Undersøgelser fra USA viser det samme - MEN sundhedsstyrelsen i Dk mener ikke børn er mere udsatte end andre!? 
Nå men ham lægen fra "lægens bord" var på aftenshowet i DR her til aften og der talte de om influenza a - en mor skrev ind omkring samme problem som dig, hendes barn havde også en eller anden form for astma, og lægen sagde hun skulle lade hendes barn vaccinere da det befandt sig i risikogruppen.
Min søn får noget medicin imod bronkitis da han for kort tid siden bare hostede konstant og uden pause - det hjalp ham. Han får "maske" efter behov hvilket er ca hver 2 dag, så det er ikke slemt.... MEN han har jo problemer med luftvejene og så er det ligemeget hvor meget eller hvor lidt medicin barnet får - influenza a sætter sig i halsen og luftvejene og hvis man i forvejen har noget med astma så gør influenzaen det nok ikke nemmere og mindre smertefuldt for barnet... derfor er de i risikogruppen. Og pga det vil jeg lade min søn vaccinere - det er faktisk en helt ny beslutning jeg har taget idet jeg tidligere har tænkt, "jamen han er sund og rask og han skal nok komme igennem det som så mange andre børn" - men efter de nyeste oplysninger omkring astmatiske anfald o.a mener jeg det er det rigtige jeg gør for ham... og så hjælper det altså også lidt, at ham fra "lægens bord" liiiige siger "gør det!"
'
Håber du finder ud af det.... 
Anmeld