Kan man fryse denne her chokolade-smør-creme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.873 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. november 2009

mariamiss6

ja som overskriften lyder, kan man fryse denne chokolade-smør-creme?
Altså er der nogle af jer andre der har prøvet det? og har i haft held med at bruge den efter optøning....

200 g mørk chokolade
100 g usaltet smør
4 past. æggeblommer
60 g flormelis....

Jeg havde en ordentlig sjat tilbage efter dagens kage, som var sparsomt smurt. Og HAR frosset den ned, men hvis den ikke duer efter optøning, så vil jeg jo hellere smide den ud... føler mig bare mægtig nærrig lige nu hehe....

Og kan man egentlig fryse past. æggeblommer, i de pakninger man køber dem i? altså ubrugte og uåbnede.... og hvad med det usaltede smør, kan det mon fryses ned også, og bruges igen, alle dele til en ny portion smørcreme....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

eirene

Ja, det vil jeg også gerne vide. Jeg har altid smørcreme i overskud og det er jo lidt træls bare at smide det ud hver gang.

PS. Sover du aldrig??

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

eirene skriver:

Ja, det vil jeg også gerne vide. Jeg har altid smørcreme i overskud og det er jo lidt træls bare at smide det ud hver gang.

PS. Sover du aldrig??

hehe jeg går altid sent i seng.... er super dårlig til at komme i kanen... og så er jeg ofte enormt produktiv eller effektiv i hemmet om natten... er bare en natteravn.....

Men de sidste par dage har jeg slet ikke sovet faktisk.... noget forhindrede mig i at falde i søvn, så var oppe fra 12:30 søndag til ca 10:00 idag tirsdag.... fik så lige 3 timer her til formiddag, så er nogen lunde oven på nu.....

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

Really???? No wise gals????

Anmeld

24. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

ja som overskriften lyder, kan man fryse denne chokolade-smør-creme?
Altså er der nogle af jer andre der har prøvet det? og har i haft held med at bruge den efter optøning....

200 g mørk chokolade
100 g usaltet smør
4 past. æggeblommer
60 g flormelis....

Jeg havde en ordentlig sjat tilbage efter dagens kage, som var sparsomt smurt. Og HAR frosset den ned, men hvis den ikke duer efter optøning, så vil jeg jo hellere smide den ud... føler mig bare mægtig nærrig lige nu hehe....

Og kan man egentlig fryse past. æggeblommer, i de pakninger man køber dem i? altså ubrugte og uåbnede.... og hvad med det usaltede smør, kan det mon fryses ned også, og bruges igen, alle dele til en ny portion smørcreme....

Uhada. Den lyder god. Den har jeg ikke prøvet før

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Uhada. Den lyder god. Den har jeg ikke prøvet før

LOL zafir den er da herinde fra hahahah....

Anmeld

24. november 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

LOL zafir den er da herinde fra hahahah....

Jaja Men der ligger jo kanon mange opskrifter Har da ikke fået prøvet dem alle

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Jaja Men der ligger jo kanon mange opskrifter Har da ikke fået prøvet dem alle

Ganske simpelt for dårligt zafir....

Anmeld

24. november 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Ganske simpelt for dårligt zafir....

TOtalt... Jeg må simpelthen snart få Tom til at ligge en kage i ovnen på MIG, så jeg kan komme på barsel og prøve ALLE opskrifterne

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

TOtalt... Jeg må simpelthen snart få Tom til at ligge en kage i ovnen på MIG, så jeg kan komme på barsel og prøve ALLE opskrifterne

haha ja det er sgu da en undskyldning der er værd at bruge hehehe.... og en ganske glimrende barselsaktivitet hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.