SVU (Statens Voksen Uddannelsesstøtte)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Kloster

Hej.

Nogen der ved, hvor meget det er af penge?

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

wamse

Kloster skriver:

Hej.

Nogen der ved, hvor meget det er af penge?

Kloster

klyng mig ikke op i et træ for svaret, men mener det er samme sats som dagpenge, altså 725 om dagen, hvis man er berettiget til max satsen.

Anmeld

23. november 2009

wamse

SVU følger den højeste dagpengesats. I 2009 er det 3.625 kr. for en uges heltidsundervisning, svarende til 37 timer.

SVU gives som tilskud til dækning af dine leveomkostninger. SVU skal delvis dække den arbejdsindtægt, man taber ved at uddanne sig i arbejdstiden.

Du kan få dækket eventuel deltagerbetaling på uddannelse på folkeskoleniveau og gymnasial uddannelse, hvis du har ret til SVU.

Er taget fra www.svu.dk

Anmeld

23. november 2009

Kloster

Hej Wamse.

Mange tak for svar. Bare det ikke er su

Kloster

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

hov, hvad er nu det?

Hvad kræves der for at man kan få SVU i stedet for SU? Har aldrig hørt om det før...

Anmeld

23. november 2009

Kloster

Caroline86 skriver:

hov, hvad er nu det?

Hvad kræves der for at man kan få SVU i stedet for SU? Har aldrig hørt om det før...

Hej.

Ved ikke hvad der skal til. Har surfet rundt efter videreuddannelser og efteruddannelser og fandt flere steder, hvor man kan få SVU. Den uddannelse, jeg er interesseret i, er Akademiuddannelse i Sundhedspraksis. Det er en videreuddannelse. Ved ikke om det har noget at sige... Der står at man er berettiget til SVU.

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kloster skriver:

Hej.

Ved ikke hvad der skal til. Har surfet rundt efter videreuddannelser og efteruddannelser og fandt flere steder, hvor man kan få SVU. Den uddannelse, jeg er interesseret i, er Akademiuddannelse i Sundhedspraksis. Det er en videreuddannelse. Ved ikke om det har noget at sige... Der står at man er berettiget til SVU.

det skal jeg da lige undersøge når jeg skal læse videre.. tak

Anmeld

23. november 2009

Kloster

Ved også at der er mulighed for SVU på sundhedsfaglige diplomuddannelser.

Ville bare lige nævne det også.

Anmeld

25. november 2009

BK

Svu er noget du kan få under en uddannelse, vel og mærke hvis og så fremt at du har et arbejde den dag uddannelsesplanen bliver lavet mellem dig og din arbejdsplads...

DVS hvis du bliver enig med din arbejdsplads om at du skal have F.EKS. HG så kan du søge om svu... Men du må IKKE stå med en fyreseddel i hånden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.