Hvorfor gør hun det????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. november 2009

LotteN

Min datter på halvandet år, har noget af et temperament og når hun får et nej/ikke får sin vilje, smider hun sig til på gulvet. nogle gange slår hun hovedet ned i gulvet indtil vi stopper hende, eller sidder hun op, slår hun det ind imuren, skuffen eller hvad hun nu sidderi nærheden af... hvad sker der lige med hende??? nu har faderen fået nok og blevet så frustreret over det, at han simpelthen har bedt mig spørge jer dejlige mennesker til råds...

et meget frustreret forældrepar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Lillefe

Hejsa... nå hun er vist tidligt ude med det der trods.. pyha det er nu man skal passe på de ikke kommer til at styre biksen jeg vil sige at enten skal i gøre ligesom hende smide jer ned på gulvet og skrige og opføre jer på samme måde ellers ville jeg sætte hende ud til en time out, og sige til hende at hun kunne komme når hun var færdig med at opføre sig sådan for det gad vi ikke se på inde i stuen (ville muligvis vælge at sætte en stol i gangen eller noget)

Håber du kunne bruge det til noget.. min datter har også meget temperment.. :/ så kender det..

Anmeld

10. december 2009

<3

Det er jo ikke en straf at hun reagerer voldsomt, det er som oftest pga at hun føler sig misforstået evt. af manglende sprog.

Når hun ligger på gulvet og er voldsom, så sid med hende hvis muligt eller ved siden af hende så du er klar til at trøste når hun "kommer tilbage". Det er meget svært for en lille ikke at blive trøstet og selvom man selv har været uretfærdig. Snak med hende om hvad der skete. Sæt ord på det for hende. Du må tænke på at hun afspejler jer. Og hvis I behandler hende konsekvent og respektfuldt så vil hun også søge at gøre det mod jer.

Det er kan være svært særligt hvis man selv er stresset og liige skal nå noget. Prøv at se om det er der hun reagerer sådan, måske hvis I har spist kage el lign. Er der et mønster?

Min dreng har nu haft 4 hidsighedaanfald. Det er ingenting når man er to år, men de to sidste har været i december som er fyldt med sukker og "gode sager". Han reagerer på at gå sukkerkold og det kender man fra en selv at det er ikke rart.

Til sidst vil jeg anbefale dig at vælge dine kampe med omhu. Bestemt forinden hvad hun må og ikke. Betyder det noget for dig om hun hopper i sofaen eller er det mere hvad andre siger? For børn er eksperter i deres forældre og de ved lige hvad og hvordan de skal få ting som de ønsker. Dette er ikke i ond mening, men små børn er impulsstyret optil skolealderen og det er sådan man må forholde sig til dem.

Du er den voksne og lidt endnu den klogere Hold fast i din ro, tag det ikke personligt, trøst hende og sæt ord på hvad der skete såsom"nårh du blev ked da x tog dit legetøj" "eller du ville bare drille mor", og vis med dine handlinger mere end ord hvordan I gør tingene hjemme hos jer.

Herhjemme er et af yndlingsudtrykkene "pyt med det". Det kan anbefales

Anmeld

10. december 2009

malou

LotteN skriver:

Min datter på halvandet år, har noget af et temperament og når hun får et nej/ikke får sin vilje, smider hun sig til på gulvet. nogle gange slår hun hovedet ned i gulvet indtil vi stopper hende, eller sidder hun op, slår hun det ind imuren, skuffen eller hvad hun nu sidderi nærheden af... hvad sker der lige med hende??? nu har faderen fået nok og blevet så frustreret over det, at han simpelthen har bedt mig spørge jer dejlige mennesker til råds...

et meget frustreret forældrepar

Pyhhhhhhh min Victor gør det samme og han er kun lige fyldt 1 år.... svært at forklare ham hvorfor han ikke må...- jeg styrter rundt i øjeblikket fordi han hiver ALT ud af vores kontakter, smider alt ud af skufferne, vælter vores planter, åbner fryseren... ja alt det han IKKE må.. og når jeg så f.eks fjerner hundene´s vandskål så er fanden bare løs.. men ellers sidder han jo nærmest oppe i skålen... men fuuuuck et temperament. så gør han det samme som du siger din pige gør.. hovedet ned i gulvet og så skriger han bare... eller baglæns ind i væggen med hovedet.....- jeg sætter mig jo ned til ham eller tager ham op.. men han skal jo også vide at det han gør er forkert.... nå jeg siger nej... så griner han sgu bare.....- shit han er streng....

knus malou

Anmeld

10. december 2009

saxa

Åhhhh... Kender det aaalt for godt.. Godt nok banker Yasmin ikke hovedet ind i alt ting.. Men hun er sq også tidligt ude, hvad angår trodsalderen.. Uha uha... Men vi er simpelthen begyndt at sætte hende i time out, hvor hun kan få lov at rase ud.. Simpelthen for at hun ikke skal styre løjerne herhjemme...  Det hjælper..

De to tøser er vist tidligt ude - hvad angår trods.. Hehe... Men det er nok kun lige en fase.. -håber jeg da...

Kram Marianne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.