"lille sorte sambo"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
9 svar
1 synes godt om
23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nogen der kender den bog?

Og så kommer det store spørgsmål: Hvor mange pandekager spiste lille sorte sambo?

Knus Caroline, med maven fuld af pandekager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

FrkC

Caroline86 skriver:

Nogen der kender den bog?

Og så kommer det store spørgsmål: Hvor mange pandekager spiste lille sorte sambo?

Knus Caroline, med maven fuld af pandekager

Han spiste 169

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Tandfeen i forklædning skriver:

Han spiste 169

thanks

Daniel og jeg kom lige til at tale om det nemlig

Anmeld

23. november 2009

FrkC

Caroline86 skriver:

thanks

Daniel og jeg kom lige til at tale om det nemlig

Selv..

Anmeld

23. november 2009

Tina2

Uhh, det var min yndlingsbog da jeg var barn, men den gik åbenbart i stykker. Heldigvis var min mor til bogudsalg på biblioteket for noget tid siden og fandt den til mine unger, jubiii! Det var helt nostalgisk at læse den for dem:-)

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Tina2 skriver:

Uhh, det var min yndlingsbog da jeg var barn, men den gik åbenbart i stykker. Heldigvis var min mor til bogudsalg på biblioteket for noget tid siden og fandt den til mine unger, jubiii! Det var helt nostalgisk at læse den for dem:-)

det er en kanon historie. Daniel kunne ikke huske alle detaljerne, så da jeg mindede ham om at tigerne jagtede hinanden rundt om palmen indtil de blev til smør, fik han helt julelys i øjnene Han kunne ikke huske alle detaljerne med at de stjal lille sorte sambo's fine tøj og paraply, så det var vist ok lige at få genopfrisket (jeg glemmer jo aldrig min yndlingshistorie)

Anmeld

23. november 2009

Tina2

Caroline86 skriver:

det er en kanon historie. Daniel kunne ikke huske alle detaljerne, så da jeg mindede ham om at tigerne jagtede hinanden rundt om palmen indtil de blev til smør, fik han helt julelys i øjnene Han kunne ikke huske alle detaljerne med at de stjal lille sorte sambo's fine tøj og paraply, så det var vist ok lige at få genopfrisket (jeg glemmer jo aldrig min yndlingshistorie)

Præcis, jeg havde også glemt nogle af de ting der sker i bogen og det var altså sjovt at læse den igen :-)

Anmeld

23. november 2009

oo

oh! min mor plejede at sige til min lillebror når han ikke ville i bad, at han var så beskidt at negerdamen ville tro han var Sorte Sambo og komme og hente ham - så fløj han ud i badekarret

Anmeld

23. november 2009

1977

Profilbillede for 1977
Tjuhl skriver:

oh! min mor plejede at sige til min lillebror når han ikke ville i bad, at han var så beskidt at negerdamen ville tro han var Sorte Sambo og komme og hente ham - så fløj han ud i badekarret

Super god pædagogik Det lyder som noget min mor har gjort mod mig

Anmeld

30. maj 2013

carsten bech-holm

Dejligt at få styr på Lille sorte Sambo.

Hvis en Morfar så må komme med den næste opgave til jer eksperter:

Min mor fortalte i min barndom historien om en Børgekniv, denne kniv havde ben at gå på og vi unger var rædselsslagen for enhver skarp køkkenkniv.

Nogen der kender den?

Carsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.