Stå på ben - hvornår må de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.480 visninger
6 svar
1 synes godt om
22. november 2009

moller84

Hej alle sammen.

Ville høre jer... min datter emilia på snart 14 uger, vil vist gerne op og støtte på benene, tror jeg da - kan jo også være jeg bare ikke kan tyde hvad hun ellers vil. Men hun er begyndt på når man sidder med hende at gøre sig helt stiv og lang, som om hun ikke gider sidde hos mig, så i starten rejste jeg mig og gik rundt med hende, for hun plejede ikke at være så glad for at sidde stille - der skulle gås rundt med hende - men så begyndte det at være som om det heller ikke var det hun ville, og da jeg så en dag holdte hende op så hun ku støtte sine ben på mine eller gulvet, så blev hun stille og virkede som om det var det hun ville. Hun kan jo selvfølgelig overhoved ikke støtte særlig længe på benene, så knækker de lidt sammen, men hun virker som om hun godt kan li når jeg holde hende sådan og når man så løfter hende op og ned igen sætter hun li som fra med benene, så vi leger lidt hoppe leg (hvis i forstår).

Det jeg så vil høre er om det er for tidligt hun prøver at støtte så meget på benene - min svigerfar siger nemlig at hvis man gør det for tidligt, kan de blive hjulbenede, og det vil jeg jo ikke risikere.

kh pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Først. Alle børn bliver født hjulbenene, for at de kan ligge krøllet sammen inde i maven. Dernæst bliver de lidt kejtbenene, og omkring teenagealderne retter benene sig ud. Medmindre der er noget galt med benene selvfølgelig.

Nu er jeg ikke ekspert, men kan ikke se at der skulle ske noget ved hun forsøger sig på benene, hun er jo bare nysgerrig og hun skal jo lære at stå på ben på en eller anden måde.

Min søn (nu 4 måneder) har også været vild med at stå på sine ben meget tidligt...og han er så sandelig ikke blevet mere hjulbenet af den grund.

Anmeld

23. november 2009

steph0804

Da min reng begyndte at ville støtte på benene og stå lod jeg ham gøre det. Da min svigermor så det sagde hun straks at han ville blive hjulbenet af det. Jeg snakkede med min sp og det er bare en gammel skrøne, de kan blive hjulbenet af ikke at få nok D vitamin. Så lad bare hende stå

Anmeld

23. november 2009

frk andreasen

da min datter var en meget lille baby som din, der ville hun også gerne strække benene ud og "stå" op af mig jeg lod hende gøre det. det er der ikke sket noget ved. har nu heller ikke hørt noget om det skulle være forkert at gøre. der er jo self den der gamle skrøne om det gør dem hjulbenet, men det passer ikke sagde min sp.

knus tanja 23+1

Anmeld

23. november 2009

netdaddy

Vores SP sagde at vi ikke skulle lade vores søn stå for meget på benene, men ikke hvorfor.

Men nu kunne vi ikke tvinge vore søn til at sidde stille på numsen, da han var helt vild med at komme op og stå på benene og hoppe (ikke altid smart når man er mand og eventuelt gerne vil have flere børn), og vi lod ham gøre det.

Det virker absolut ikke som om han har taget skade af det, og han begyndte også ret hurtigt selv at ville rejse sig op ved ting og stå på benene.

Generelt har vi ladet ham gøre tingene når han selv har sat det igang. Så han begyndte at gå da han var 9 1/2 mnåned - og det tror jeg ikke han havde gjort hvis vi havde tvunget ham til at sidde på numsen.

Børn gør som børn vil....

Anmeld

23. november 2009

SaNiNa

Det skal du endelig lade hende gør, det er en udvikling hun er igang med nicklas har ikke ret gammel før han trak sig selv op i benene. så lad hende endenlig oppe op at stå og hjælp hende ved at du trække dine arme lidt opad så hun følgerne med. det fik jeg anbefalt af min sp selvfølge ikke ik 5-10 min men bare lige lidt hygge efter et skift. nicklas er 5 måneder og har ikke taget skade af det

og da har fået var på det med at hun er hjulbenet.

Anmeld

23. november 2009

moller84

Hvor dejligt at høre fra jer, at det bare er en skrøne. Havde også den ide, at når børn selv begynder at ville prøve noget nyt, er det nok godt at lade dem prøve det.

Tak skal i have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.