Hej Alle i søde Ns'ere.
Tak for alle jeres tanker og søde ord, på de updates Trine (Malucca) har skrevet herinde. Jeg er rørt til tårer, det skal i vide.
Jeg er stadig indlagt i isolation........................men Jan havde mine bærbare med til mig i dag............og det er vist også den eneste dag, jeg har været frisk til at skrive.
Torsdag eftermiddag, var jeg lidt sløj....................så jeg tog en ordentlig skraber med tøsebørnene (3 timer), da jeg stod op, havde jeg hovedpine og ondt i mine led. Da vi skulle spise følte jeg mig lidt varm, og gik op og tog et par panodiler. Gik tidligt i seng med Anna, men kunne ikke finde ro, da alt gjorde ondt på mig. Tog 2 panodiler og 2 iprener igen kl. 23.30, og prøvede at få lidt søvn.....................men kl. 01, tog jeg min temp. og den var på 39,8. Der blev jeg noget overrasket, fordi jeg jo ved at panodil slår feberen ned med 1 til 1/2 grad. Som natten skred frem blev jeg mere og mere urolig...................begyndte at få åndenød. Kunne ikke amme Ida, da der ingen mælk kom....................hun skreg så nede i stuen sammen med Jan i 3 timer, hvor han prøvede at give hende flaske.
Kl. 7 havde jeg ikke lukket et øje...................men gik hvileløst rundt og jamrede mig, da jeg havde en frygtelig lufthunger....................og bare havde det monster dårligt. Ringede til min mor, som kom allerede kl. 8.30, og bad Jan ringe efter en ambulance. På det tidspunkt var jeg helt omtåget, temp var på 40,2..................og jeg blev hentet af falckfolk iført overlevelsesudstyr....................man skulle tro jeg havde pest. Anna stod på trappen med Jan og vinkede...............og råbte " Mor, er det ikke sjovt det der??".
Blev kørt direkte på infektionsmedicinsk afd. på skejby sygehus, og blev lagt på en isolationsstue. Fik ilt............................og jeg blev undersøgt, og taget prøver og meget andet. Var til røntgen, som viste at jeg havde en stor lungebetændelse på højre side (ja, tell me something i don't know)...............hold kæft hvor gjorde det ondt. Lidt som en der stikker en kniv ind i din ryg, og bare vrider den rundt og rundt. Der kom svar på podningen for Influenza A............................og det var det. Men jeg var allerede startet op på tamiflu, og fik så peniccilin for lungebetændelsen. Lørdag fandt de så bare ud af, at det var en pneumokok lungebetændelse, så skulle skifte penicillin til noget jeg skulle have direkte ind i blodåren. Og fik at vide, at jeg minimum skulle være her to døgn til.
Allerede lørdag havde jeg det lidt bedre, og feberen var faldet til 39,6.
Og i dag søndag, har jeg det meget bedre......................altså kan jo ikke gå 10 skridt, uden at puste som en 90-årig................men, har ikke haft feber i dag, eller smerter i lungen. Hoster som en storryger...................men det er kun godt, så kan det skidt komme op. Er stadig i isolation..................og det er ærlig talt noget af en prøvelse. Synes jo at jeg føler mig som en hel spedalsk, med alt det overtrækstøj og masker de har på, når de kommer ind på stuen.
Ida og Jan har været indlagt med mig......................og mælken kom heldigvis tilbage ret hurtigt, så svedsken kunne få noget at drikke. Jan er taget hjem med Anna her til aften, så skal være alene med lillepigen i nat. Men det går nok.......................håber bare sådan, at jeg kan komme hjem i morgen. Jonas er hos sin far.................men vil gerne hjem, når jeg kommer hjem.
Det var ordene herfra..........................og forresten. Anna var syg med det i sidste uge..................Jan og Jonas havde en mild udgave i forrige uge...................og lille Ida har fået tamiflu i hele perioden, for netop ikke at få det i så svær grad.
Mange godnat knus til jer alle...................og tak til Trine for at have holdt jer opdateret.
Mette