Hvilke flasker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.249 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. november 2009

Jannie Thorup

Jaja, nu igen et flaskespørgsmål fra mig. Jeg er jo ret ny i faget, så der er mange ny ting der skal indprogrammeres og det kan man godt blive lidt rundt på gulvet af.

Nå, men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilke sutteflasker I vil anbefale og evt også hvilken slags sutter.  

Og koger I sutter og flasker eller bruger i en sterilisator? ( eller hvad den kaldes )

Jeg bruger bare nogle flaasker jeg havde i forvejen fra babysam, de er lange og smalle og sutterne er jeg ikke helt gode venner med. Det er prinsessen vist heller ikke. Jeg synes mange flasker er lidt dyre, derfor vil jeg lige høre jer ad først inden jeg investerer.

På forhånd tak for hjælpen.

Jannie, som håber alt det der flaske-kundskab kommer med tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Barbamama

jeg er rigtig glad for dem fra MAM. Dem får de ikke så meget luft ind af og de er nemme at rengøre. Jeg vasker dem med børste 8med sulfo på) og skrubber sutterne i salt og så putter jeg det hele i en skål og hælder kogende vand over. Så står det i et stykke tid og så kommer det under koldt vand og bliver tørret af

Anmeld

22. november 2009

Barbamama

og de koster forresten en 50'er stykket

Anmeld

22. november 2009

Klumpe-dumpe

Jeg bruger nuk glas flasker (Koster ca. 60 kr. i brugsen) og så brugte jeg nuk anatomiske sutter dertil. (Nu matas sutter, da holdet er for lille i den største. sut fra nuk)

Og nej jeg har altid kogt flaskerne. Eller jeg har kogt vand og hælt ned i flaskerne, og havde det til at stå i ca. 3 min.

Med sutterne bruger jeg groft salt, til at gnubbe dem med. Jeg hæler salt ned i sutten, og i hænderne og så gnubber jeg løs. Der efter putter jeg dem i en skål med kogende vand. (I ca. 3 min.)

Du kan koge vandet til et døgn og ente del op i 6 flasker med 180ml. (hvis du laver 200ml mad i alt pr. flaske) Eller jeg fandt ud af det var nemmere for mig, at købe en stor glas flaske med låg, og så hæle det kogende vand deri. og så ha´det i køleskabet.

Først kogte jeg vand i en gryde, men så fandt jeg ud af det var nemmere at koge det i elkedlen, men da der altid er kalk flager i en elkedle, tog jeg en tragte og puttede et kaffe filter deri, så flagerne ikke kom i flasken og derved Malucca fik dem.

Hvis du vil bruge glasflaske skal du passe på, da de bliver MEGET varme, og husk at ryste den godt, når du har lavet made og så mærk temp. på mælken. (Flasken er varmere end mælken.)

Håber det hjalp lidt på det.

-Trine.

Anmeld

22. november 2009

Klumpe-dumpe

michella80 skriver:

jeg er rigtig glad for dem fra MAM. Dem får de ikke så meget luft ind af og de er nemme at rengøre. Jeg vasker dem med børste 8med sulfo på) og skrubber sutterne i salt og så putter jeg det hele i en skål og hælder kogende vand over. Så står det i et stykke tid og så kommer det under koldt vand og bliver tørret af

Putter du koldt vand på sutterne, efter de har været i det kogende vand?

(tænker om der så ikke kommer nye baktusser derpå???)

Anmeld

22. november 2009

Jannie Thorup

michella80 skriver:

Ja de der MAM har mange anbefalet mig.

Hvor kan man købe dem henne?

Anmeld

22. november 2009

Milka

Jannie Thorup skriver:

Jaja, nu igen et flaskespørgsmål fra mig. Jeg er jo ret ny i faget, så der er mange ny ting der skal indprogrammeres og det kan man godt blive lidt rundt på gulvet af.

Nå, men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilke sutteflasker I vil anbefale og evt også hvilken slags sutter.  

Og koger I sutter og flasker eller bruger i en sterilisator? ( eller hvad den kaldes )

Jeg bruger bare nogle flaasker jeg havde i forvejen fra babysam, de er lange og smalle og sutterne er jeg ikke helt gode venner med. Det er prinsessen vist heller ikke. Jeg synes mange flasker er lidt dyre, derfor vil jeg lige høre jer ad først inden jeg investerer.

På forhånd tak for hjælpen.

Jannie, som håber alt det der flaske-kundskab kommer med tiden

åh gud, jeg havde det rene sutteflaskehelvede da jeg kom hjem fra hospitalet med to babyer som jeg ikke måtte amme – jeg var slet ikke beredt på flasker. du kan tro, jeg lærte det i en fart!

jeg prøvede mange mærker og endte med mam-flaskerne. de er lidt bøvlede at skille ad, vaske, og samle igen, men de virkede ligesom bedst.

og så vil jeg absolut anbefale at sterilisere dem i en sterilisator i mikrobølgeovnen, fordi det er nemt og hurtigt! men nu stod jeg jo også og manglede tid til to; der er vel kun halvt så meget tryk på når man "bare" har et barn 

jeg har forresten både en sterilisator og ca. en million mam-flasker du kan låne, hvis du vil. du skal bare selv købe flaskesutterne (kan fås i føtex). du siger bare til 

Anmeld

22. november 2009

Klumpe-dumpe

Jannie Thorup skriver:

supermarkeder.... Svare jeg lige

Anmeld

22. november 2009

iln

Her bruger vi Tommy Tippee flasker. Selve sutten er lavet som en tro kopi af brystvorten så når barnet spiser går hele sutten op til næsen som brystet jo ville gøre. Endvidere er sutten lige så fleksible som brystet.

Du kan se flaskerne på dette link:

http://www.tommeetippee.co.uk/department/bottle_feeding/

Jeg synes de er billige - 2 flasker for 98 kr. (giver jeg i Bilka)

Sutterne findes i tre niveauer - 0 mdr, 3 mdr. og 6 mdr.

Dertil har jeg købt sterilisatoren. Så jeg vasker flaskerne og sutterne med en flaskerenser og en sutterenser i alm vand med vel opvaskemiddel i. Skyller dem af og sætter dem i sterilisatoren. Giver dem 5 min i microovnen. Lade dem dampe af og tørre dem derefter.

Jeg vil sige at en sterilisator nærmest er et must med et flaskebarn. Du sparer så meget tid (igen min personlige mening)

Men dem er vi herhjemme rigtig glade for og overgangen fra bryst til flaske gik så let da Silas ikke opfattede at det ikke var mig han spiste ved mere.

Anmeld

23. november 2009

Barbamama

Jannie Thorup skriver:

Jeg har set dem i Bilka, Rema 1000 og i Super Best. Du kan også finde dem på nettet. Bare søg på Google

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.