Jeg bruger nuk glas flasker (Koster ca. 60 kr. i brugsen) og så brugte jeg nuk anatomiske sutter dertil. (Nu matas sutter, da holdet er for lille i den største. sut fra nuk)
Og nej jeg har altid kogt flaskerne. Eller jeg har kogt vand og hælt ned i flaskerne, og havde det til at stå i ca. 3 min.
Med sutterne bruger jeg groft salt, til at gnubbe dem med. Jeg hæler salt ned i sutten, og i hænderne og så gnubber jeg løs. Der efter putter jeg dem i en skål med kogende vand. (I ca. 3 min.)
Du kan koge vandet til et døgn og ente del op i 6 flasker med 180ml. (hvis du laver 200ml mad i alt pr. flaske) Eller jeg fandt ud af det var nemmere for mig, at købe en stor glas flaske med låg, og så hæle det kogende vand deri. og så ha´det i køleskabet.
Først kogte jeg vand i en gryde, men så fandt jeg ud af det var nemmere at koge det i elkedlen, men da der altid er kalk flager i en elkedle, tog jeg en tragte og puttede et kaffe filter deri, så flagerne ikke kom i flasken og derved Malucca fik dem.
Hvis du vil bruge glasflaske skal du passe på, da de bliver MEGET varme, og husk at ryste den godt, når du har lavet made og så mærk temp. på mælken. (Flasken er varmere end mælken.)
Håber det hjalp lidt på det.
-Trine.
Anmeld