? vedr. dagligt indtag for flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. november 2009

Jannie Thorup

Jeg er jo lige holdt med at amme og startet på flaske istedet.

Olivia får nan1 og det fungerer helt fint. Mit spørgsmål er bare omkring hvor meget hun skal have.

Hun vejede ved spbesøg sidste onsdag(altså for halvanden uge siden)4800 gram, så hun skulle jo have omkring 800ml i døgnet, hvilket er 133 ml pr gang, da hun får ca seks gange i døgnet.

Problemet er bare, at hun er ret pyldret når hun har taget hele flasken. Hun spiser det hele og bøvser fint bagefter. Dog blir hun ret ked af det når jeg fjerner flasken.

Jeg har prøvet nogle gange at lave det der er trinnet over 135ml, hvilket er 165ml. Her tager hun stadig hele flasken, men kan dog godt finde på at kaste op bagefter. Udover det hele. Det må jo så næsten være fordi hun får meget -  eller hvad?

Jeg vil jo helst ikke overfodre hedne, men hun skal jo også være mæt, så jeg ved ikke rigtig lige hvordan jeg skal få det hele til at fungere.

Jeg er jo også rimelig ny i det med flasken, da vi startede på det i mandags, så det har kun kørt en lille uge.

Jannie, som håber nogen er lidt mere rutineret i "flaskeføde" end hende selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

stine_olesen

hvor gammel er hun??

Anmeld

22. november 2009

Jannie Thorup

stine_olesen skriver:

hvor gammel er hun??

Hun er ti uger...i torsdags

Anmeld

22. november 2009

Leneur

Min datter er 12 uger og får omkring 150-200 ml pr gang, alt efter hvor meget hun har sovet. Hun gylper også meget men det behøver ikke nødvendigvis være fordi hun bliver overfodret. Jeg har prøvet at tage flasken fra hende men så brokker hun sig. Jeg gør så det at jeg bøvser hende af undervejs og det hjælper på det men det har også noget at sige hvilken sutteflaske hun får. Den fra MAM gylper hun meget af. De andre fra avent og bibs knap så meget. Det er jo også forskelligt fra barn til barn, så ikke andet for at prøve dig frem. håber det kommer til at gå godt.

Anmeld

22. november 2009

kiroo

er det ikke 3oml. pr ske med nan1, prøv med 150 ml. min pige på 7 uger spiser 120ml. pr. måltid, men bliver også ammet i løbet af dagen. det er jo bare 800 ml. idøgnet. den ene gang vil hun måske kun have 110ml. næste gang mere--

Anmeld

22. november 2009

jannilaursen

hvordan er dt nu man regner ud hvormeget de skal have ??

Anmeld

22. november 2009

kiroo

man tager barnets vægt og deler det med seks.. i dette tilfælde 4800/6 =800
så skal barnet spise 800ml. på et døgn. og så siger men et barn skal spise 6 gange om dagen så 800 delt med 6 giver 133,333ml..

Anmeld

22. november 2009

Dansker i England

Jeg ved ikke, hvordan det er i Danmark, men min datter, som også er flaskebarn får til ekstra sultne babyer (0-6 mdr), da den normale slet ikke var nok for hende. Hun får 200 ml 5-6 gange om dagen. Hun er 12,5 uger. Så hvis det er muligt at købe noget i den stil, synes jeg, det var værd et forsøg.

Anmeld

4. december 2009

Na-Wi

Min dreng kan spise vanvittigt meget.. Han har desværre kolik, og bruger ekstremt meget energi så det lyder logisk i mine øre at han bliver mere sulten pga han anstrenger sig så meget?

Han er 1 måned i morgen, og kan spise 160/170 ml pr gang.. Nogen gange lidt mindre (men ikke tit) .. Min sp siger jeg skal give ham alt det mad han vil have, da man ikke kan overfodre et barn.. De skal nok selv sige stop!

Han vejer 4500 og er ikke for tyk da han får meget ''motion'' når han skriger

Anyways, du kan ikke give din guldklump for meget mad..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.