? vedr. dagligt indtag for flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. november 2009

Jannie Thorup

Jeg er jo lige holdt med at amme og startet på flaske istedet.

Olivia får nan1 og det fungerer helt fint. Mit spørgsmål er bare omkring hvor meget hun skal have.

Hun vejede ved spbesøg sidste onsdag(altså for halvanden uge siden)4800 gram, så hun skulle jo have omkring 800ml i døgnet, hvilket er 133 ml pr gang, da hun får ca seks gange i døgnet.

Problemet er bare, at hun er ret pyldret når hun har taget hele flasken. Hun spiser det hele og bøvser fint bagefter. Dog blir hun ret ked af det når jeg fjerner flasken.

Jeg har prøvet nogle gange at lave det der er trinnet over 135ml, hvilket er 165ml. Her tager hun stadig hele flasken, men kan dog godt finde på at kaste op bagefter. Udover det hele. Det må jo så næsten være fordi hun får meget -  eller hvad?

Jeg vil jo helst ikke overfodre hedne, men hun skal jo også være mæt, så jeg ved ikke rigtig lige hvordan jeg skal få det hele til at fungere.

Jeg er jo også rimelig ny i det med flasken, da vi startede på det i mandags, så det har kun kørt en lille uge.

Jannie, som håber nogen er lidt mere rutineret i "flaskeføde" end hende selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Klumpe-dumpe

Hej Jannie,

Først vil jeg sige at det med 1/6 af vægte i mad, det er jo kun en tommelfinger regl.

Så jeg synes bestemt, at du skal lave flaskerne på 165ml. Hvis det er det Oliva kan spise.

Du skriver hun nogle gange kaster op, så jeg forstår det, som det ikke er hvergang eller dagligt at hun gør dette, er det korrekt forstået?

-For hvis det er korrekt forstået, så kan jeg kun sige, tja bebeser kaster op fra tid til anden og det behøver ikke at være overfodring. Det kan være en ekstra bøvs som sidder og trykker.

/Trine.

Anmeld

22. november 2009

Jannie Thorup

malucca09 skriver:

Hej Jannie,

Først vil jeg sige at det med 1/6 af vægte i mad, det er jo kun en tommelfinger regl.

Så jeg synes bestemt, at du skal lave flaskerne på 165ml. Hvis det er det Oliva kan spise.

Du skriver hun nogle gange kaster op, så jeg forstår det, som det ikke er hvergang eller dagligt at hun gør dette, er det korrekt forstået?

-For hvis det er korrekt forstået, så kan jeg kun sige, tja bebeser kaster op fra tid til anden og det behøver ikke at være overfodring. Det kan være en ekstra bøvs som sidder og trykker.

/Trine.

Nej det er langt fra hver gang og det er dog heller ikke dagligt.

Men hun kan også godt være ked af det når jeg fjerner flasken selvom hun har fået de der 165ml.

Anmeld

22. november 2009

Ni-ko-li-ne

vi lavede 200ml hver gang, så tog Nikoline det hun ville.... :0) måske skal du holde bøvse pause fter en halv flaske... og så måske bøvse hvor hun sidder på dit lår og med kroppen hen over din arm, ved hendes bryst....

så er der ikke pre spå maven...

Anmeld

22. november 2009

Bondepigen

Vi lavede 200 ml. og lod Emma få det hun ville, både når hun blev ammet og når hun fik flaske. Vi har en lille baby i familien som vejer enormt meget, men moderen fik af vide, at man ikke kan overfodre dem, når de bliver ammet eller får flaske, for de gylper det op som de ikke har brug for.....

Anmeld

22. november 2009

Skouboe

Enig med tøserne...

vi lavede også 200 ml (og senere 270) og lod Freja fylde sig med hvad hun ville - de lærer hurtigt at sige fra når det er nok. Det er iøvrigt helt naturligt at babyer gylper indimellem.

Vi stoppede så efter ca 2/3 og bøvsede hende.. også for at finde ud af om hun nu virkeligt var mere sulten, eller hun bare spiste fordi det var der.

Freja på 10 måneder kan sagtens nu spise 270 ml og pylre fordi der ikke er mere - du løser det ved at have en sut i hånden og give hende bagefter, når hun pylrer - det er sandsynligvis en reaktion på at flasken går sin vej. Nu er hun bare så gammel at hun selv har sutten i hånden når hun ikke vil have mere.

Lad være med at gå så meget op i hvad de påstår de skal have og kig på din baby. Hvis hun virker sulten, så giv hende mad )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.