Børn der spiser selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. november 2009

Vingummien

Er vi de eneste med et barn der spiser pænest og mest når han sidder selv?

Ved ikke hvad det er for en vane han har fået, men når vi alle sidder ved border så gider han ikke rigtig og kan finde på at smide med det eller os skubber han bare tallerken væk.

Men med det samme vi går ud af rummet eller f.eks står i vores bryggers og hænger tøj op hvor han kan se os, så spiser han lige så pænt og næsten ikke en krumme går til spilde. Syntes det er lidt irriterende at han ikke gider når vi er der. Kan ikke være fra vuggestuen han har det for der spiser de allesammen sammen og vi har altid gået meget op i at spise de måltider vi kan sammen.

Andre der har prævet at deres børn gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

frk Jensen

Det gør marcus også. Han SVINER når vi sidder sammen og skal spise.. Han får mad på gaflen og tager den selv op til munden.. Men i fleste tilfælde tager han maden af og smider den på gulvet. Mit gulv er SÅ (u)lækkert. YARKS...

....

Men så når jeg er færdig og har overgivet at få noget i ham, så begynder jeg at rydde op og feje gulvet efter ham.. og så blir det sjovt. For han kravler så rundt nede på gulvet og spiser. Det er så vammelt, hvorfor kan han dog ikke bare spise pænt og af tallerknen.

Ihh nogle skønne unger vi har...

Knusér

Anmeld

21. november 2009

4xGreve

det gjorde Daniella en årgang også men nu går det meget beder og idag til aftensmaden spiset hun bare så pænt og der var faktisk ikke noget at ryde op, super dejligt...

Mon ikke det bare er en perioede?

Anmeld

21. november 2009

frk Jensen

WiitrioeN skriver:

det gjorde Daniella en årgang også men nu går det meget beder og idag til aftensmaden spiset hun bare så pænt og der var faktisk ikke noget at ryde op, super dejligt...

Mon ikke det bare er en perioede?

Jeg håber snart marcus griseri periode er ovre... CRIST der er ulækkert her på gulvet efter ham...

Anmeld

22. november 2009

HappyPip

Måske får barnet for meget opmærksomhed under måltidet? Hvis han smider med maden, osv, så har man det jo med at samle op og lægge nyt frem, osv. I pasning der er der måske ikke så meget fokus på at samle op, osv fordi der er flere børn, så der spiser man bare som man skal. Et bud?

M spiser i hvert fald pænere, når vi også snakker sammen far og mor i stedet for at bare se på ham og forholde os til ham. Han skal altså ignoreres lidt

Han tester os også lige pt med at smide skeen eller gaflen på gulvet og lignende...

Anmeld

22. november 2009

Vingummien

BetinaMørk skriver:

Det gør marcus også. Han SVINER når vi sidder sammen og skal spise.. Han får mad på gaflen og tager den selv op til munden.. Men i fleste tilfælde tager han maden af og smider den på gulvet. Mit gulv er SÅ (u)lækkert. YARKS...

....

Men så når jeg er færdig og har overgivet at få noget i ham, så begynder jeg at rydde op og feje gulvet efter ham.. og så blir det sjovt. For han kravler så rundt nede på gulvet og spiser. Det er så vammelt, hvorfor kan han dog ikke bare spise pænt og af tallerknen.

Ihh nogle skønne unger vi har...

Knusér

Hehe Emil samler så maden op ffra gulvet og giver det til os, på det punkt har han rengørings fnat

Anmeld

22. november 2009

Vingummien

HappyPip skriver:

Måske får barnet for meget opmærksomhed under måltidet? Hvis han smider med maden, osv, så har man det jo med at samle op og lægge nyt frem, osv. I pasning der er der måske ikke så meget fokus på at samle op, osv fordi der er flere børn, så der spiser man bare som man skal. Et bud?

M spiser i hvert fald pænere, når vi også snakker sammen far og mor i stedet for at bare se på ham og forholde os til ham. Han skal altså ignoreres lidt

Han tester os også lige pt med at smide skeen eller gaflen på gulvet og lignende...

Det har jeg også tænkt på, men det gør vi slet ikke. Sviner han så får han ikke mere eller os tager vi tallerknen indtil han sidder pænt. han får det der bliver serveret, og er slet ikke særlig meget opmærksomhed omkring ham. Nogen gange når han smider det på gulvet så lader jeg som ingenting for at se om han gør det igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.