Så er Emma syg igen :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. november 2009

Bondepigen

I dag var jeg nede hos lægen for at tjekke hendes lunger for at sikre at de var blevet i orden igen. Hun sov bare rigtig elendigt i nat... sikkert både pga. numsen, forkølelse og måske osse feber... (kunne af gode grunde ikke få mig selv til at måle hendes temperatur).

Jeg nævnte overfor lægen at jeg lige havde lagt mærke til tre små røde prikker i Emmas pande, da vi sad i venteværelset. Jeg sagde at det sikkert ikke var noget, men at jeg ligeså godt kunne spørge, når nu jeg var der. Hun trykkede på dem, og mente godt de kunne trykkes væk, så de var ikke farlige...

Hendes lunger lød meget bedre end sidst. Heldigvis.

Jeg spurgte hende om det kunne være influenza A hun havde haft, for sygdomsbilledet mindede meget om det som mange andre børn her i byen har haft.

Jeg snakkede med en der arbejder nede hos købmanden her i byen...overhørte nemlig en samtale hun havde med en anden omk. influenza som hendes børn havde... Fuldstændig identisk med Emmas.... Og de ved de har været sammen med nogen med influenza A.

Lægen sagde at det var meget sandsynligt at det var det Emma har haft, men hun ved det jo ikke med sikkerhed, da de ikke poder folk længere, kun dem i risikogruppen... Men der har været rigtig mange her i byen der har haft det, som de osse har podet i starten...

Mens Emma og jeg ventede, hørte jeg lige en læge sige at der var et positivt influenza tilfælde hos en patient han lige havde inde... Jeg spurgte om det osse godt kunne være det Emma har haft/har selv om vi ikke har fået det, og det kan det godt.

Håber bare virkelig snart hun er helt frisk igen, for mit hjerte bløder godt nok, når hun har det skidt... og oven i købet var jeg skyld i at hun vippede forover i dag lige ned på næsen og fik lidt næseblod og slog hul på læben... Øv, hvor er jeg bare gal på mig selv, som om hun ikke har det slemt nok!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

oo

åh altså! du får lige et stort herfra.

har du overvejet at købe et øretermometer? jeg ved min søster har brugt et til Carla altid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.