Kan i lide laks, så er her en himmelsk opskrift:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.131 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. november 2009

Valle81

Sæt en gryde med vand, salt peber, et bundt dild, et bundt persille og en citron skåret i skiver ovet at koge. Put 4 laksestykker i og lad det simre til laksen er færdig. tag laksen op og del den op i små stykker ( ikke få små så bliver det splat)

Kog groft pasta i en gryde for sig selv.

Når pasta er kogt så brug gryden: smelt smør i gryde og svits masser af hvidløg deri. Hæld en 1/2 liter madlavningsfløde i, tilsæt salt og kog op. Når det koger tilsættes citronsaft, så fløden bliver lidt tyk.  Så puttes pasta og laks i fløden og det varmes godt igennem.

Dette servers så med friskhakket persille over og så passer det med en skøn salat og flutes til.

Smager så fantastisk og så nemt, tager ca 20 min at lave:0)

God fornøjelse:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

qp

Åhh I laks

Har derimod en mega nem opskrift som også smager hamrende gåååt!

Her er hvad du skal bruge:

* Lakseportioner alt efter hvor mange i er

* Mornaysauce

* Spinat

* Tomater

* Rejer

* Citron

* Dild

Lakseportionerne lægges i et ovnfast fad og dælles til med spinat, tomater og rejer hvorefter der hældes en pakke mornaysauce ud over og til sidst lægger du et pr citronskiver overpå og så liiige lidt dild på toppen også.

Sættes så ind i ovnen ved 180 grader i ca 45 min

Smager godt med ris....

Anmeld

22. november 2009

Dictes mor

Valle81 skriver:

Sæt en gryde med vand, salt peber, et bundt dild, et bundt persille og en citron skåret i skiver ovet at koge. Put 4 laksestykker i og lad det simre til laksen er færdig. tag laksen op og del den op i små stykker ( ikke få små så bliver det splat)

Når pasta er kogt så brug gryden: smelt smør i gryde og svits masser af hvidløg deri. Hæld en 1/2 liter madlavningsfløde i, tilsæt salt og kog op. Når det koger tilsættes citronsaft, så fløden bliver lidt tyk.  Så puttes pasta og laks i fløden og det varmes godt igennem.

Dette servers så med friskhakket persille over og så passer det med en skøn salat og flutes til.

Jeg skal lave det i aften, mmmm, og glæder mig allerede

Anmeld

22. november 2009

Valle81

Majastina skriver:

Jeg skal lave det i aften, mmmm, og glæder mig allerede

Skrive endelig tilbage hvad du synes:0)

Jeg elsker den ret, og den er super nem, hvis man skal have gæster osv.

Tit kigger folk og tænker det ser mærkeligt ud, men når de smager er de helt WAUW:0)

Anmeld

22. november 2009

Lone Jakobsen

Valle81 skriver:

mums hvor lyder det lækkert...nu har jeg læst opskriften nogle gange og jeg tror bare jeg bliver nød til at prøve den... min familie er nemlig en kæmpe fan af laks.

Anmeld

22. november 2009

Valle81

nutche skriver:

mums hvor lyder det lækkert...nu har jeg læst opskriften nogle gange og jeg tror bare jeg bliver nød til at prøve den... min familie er nemlig en kæmpe fan af laks.

PAS PÅ, man kan gå hen og blive afhængig:0)

Anmeld

22. november 2009

Lone Jakobsen

Valle81 skriver:

PAS PÅ, man kan gå hen og blive afhængig:0)

jamen det gør jeg generelt af nemme fiske opskrifter  eeeelsker fisk

Anmeld

22. november 2009

betjenten

Nu ved jeg hvad jeg skal lave at spise i morgen  Det lyder jo ALT for lækkert....

Anmeld

22. november 2009

Mira0911

Nåede slet ikke og lave den lakse ret... Har ikke været i stand til det... Men laver den da bare når jeg er rask...

Anmeld

23. november 2009

Dictes mor

Valle81 skriver:

Skrive endelig tilbage hvad du synes:0)

Jeg elsker den ret, og den er super nem, hvis man skal have gæster osv.

Tit kigger folk og tænker det ser mærkeligt ud, men når de smager er de helt WAUW:0)

Det smagte bare så lækkert! Og alt blev spist, så det var en kæmpe succes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.