Hjernerystelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.796 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. november 2009

malou

Victor er lige røget ned af sofaen og har fået en kæmpe bule der allerede er blå. Han skulle faktisk sove til middag nu men hvorlænge er det nu han ikke må sove hvis han har en hjernerystelse??

Knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

Vingummien

Skal slet ikke være klog her, men hvis han har fået hjernerystelse så kan du mærke og se det på ham næsten med det samme. De små får ikke lige så nemt hjernerystelse som os. Emil har slået hovedet et par gange, virkelig hårdt så der er blevet blå med det samme og man bliver virkelig nervøs, men har slet ikke været noget glat ud over der er blevet blå og det så er ømt.

Så hvis han er som han plejer, så kan han bare komme ind og sove. har haft hjernerystelse selv engang og gik 5 min så var den gal med mig.

Anmeld

20. november 2009

Lise

Puhada

Ved det ikke. Men det minder mig om engang Simon - 5 min før sengetid - styrtede med 100 km/t ind i en radiatorkant. Han fik en gigantisk blå bule. Så vi ringede til vagtlægen for at høre om vi måtte lægge ham i seng og hvordan. Kan ikke huske svaret, men kan huske at han kom i seng ret hurtigt trods styrtet, og at vi bare holdt rigtig godt øje med ham mens han sov.

Håber ikke Victors hoved har fået et for hårdt slag, og at det "bare" er en blå bule.

Anmeld

20. november 2009

lonemus

malou skriver:

Victor er lige røget ned af sofaen og har fået en kæmpe bule der allerede er blå. Han skulle faktisk sove til middag nu men hvorlænge er det nu han ikke må sove hvis han har en hjernerystelse??

Knus malou

Hvis han har fået hjernerystelse vil han kaste op kort efter slaget...det råd fik jeg. Min søn på 2 år faldt en gang og slog baghovedet ned i fliserne udenfor..det gav et kæmpe knald og jeg blev vildt bange......han skulle osse ind og sove kort efter. Jeg ventede 30 minutter hvor jeg observerede ham og holdt øje med om han virkede anderledes eller begyndte at kaste op. Men intet skete. Tror alligevel der skal meget til.

Lone

Anmeld

20. november 2009

Ni-ko-li-ne

en mor fra min mødre gruppe har prøvet det samme, sønnen faldt på hovedet ned på trægulv og fik en kæmpe blå bule i panden.... hun fik den besked at han gerne måtte sove men hun skulle holde øje... og vække ham ca hver time...

knus

Anmeld

20. november 2009

malou

ok tak alle sammen Indtil videre kravler han lystigt rundt på gulvet og leger titte bøh med hundende (de fatter minus af ham hvof han skrald griner) han virker som han plejer men føj man bliver nervøs med sådan et kæmpe slag ned i gulvet... pyhhh, vi er jo ved at øve i at kravle baglæns med benene først ned af sofaen og her gik det så galt...

knus til jer alle

Anmeld

20. november 2009

N&J

Altså jeg fik at vide at hver halve time skulle jeg vække Nikita da hun faldt på et betongulv, og hun kastede først op senere på dagen, jeg fik også at vide at jeg skulle holde hende væk fra skrap lys og hun skulle holdes i ro ja det er så knap så let.. men det var det jeg fik at vide.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.