grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. november 2009

noah1

hvornår startet i med at give jeres barn grød?

MIn dreng er snart 4 måneder nu her den 27 november.

kan man godt begynde nu? hvis ja hvor meget må man give ham?

Jeg gik 3 dage over..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

Lone Jakobsen

jeg startede da Rasmus blev 4 mdr. jeg lavede lidt grød af majsmel, som jeg tilsatte lidt nan1

Anmeld

20. november 2009

Ni-ko-li-ne

jeg ville vente til det føles som om han har behov for det.... det anbefales at give mælk til de er 6 mdr, med mindre de har behov for andet...

du kan jo give ham et par smagsprøver og se om det er nu han er klar.... hvis det er

Anmeld

20. november 2009

Ni-ko-li-ne

jeg ville vente til det føles som om han har behov for det.... det anbefales at give mælk til de er 6 mdr, med mindre de har behov for andet...

du kan jo give ham et par smagsprøver og se om det er nu han er klar.... hvis det er

Anmeld

20. november 2009

mor_sabina

noah1 skriver:

hvornår startet i med at give jeres barn grød?

MIn dreng er snart 4 måneder nu her den 27 november.

kan man godt begynde nu? hvis ja hvor meget må man give ham?

Jeg gik 3 dage over..

Jeg er enig med ka-ri-na hvis ikke i ligger søvnløse hele natten og han konstant vil spise så nyd at det er nemt endnu

Men når du engang beslutter dig for at begynde (vi startede da Phillip var 3,5 måned) så må han få grød af rismel, majsmel, hirse og quinoa alle uden gluten. HUsk hvis ikke det er lavet på mme at tilsætte lidt fedtstof.

Held og lykke

Anmeld

20. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Viser han interesse for mad, altså når du selv spiser mad, følger han så maden med øjnene og åbner munden eller lign.?

Hvis ikke...skal du måske vente lidt.

Jeg begyndte at give min søn grød da han var lidt yngre end 4 måneder, men han var også MEGET interesseret i mad, og var begyndt at sove lidt dårligere om natten.

Så nu får han en portion rismelgrød om dagen, og det fungerer rigtigt fint. Han elsker sin portion grød og spiser med største velbehag. Og sover fantastisk om natten. Han får ca. 1 dl pr. portion.

Har du spurgt din sp hvad hun synes?

Anmeld

20. november 2009

Rikke, Liam & Linus

Men hvis du begynder med grøden er det vigtigt ikke at introducere for mange slags smag for hurtigt.

Start med en slags i et par uger...og gå derefter videre til næste. Ellers kan deres smagsløg ikke følge med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.