influenza vaccine og abort????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Tvilling

Hej jeg skriver da jeg netop hører i nyhederne at der i forbindelse med vaccinen er en kvinde der har aborteret. Og så siger de samtidig med at det jo ofte forekommer i starten af en graviditet. Så er mit spørgsmål. Rådede de ikke kun gravide i 2 og 3 trimester til at få?? Og så kan man vel ikke længere sige det er i starten af graviditeten??

K Tvilling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Unalisa

Tvilling skriver:

Hej jeg skriver da jeg netop hører i nyhederne at der i forbindelse med vaccinen er en kvinde der har aborteret. Og så siger de samtidig med at det jo ofte forekommer i starten af en graviditet. Så er mit spørgsmål. Rådede de ikke kun gravide i 2 og 3 trimester til at få?? Og så kan man vel ikke længere sige det er i starten af graviditeten??

K Tvilling

jeg tror nu det var tidligt i graviditeten de rådede til at tage imod vaccinen.

Anmeld

19. november 2009

Tvilling

oki. Min læge sagde nemlig til mig at jeg ikke skulle have da de rådede 2 og 3 trimester. Så blev lidt forvirret

Tvilling 10+3

Anmeld

19. november 2009

oo

jeg har også forstået det sådan, at det var gravide kvinder i sidste trimester der var udsat fordi kroppens immunforsvar på det tidspunkt var svækket og man havde lettere ved at få luftvejsinfektioner.

dog er det lidt farligt at sige at aborten skyldtes vaccinen, for der kan være så mange andre ting der gjorde udslaget, og nogle gange abortere man jo altså bare. Selvom det er frygteligt hvis flere kvinder skal miste deres ufødte børn og det ER pga vaccinen, så må vi vente på at de har bevist en direkte sammenhæng mellem de to.

personligt ville jeg aldrig tage imod vaccinen for denne eller den helt normale influenza - gravid eller ej

Anmeld

19. november 2009

Tvilling

nej det er også rigtigt. Men hendes argument undrede mig bare. Men ja selvfølgelig kan der være andre årsager

Anmeld

19. november 2009

LinLin

Limya skriver:

jeg tror nu det var tidligt i graviditeten de rådede til at tage imod vaccinen.

vaccinen er for dem i 2. og 3. trimester - forbehandling med tamiflu er for dem der ikke "må" vaccineres = mindre end 13 uger henne. Har lige været i kontakt med læge + vagtlæge i dag da min søn har fået influenza og jeg er i uge 10... De poder i øvrigt ikke længere for hvilken slags influenza det er  (i Århus i hvert fald) fordi der er så mange nu!

Anmeld

20. november 2009

Tvilling

Tjuhl skriver:

jeg har også forstået det sådan, at det var gravide kvinder i sidste trimester der var udsat fordi kroppens immunforsvar på det tidspunkt var svækket og man havde lettere ved at få luftvejsinfektioner.

dog er det lidt farligt at sige at aborten skyldtes vaccinen, for der kan være så mange andre ting der gjorde udslaget, og nogle gange abortere man jo altså bare. Selvom det er frygteligt hvis flere kvinder skal miste deres ufødte børn og det ER pga vaccinen, så må vi vente på at de har bevist en direkte sammenhæng mellem de to.

personligt ville jeg aldrig tage imod vaccinen for denne eller den helt normale influenza - gravid eller ej

Ville da lige undgå evt misforståelse af det jeg har skrevet. Hendes argument, mener jeg lægen på TV og ikke dig, bare så du ikke misforstår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.