Vuggestue????? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Anonym trådstarter

Min søn på 13 måneder går i dagpleje... men vi er ikke tilfredse og snakker om at han skal i vuggestue istedenfor. hans dagpleje er tit syg eller skal holde fri også skal vores søn ud og passes andre steder... og han det er han bare ikke god til!

vil hører om der var nogle der kunne fortælle lidt om deres oplevelser med vuggestuer? jeg er jo "bange" for at min søn ikke få den samme opmærksomhed og trykhed, som han får hos en dagpleje! har det bare så dårligt med at flytte ham, fordi han er jo kanon glad for at være der når han endelig er der... når..... ved ikke hvad jeg skal gøre????????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

LinLin

Jeg arbejder i en vuggestue - min søn gik i dagpleje. Det gjorde han fordi det var der der var plads. Havde ønsket vuggestue. Vi var meget heldige at have en fantastisk dagplejemoder, der havde været det i 27 år og var syg 2 gange i de knapt to år David  gik dér. Med dagpleje handler det MEGET om kemi, synes jeg. Hvis man ikke kan med den ene voksne der er der kan det blive rigtigt træls! En anden ulempe er det du selv nævner med at barnet skal et andet sted hen ved sygdom og ferie. Største Fordel er tryghed i en lille børnegruppe!

FOrdelen ved vuggestue er uddannet personale, mange eller i hvert fald flere børn på ens eget barns alder, at hvis man ikke kan med én af de voksne - kan man gå til en af de andre. Og så skal barnet være samme sted - måske undtaget i institutionens 3 årlige lukkeuger (har vi i hvert fald i århus). Ulempen kan være at der er mange børn - 10-13 børn på stuen; det giver mere støj. Man bliver måske heller ikke så "tæt" med pædagogerne som man kan blive med en dagplejemor og fordi der er min 10 børn på stuen kan man ikke forvente at den pædagog eller medhjælper man møder ved ALT om hvad ens barn har lavet i løbet af dagen.

Hmm... Det var vist lige hvad jeg umiddelbart kunne bidrage med

Anmeld

19. november 2009

Cris

Vi er bare så glade for vuggestuen. Den er en stor vuggestue men Felix elsker det! Når vi kommer og skal hente ham, løber han væk fra os og han skriger for han gerne vil blive!   Pædegogerne har ikke så meget tid til hver eneste barn, men børnene skal hellere ikke have opmærksomhed hele tiden, nej! Jeg kan se, at de elsker at tulle rundt selv, de løber, de leger, de hopper og så snart der sker noget så er pædagogerne lyn hurtig der. Der er også tid til at sidde og hygge og så nogle ting. Jeg synes ikke, at de får så mange gode ting i dagpleje. Jeg har set at nogle dagplejer tager børnene med til inkøb på supermarkedet eller gå ture hele tiden i barnevogn. Det er bedre i vuggestuen, hvor de har legetøj og rutchebanen og så nogle ting. Min søn elsker det og han skriger nogle gange om morgenen om weekenden for han vil til vuggestue!

Anmeld

19. november 2009

NaFe

Min datter er lige startet i vuggestue og er bare vildt tilfreds med det. Det er ren vuggestue med 4 stuer. der er 9 børn på hver stue med 3 voksne. Så de er små grupper på 3 børn der har en bestemt pædagog. Synte det er en super løsning og det hele er bare så stille og roligt. Jeg har bevist valgt dp fra ,da jeg tror min datter vil kede sig i længden og har ikke lyst til a hun pludselig skal i gæstedagpleje og alt det der nu høre med til en dp... Men det jo meget forskelligt hvordan vuggestuer funger, så syntes da i skulle besøge nogle og se hvordan de er i jeres område...

Anmeld

19. november 2009

Mie A

Min ældste datter gik i dagpleje - hvilket ikke var en succes her - da vi lige som jer oplevede at der næsten altid var sygdom, så hun blev kastet rundt til der hvor der lige var plads.

De to yngste er derfor kommet i vuggestue og det er bare så fedt! Det er altid det samme sted de skal afleveres og selvom der er en vikar i ny og næ... så er der jo altid et velkendt ansigt alligevel. De har altid en på deres egen alder at lege med og det er uddannet personale der tager sig af dem. Jeg oplever ikke at personalet ikke har tid til dem. Måske det er nemmere at være et par voksne, end bare en, som en dagplejer jo er... f.eks i situationer som putning og skiftning. Ja, bare en tanke.

Nå, men det korte af det lange er, at jeg er fortaler for vuggestuer, da dagplejesystemet et meget skrøbeligt. Og har han ikke har det godt med at komme i gæstedagpleje, så er vuggestue da helt sikkert et godt valg!

Anmeld

19. november 2009

JustAnotherName

Anonym skriver:

Min søn på 13 måneder går i dagpleje... men vi er ikke tilfredse og snakker om at han skal i vuggestue istedenfor. hans dagpleje er tit syg eller skal holde fri også skal vores søn ud og passes andre steder... og han det er han bare ikke god til!

vil hører om der var nogle der kunne fortælle lidt om deres oplevelser med vuggestuer? jeg er jo "bange" for at min søn ikke få den samme opmærksomhed og trykhed, som han får hos en dagpleje! har det bare så dårligt med at flytte ham, fordi han er jo kanon glad for at være der når han endelig er der... når..... ved ikke hvad jeg skal gøre????????????

Januar sidste år stod jeg i PRÆCIS SAMME situation, som du beskriver.

Vi valgte at flytte vores datter over i vuggestue ...selvom jeg var usikker på, om det var et godt valg.
Og det er DET BEDSTE VALG vi kunne træffe. Hvor har jeg glædet mig over vi gjorde det mange gange siden, og aldrig nogensinde fortrudt!

Anmeld

20. november 2009

Anonym trådstarter

mange takker for jeres historier! det hjælp  rigtigt meget på min usikkerhed.

god weekend til alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.