SOS børnebyer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. november 2009

malou

Jeg har lige meldt mig som fadder til et forældre løst barn. Jeg valgte at de kunne vælge enten dreng eller pige og valgte at jeg ville hjælpe et barn hvor nøden er størst. Jeg skal betale 200 kr om md og så er det ovenikøbet fradragsberigtiget... (havde nu støttet uanset hvad)

Jeg glæder mig til at følge det lille barn i fremtiden og håber andre vil følge mig trop med den gode gerning...

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Honningblomst

Dejligt...min søster hjælper på samme måde og det samme har min mor gjort så længe man har kunne.

Jeg har ikke lyst til eller brug for at følge et bestemt barn og se jeg gør noget...så jeg giver i stedet penge til formål hvor de bare hjælper dem der trænger.

Men god idé at hjælpe hvor man kan...feks droppe nogle julegaver og give noget til trængende i stedet.. Mine drenge har de sidste par år giver gaver til børn der trængte og det syntes de var interessant og vidst også rystende.

Knus..

Anmeld

19. november 2009

Mira0911

Jeg har lidt svært ved at tro at pengene kommer ned til de børn osv, efter alt det svindel man har hørt... Og vil så gerne hjælpe... Men vil da ikke, hvis pengene aldrig når frem...

Anmeld

19. november 2009

Honningblomst

MoarJ skriver:

Jeg har lidt svært ved at tro at pengene kommer ned til de børn osv, efter alt det svindel man har hørt... Og vil så gerne hjælpe... Men vil da ikke, hvis pengene aldrig når frem...

Men giver man slet intet, så får de i hvert fald ikke noget...

Anmeld

19. november 2009

malou

Eva skriver:

Dejligt...min søster hjælper på samme måde og det samme har min mor gjort så længe man har kunne.

Jeg har ikke lyst til eller brug for at følge et bestemt barn og se jeg gør noget...så jeg giver i stedet penge til formål hvor de bare hjælper dem der trænger.

Men god idé at hjælpe hvor man kan...feks droppe nogle julegaver og give noget til trængende i stedet.. Mine drenge har de sidste par år giver gaver til børn der trængte og det syntes de var interessant og vidst også rystende.

Knus..

Hvis jeg skulle hjælpe byerne kostede det 150 om md så jeg tænkte at de 200 kr var en 50ér mere... smiler

knus til dig Eva

Anmeld

19. november 2009

HelleBelle

Eva skriver:

Men giver man slet intet, så får de i hvert fald ikke noget...

nemlig!!

Anmeld

19. november 2009

HelleBelle

Eva skriver:

Knus..

jeg har også et barn, gennem børnefonden, en pige fra brasilien der hedder Edith som min søde mormor gjorde.

Eva hvordan rent praktisk giver i gaver til nogen der trænger?

Anmeld

19. november 2009

Maise

malou skriver:

Jeg har lige meldt mig som fadder til et forældre løst barn. Jeg valgte at de kunne vælge enten dreng eller pige og valgte at jeg ville hjælpe et barn hvor nøden er størst. Jeg skal betale 200 kr om md og så er det ovenikøbet fradragsberigtiget... (havde nu støttet uanset hvad)

Jeg glæder mig til at følge det lille barn i fremtiden og håber andre vil følge mig trop med den gode gerning...

knus malou

Igennem SOS børnebyerne har jeg har haft en pige der hedder Luz fra El salvador siden år 2001. I dag er hun 10 år og sender mig håndskrevne fødselsdag og julekort. Jeg sender fødselsdagsgave og julegave til hende hvert. Dertil får jeg tilsendt billeder af hende sammen med hendes Sos-moder og sos søskende som hun bor sammen med. Det er rigtig hyggeligt. Når hun bliver lidt større vil jeg skrive længere breve til hende, men synes lige hun at hun er et barn og vil derfor bare lade hende værre. Da hun kun taler spansk sætter det jo sine begrænsninger med brevene, så håber på hun kan lidt engelsk når hun bliver større og vi kan skrive lidt sammen. SOS børnebyerne har åbent regnskab man bare kan gå på nettet og læse hvis man vil; og har bla. prinsesse Benedicte som protektor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.